NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Akiem podpisuje umowę ramową na 52 lokomotywy Traxx. Pojadą także w Polsce?

| Michał Szymajda 24.06.2016 47

Akiem podpisuje umowę ramową na 52 lokomotywy Traxx. Pojadą także w Polsce?
Akiem podpisuje umowę ramową na 52 lokomotywy Traxx.Fot. Akiem
Akiem – jedna z największych firm leasingujących tabor w Europie, podpisała właśnie umowę ramową na zakup 52 lokomotyw Bombardier Traxx. Zamówienie składa się z dwóch części – 26 lokomotyw jednonapięciowych i 26 wielosystemowych.
Pierwsza partia 26 lokomotyw będzie kosztować około 95 milionów euro (w przeliczeniu daje to ponad 15 mln zł za lokomotywę). Dostawa pierwszych elektrowozów z tej transzy spodziewana jest w pierwszej połowie 2017 roku. W lokomotywach mają być stosowane rozmaite rozwiązania techniczne, takie jak spalinowy pakiet dojazdowy, czy układ zdalnego sterowania spoza kabiny, który przydaje się przy jazdach manewrowych. Elektrowozy będą wyposażone w przekształtniki trakcyjne Bombardier Mitrac, które obecnie działają w 3000 lokomotyw elektrycznych na świecie.

Jak informuje Akiem – Traxxy z zamówienia będą mogły operować łącznie aż w 13 krajach europejskich. Wyposażone zostaną w system ETCS. Warto dodać, że niedawno Bombardier zrealizował dla Akiem dostawę 5 Traxxów DC.

– Dzięki temu kontraktowi flota lokomotyw Traxx w Akiem zwiększy się do setki w 2018 roku. Ma to służyć wzrostowi naszej pozycji jako firmy leasingującej tabor głównie w Niemczech i Austrii. Nasze nowoczesne lokomotywy posłużą też do przewozu ładunków na korytarzach transportowych w krajach takich jak Szwecja, Kraje Beneluksu, Szwajcaria, Włochy, Polska i w całej Centralnej Europie – powiedział Fabien Rochefort, prezes Akiem.

– Pracujemy z Akiem od 2011 roku i jesteśmy niezwykle zadowoleni z możliwości dalszej kooperacji. Umowa pozwoli nam na konsolidację produktów Bombardiera na najbardziej obiecujących europejskich rynkach i korytarzach – powiedział Michael Fohrer, dyrektor oddziału lokomotyw, serwisu i lekkich pojazdów szynowych w Bombardier Transportation.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS