Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Konsekwencje specustaw to 2,2 tys. spraw wytoczonych przez obywateli

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
12-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Konsekwencje specustaw to 2,2 tys. spraw wytoczonych przez obywateli
– Konsekwencją korzystania ze specustaw jest dziś 2,2 tys. spraw, w których obywatele dochodzą swoich roszczeń – mówi Tomasz Żuchowski, wiceminister infrastruktury i budownictwa. Warto przypomnieć, że MIB zrezygnowało z zapowiadanej specustawy kolejowej.

Na temat osiągnięć i błędów ostatnich lat w budownictwie infrastrukturalnym rozmawiano podczas debaty, która odbyła się podczas konferencji naukowo-technicznej Dni Betonu w Wiśle. – Z poprzedniej perspektywy mamy 2,2 tys. spraw w związku ze zrealizowanymi inwestycjami, w stosunku do których ludzie mają swoje oczekiwania dotyczące nieuregulowanych konsekwencji działań – poinformował Tomasz Żuchowski, wiceminister infrastruktury i budownictwa. To, jak mówił, piętno po stronie społecznej, związane z wchodzeniem na teren na mocy specustaw.

Warto zwrócić uwagę, że w lipcu "Rynek Kolejowy" poinformował, że ministerstwo zrezygnowało z przygotowywania zapowiadanej jeszcze w marcu specustawy kolejowej. Jak twierdzi MIB, do usprawnienia inwestycji wystarczyła nowelizacja kilku ustaw. – Uchwalona nowelizacja jest spójna z zamierzeniami prezentowanymi przez MIB. W związku z tym MIB aktualnie nie podejmuje dodatkowych prac legislacyjnych w tym zakresie – poinformowała „Rynek Kolejowy” rzeczniczka ministerstwa Elżbieta Kisil. – Jeżeli praktyka stosowania nowelizowanych przepisów wskaże na konieczność wprowadzenia kolejnych rozwiązań, podjęte zostaną stosowne analizy, które określą pożądane kierunki dalszych zmian w przepisach – dodała Kisil. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Podczas konferencji w Wiśle wiceminister Żuchowski zwrócił też uwagę, że realizując duży program inwestycyjny nie zbudowaliśmy odpowiedniego potencjału. Nie ma podmiotu, który by wyrósł na tle tych kontraktów. – Co więcej, nie udało nam się wypracować jasnych procedur, w które dziś byśmy wchodzili jak saneczkarz w tor i mogli tylko nim zjeżdżać – powiedział Tomasz Żuchowski. – Zabrakło też patrzenia co będzie w fazie po oddaniu do użytkowania, co z okresem eksploatacji, utrzymania – mówił.

Całą wypowiedź wiceministra na ten temat można przeczytać tutaj.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5