Rozstrzygnął się o przetarg na przebudowę infrastruktury kolejowej na linii nr 61 Kielce - Fosowskie, na odcinku Koniecpol – Turów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum polskich firm z PNUIK jako liderem. Umowa na pierwszy odcinek wyczekiwanej "protezy koniecpolskiej" powinna wkrótce zostać podpisana.
Odcinek Koniecpol - Turów to część połączenia Warszawa - Częstochowa - Opole - Wrocław przez Centralną Magistralę Kolejową, które po gruntownej naprawie radykalnie zredukuje czas przejazdu pociągów pomiędzy Warszawą a Wrocławiem. Rewitalizacja połączenia od CMK w okolicach Koniecpola do Opola przez Częstochowę będzie finansowana zarówno z budżetu państwa, jak i funduszy unijnych. Czas przejazdu pociągów ma się skrócić o 1,5 godziny w ciągu najbliższych dwóch lat.
W przetargu jako najkorzystniejsza wybrana została oferta konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymana Infrastruktury Kolejowej (Lider), Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane "TOR" (Partner), i ZUE. Wartość brutto oferty złożonej przez konsorcjum to 84 196 452 złotych.
Projekt naprawy odcinka obejmuje: Opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej, wymianę torów, oczyszczenie mechaniczne podsypki, ścinanie ław torowiska, podbijanie i regulacja położenia torów w planie i profilu, wymianę rozjazdów, wymianę wstawek szynowych, wzmocnienie podtorza, budowę odwodnienia przejazdów (pod i obok toru nr 1), odbudowę rowów bocznych, budowę drenażu wgłębnego, wycinkę drzew I krzewów, rewitalizację obiektów inżynieryjnych, kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej w torze nr 1 oraz nad przejściami rozjazdowymi w stacji Koniecpol i Julianka, przebudowę LPN na szlaku Koniecpol - Julianka oraz na szlaku Julianka – Turów, wymianę elektrycznych napędów zwrotnicowych wraz z mocowaniami, demontaż mechanicznych napędów zwrotnicowych, rygli i elementów tras pędniowych, montaż urządzeń do ręcznego przestawiania zwrotnic oraz zamków zwrotnicowych ryglowych, wymianę na nowe kompletnych sygnalizatorów wraz z podstawami, przebudowę urządzeń na przejeździe kat. A w km.73,439 wraz z zabudową tarcz ostrzegawczych przejazdowych, a także opracowanie dokumentacji powykonawczej.
Prace mają powtrawać do końca listopada.