NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Aneksy na budowę metra na Targówek. Więcej pieniędzy dla Astaldi za dodatkowe prace

| Witold Urbanowicz 16.03.2017 1

Aneksy na budowę metra na Targówek. Więcej pieniędzy dla Astaldi za dodatkowe prace
Budowa stacji metra Szwedzkafot. Metro Warszawskie
Warszawa podpisała z firmą Astaldi, budującą wschodni-północny odcinek II linii metra, aneksy zwiększające wynagrodzenie dla wykonawcy. Jest to związane z zabezpieczeniem budynku Strzelecka 46 przy powstającej stacji C16 Szwedzka.
Już od niemal roku trwają prace na Pradze i Targówku związane z budową wschodniego-północnego odcinka II linii metra do stacji C18 Trocka. Roboty realizuje firma Astaldi. Umowę o wartości 867,3 mln zł podpisano 11 marca 2016 r., a prace ruszyły na przełomie kwietnia i maja.

Od zawarcia umowy podpisano już cztery aneksy. Dwa z nich nie wywołują skutków finansowych. Jeden z nich dotyczy przekazania harmonogramu rzeczowo-finansowego, co wypełnia postanowienia kontraktowe. Drugi natomiast poświęcony był omyłce.

Pozostałe aneksy zwiększają już wartość wynagrodzenia dla Astaldi. Pierwszy z nich (nr 2), zawarty jeszcze w październiku 2016 r., związany jest z pracami interwencyjnymi dotyczącymi zabezpieczenia budynku przy ul. Strzeleckiej 46 w związku z budową II linii metra. Zadanie obejmowało wykwaterowanie na dwa miesiące mieszkańców i zapewnienie im lokali zastępczych, zabezpieczenie budynku przed dostępem dla osób postronnych wraz z umieszczeniem przed wejściem zawiadomienia o stanie zagrożenia bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz o zakazie jego użytkowania, a także opracowanie w zakresie niezbędnym do wykonania przed wznowieniem budowy stacji metra C16 Szwedzka dokumentacji technicznej wzmocnienia konstrukcji budynku. Wykonawca otrzymał za to wynagrodzenie w wysokości ponad 662 tys. zł.

Drugi aneks (nr 4), zawarty 1 marca 2017 r., jest już droższy. Dotyczy on również zabezpieczenia budynku przy ul. Strzeleckiej 46. Zakres prac obejmuje wzmocnienie konstrukcji budynku, wzmocnienie gruntu, zwiększenie zakresu monitoringu. Całkowita wartość zamówienia przekracza 4,3 mln zł.

Jak informuje Metro, które podsumowało luty na budowie nowych stacji, kontynuowane są prace prowadzone przy wzmocnieniu budynku przy ul. Strzeleckiej 46 (montaż konstrukcji stalowej, wzmacnianie nadproży okiennych, zszycia pęknięć budynku, wzmocnienie ław fundamentowych). Jednocześnie na stacji Szwedzka, której budowa jest najmniej zaawansowana na odcinku wschodnim-północnym, zakończono prace związane z wykonaniem ścian szczelinowych i wykonano 40% stropu górnego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (2017)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (2017)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS