Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Związkowcy: Jazda pociągami PKP Intercity jest ryzykowna?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Związkowcy: Jazda pociągami PKP Intercity jest ryzykowna?
Związek Zawodowy Pracowników Warsztatowych alarmuje prezesa UTK Krzysztofa Dyla o złym stanie technicznym taboru kolejowego PKP Intercity i apeluje o pilne wdrożenie postępowania administracyjnego w celu wyeliminowania zagrożenia. Według związku zły stan techniczny taboru przewoźnika z Grupy PKP daje postawy, by sądzić, iż "jest bardzo realne zagrożenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym na dużą skalę".

„Nie odnotowujemy należytego traktowania potencjalnego zagrożenia w zakresie stanu technicznego taboru. Tematem nie zajmowano się w ramach Zespołu do spraw bezpieczeństwa w transporcie kolejowym również nie umieścił w swoim "Pakiecie bezpieczeństwa dla kolei" minister Sławomir Nowak`” – piszą przedstawiciele Związku Zawodowego Pracowników Warsztatowych w piśmie do prezesa UTK.  

Zarzuty organizacji idą jednak znacznie dalej. Zdaniem związku, Urząd Transportu Kolejowego popełnił błąd przyznając w 2010 roku certyfikat bezpieczeństwa spółce PKP Intercity, gdyż istnieją "podstawy, by sądzić, iż przewoźnik ten w świadomy sposób nie dochowuje należytej staranności w serwisowaniu eksploatowanego taboru, zwłaszcza wagonów, co w rezultacie wyczerpuje znamiona czynu przestępczego, sprowadzania bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym”.

Związkowcy donoszą, że organizacja zakładowa w Zakładzie Północnym PKP Intercity w Gdyni wielokrotnie ostrzegała spółkę, również w ramach prowadzonego sporu zbiorowego, o pogłębiającym się niedoborze zatrudnionych pracowników przy obsłudze technicznej wagonów – rzemieślników, elektromonterów, rewidentów taboru itd., jednak bez spodziewanego rezultatu.

„W konsekwencji większość prac i przeglądów wykonywana jest przy zaniżonym stanie zatrudnienia (obecnie około 50% w stosunku do realizowanych działań), pobieżnie lub wielu czynności nie wykonuje się w ogóle, łamiąc wszelkie standardy i przepisy w tym zakresie, m.in. regulaminy pracy, bezpieczeństwa BHP i inne” – podaje Związek Zawodowy Pracowników Warsztatowych.

ZZPW przywołuje również przykłady, które mają świadczyć o nienależytym serwisowaniu taboru PKP Intercity. Wśród nich jest wyłączenie wagonu w pociągu TLK jadącym z Gdyni do Katowic w dniu 17 września wskutek zerwanych wieszaków belki bujakowej oraz trzykrotne wykolejenie wagonu pociągu Ex "Kaszub" w Mikołakach Pomorskich 6 grudnia 2011 r.

Pismo Związku Zawodowy Pracowników Warsztatowych do prezesa UTK można zobaczyć tutaj.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5