Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ZTM Warszawa o przebudowie WWK: nie kosztem lokalnych pociągów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu. Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ZTM Warszawa o przebudowie WWK: nie kosztem lokalnych pociągów
Przedstawiciele warszawskiego ZTM ze zrozumieniem podchodzą do zapowiadanej modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego i deklarują współpracę z kolejarzami. – Ostatnia poważna modernizacja była w 1990 r. Nie ma cudów, jak chcą to naprawić, to muszą być utrudnienia. Było wyraźnie jednak powiedziane, że nie kosztem transportu lokalnego, czyli pociągów KM i SKM – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM.

Jak pisaliśmy, szykuje się wielka modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego w ramach perspektywy unijnej 2014-2020. Jej zasadniczym elementem będzie remont linii średnicowej. Pociągi dalekobieżne przez pięć lat będą kursować przez Warszawę Gdańską, z pominięciem Warszawy Zachodniej, Centralnej i Wschodniej. – Przypomnę: ostatnia głębsza modernizacja była realizowana w 1990 r. Nie ma cudów, jak chcą to naprawić, to muszą być utrudnienia – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM.

Pojawiły się zarzuty, że informacja o czekających pasażerów utrudnieniach była ukrywana przed wyborami samorządowymi. – To jest nieprawda. Miasto właśnie dlatego, że chce współpracować w tym trudnym okresie z PKP, podpisało list intencyjny. Odbyło się to w świetle jupiterów. Proces jest ogromnie trudny i skomplikowany – mówi Witek. Dyrektor – jak pisaliśmy – sam mówił o ogromnych utrudnieniach już na początku 2014 r.

Przedstawiciel ZTM podkreśla, że utrudnienia dla pasażerów dojeżdżających z terenu aglomeracji i województwa będą ograniczane. – Przebudowa linii średnicowej do parametrów zbliżonych do metra pod względem przepustowości to dopiero rok 2018. Było wyraźnie powiedziane, że nie kosztem transportu lokalnego, czyli KM i SKM – zawsze pociągi tych spółek wjadą na tory podmiejskie lub dalekobieżne. Z punktu widzenia obsługi aglomeracyjnej jest troska, żeby minimalizować skutki tej ogromnej przebudowy – zapewnia Wiesław Witek.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Gdańska: PLK zbuduje drugi tunel i tymczasowy peron

Zintegrowany transport

Warszawa Gdańska: PLK zbuduje drugi tunel i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Warszawa: Kolejowe średnice i obwodnice z długą historią

Infrastruktura

Warszawa: Nowe linie średnicowe nie takie nowe

Infrastruktura

Warszawa: Nowe linie średnicowe nie takie nowe

Włodzimierz Winek 01 listopada 2022

Zobacz również:

Warszawa Gdańska: PLK zbuduje drugi tunel i tymczasowy peron

Zintegrowany transport

Warszawa Gdańska: PLK zbuduje drugi tunel i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Warszawa: Kolejowe średnice i obwodnice z długą historią

Infrastruktura

Warszawa: Nowe linie średnicowe nie takie nowe

Infrastruktura

Warszawa: Nowe linie średnicowe nie takie nowe

Włodzimierz Winek 01 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5