Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Coraz bliżej prac na wałbrzyskim węźle kolejowym. Otwarto już oferty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Coraz bliżej prac na wałbrzyskim węźle kolejowym. Otwarto już oferty
Mat. PKP PLKWizualizacja przystanku Wałbrzych Śródmieście
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą przetarg związany z przebudową stacji kolejowych na kolejowym węźle wałbrzyskim. Powstanie też zupełnie nowe centrum przesiadkowe Wałbrzych Śródmieście. Po długim czasie oczekiwania wreszcie udało się poznać wykonawców zainteresowanych realizacją tego kontraktu.

Przebudowa stacji Wałbrzych Szczawienko oraz Świebodzice, a także budowa zintegrowanego przystanku kolejowego Wałbrzych Śródmieście (lub, jak woli urząd miasta, Wałbrzych Centrum) realizowana będzie w ramach projektu dotyczącego modernizacji linii 274 z Wrocławia. Pewne prace będą również wykonywane na przyległych do linii łącznicach. Dokumentacja dla większości zaplanowanych robót została już wykonana (dla przystanku Wałbrzych Śródmieście gotowa jest od 2015 roku). Wyjątek stanowi osiem obiektów inżynieryjnych, dla których trzeba będzie wykonać projekt i budowę. Koszt prac, które zmienią wizerunek kolei w Wałbrzychu to ponad 103,2 mln zł brutto.

Przystanek Wałbrzych Śródmieście ulokowany będzie równolegle do ul. Lubelskiej, w odległości ok. dwóch kilometrów od stacji Wałbrzych Miasto. Rozpoczęcie jego budowy będzie skorelowane w czasie z budową dużego centrum przesiadkowego dla autobusów miejskich i regionalnych.

W obrębie stacji Świebodzice i Szczawienko zostanie wykonana kompleksowa wymiana torów i podtorza w związku projektowanym tam nowym układem torowym. Zmodernizowane zostaną również urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz urządzenia przejazdowe pomiędzy 56 a 68 kilometrem linii 274. Czas trwania całej inwestycji oceniono na maksymalnie 35 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Początkowo otwarcie ofert w przetargu miało nastąpić 11 maja, jednak chętnych do podpisania kontraktu poznaliśmy dopiero 21 czerwca. To wtedy miało miejsce otwarcie ofert czterech oferentów. Jak się okazało, tylko jedna oferta zmieściła się w założonym przez Polskie Linie Kolejowe budżecie. Swoje prace na 95,4 mln zł brutto wyceniło konsorcjum Infrakol oraz Track Tec. Termin zakończenia etapu trzeciego prac określono na 12 miesięcy od daty podpisania umowy, zaś okres gwarancji na 60 miesięcy.

Droższą ofertę przygotowało hiszpańskie konsorcjum Rover Alcisa i Aldesa Contrucciones, bo na 108,5 mln zł brutto. Wykonanie etapu trzeciego inwestycji określono na 15 miesięcy. Z kolei 19 miesięcy na realizację etapu trzeciego potrzebuje Torpol, który swoje prace wycenił na 123,9 mln zł brutto. Najdroższą ofertę złożyła jednak Trakcja PRKiL za 126,3 mln zł brutto. Realizację etapu trzeciego określono na 17 miesięcy. Wszyscy zaoferowali 60 miesięcy gwarancji.

Oferty zostaną teraz ocenione przez PLK z uwzględnieniem kryterium ceny (60%), terminu realizacji zamówienia (30%) oraz okresu gwarancji (10%).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5