W przetargu na opracowanie studium wykonalności na zakup taboru kolejowego, ogłoszonym przez województwo pomorskie, zwyciężyło konsorcjum firmy DHV Polska. Wartość zamówienia to 98400 zł.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił w lipcu przetarg na wykonanie studium wykonalności wraz z wnioskiem o dofinansowanie projektu "Zakup i modernizacja kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym, do obsługi połączeń międzyregionalnych, na obszarze co najmniej dwóch województw. Zamówienie obejmuje także opracowanie wniosku o dofinansowanie tej inwestycji ze środków Unii Europejskiej w wraz z załącznikami w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013.
Zamówienie zostało udzielone konsorcjum firm: DHV Polska (Lider konsorcjum) oraz OBET (członek konsorcjum). Cena wybranej oferty to 98400 zł.
Projekt jest realizowany przez UMWP i zakłada wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich realizowanych między województwami oraz przewozów wojewódzkich w relacjach:
-
Gdynia – Tczew – Laskowice Pomorskie – Bydgoszcz,
-
Gdynia – Tczew – Malbork – Elbląg/Iława – Olsztyn.
UMWP dopuszcza ewentualność modyfikacji założonych w ramach projektu relacji przewozów pasażerskich realizowanych między województwami oraz przewozów wojewódzkich, pod warunkiem bezspornego udowodnienia ich technicznej i ekonomicznej (m.in. z uwagi na wielkości przewozów) zasadności przed zamawiającym i instytucjami w systemie oceny Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Województwo zakłada uruchomienie pociągów w w/w relacjach w układzie uznanym w toku analiz studium za optymalne. Wykonawca zobowiązany jest zatem zbadać i ustalić układ połączeń pod względem dopasowania taboru do potrzeb przewozowych głównie na podstawowych ciągach, o największych potokach pasażerów oraz pod kątem optymalnego wykorzystania taboru danego właściciela.
UMWP do wykonywania pasażerskich przewozów kolejowych zakupiło i zmodernizuje 7 lub 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zakupione i zmodernizowane w ramach Projektu pojazdy zostaną udostępnione Przewoźnikowi kolejowemu przez UMWP na podstawie zawartej umowy dzierżawy. Przedmiot tych umów będzie regulował, iż 7 lub 8 ezt będzie eksploatowanych w celu wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich realizowanych między województwami oraz przewozów wojewódzkich na trasach założonych w projekcie. Ponadto zgodnie z umową dzierżawy przewoźnik kolejowy ponosić będzie w okresie trwałości projektu koszty pełnego utrzymania oraz ubezpieczenia działalności przewozowej w zakresie OC. Pojazdy w okresie trwałości projektu będą ubezpieczone przez UMWP