NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zobacz wnętrza nowego pociągu Pesa Dart

| jm, Rynek Kolejowy 18.06.2015 1,7k

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-18 11:07:47 Autor: Ciekawy
---.centertel.pl
Czy są gniazdka 230 V ? Bo niewidze na zdjeciach :(
2015-06-18 11:15:01 Autor: Pablo
---.play-internet.pl
@ Swój człowiek - RK nie przyznaje się do błędów , nawet ortograficznych.
2015-06-18 11:16:40 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Czemu nie zgadza się wygląd z tym co było na wizce?. Gdzie są osłony bo pojazd bez tego wygląda biednie
2015-06-18 11:16:56 Autor: Coh
---.alfanet24.pl
...wygląda sympatycznie...
2015-06-18 11:29:42 Autor: peron7
---.play-internet.pl
ależ szrot! normalnie kwas
2015-06-18 11:31:37 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
w porównaniu z Pendolino to jednak wygląda bardzo biednie
2015-06-18 11:36:57 Autor: Pawel37
---.168.10.20
TVN24 od kilku dni puszcza bzdury nonstop, że to polskie Pendolino. To jak porównać Skode Fabie do Mercedesa... W Niemczech taki DART to sie nazywa SBahn, podmiejski pociąg rozpędzający się do 160 km/h o przeciętnym komforcie.
2015-06-18 11:37:15 Autor: QUAz
---.adsl.inetia.pl
Gniazdka są widocznie pomiędzy siedzeniami.
2015-06-18 11:37:25 Autor: hubert
---.centertel.pl
@Ciekawy gniazdka jak najbardziej są. Jak dla mnie wnętrze dobrze się prezentuje, podoba mi się.
2015-06-18 11:39:40 Autor: QUAz
---.adsl.inetia.pl
wstaw.org/m/2015/06/18/gniazdka.jpg

O ile to są gniazdka. Np. w układzie siedzeń 1-1 nie widać gniazdek.
2015-06-18 11:40:48 Autor: pasazer1
---.play-internet.pl
Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego drzwi są w środku wagonu ?
2015-06-18 11:45:01 Autor: QUAz
---.adsl.inetia.pl
Prosta odpowiedź. PESA :)
2015-06-18 11:56:13 Autor: panda
---.168.185.43
Czy ja dobrze widzę, że te siedzenia nie są regulowane nawet w pierwszej klasie?? Przecież to jest standard autobusu podmiejskiego... W wagonach zmodernizowanych są regulowane nawet w drugiej klasie nie wspominając o tym, że prezentują się dużo "wygodniej". Oby to było tylko wrażenie wizualne...
2015-06-18 11:59:26 Autor: Hafff
---.dynamic.chello.pl
Wnętrze wygląda naprawdę ok, przynajmniej na zdjęciach. Pytanie jak się będzie prezentowało w bezpośrednim obcowaniu, jakie te materiały (na ścianach i podłodze) będą robiły wrażenie? Stylistyka z zewnątrz?? No cóż - póki co przypomina kible (oczywiście nie biorąc pod uwagę czoła). Mam nadzieję, że w normalnej eksploatacji pojawią się jakieś osłony i będzie on bardziej przypominał to co widać na wizualizacjach. Bo raczej nie ma co liczyć, że instalacje na dachu zostaną jakoś zasłonięte. Ogólnie jednak robi pozytywne wrażenie, ale i tak nie rozumiem na jakiej podstawie jest porównywany z Pendolino?? Takie porównanie jednak działa na niekorzyść Darta :(
2015-06-18 12:25:42 Autor: fixall
---.181.88.158
Skończcie z tymi oslonami. chyba oczywiste jest zę te osłony bedą o czym producent napisał na FB:
"Moi drodzy - dotychczasowe materiały foto i video powstają podczas testów, pojazd będzie miał oczywiście wszystkie osłony etc... w pełnej krasie zobaczycie PesaDART już wkrótce"

Natomiast faktycznie wygląda na to że wszystkie fotele w pociągu są sztywne bez uchyłu co wg mnie jest już nieporozumieniem.
2015-06-18 12:51:55 Autor: inzynier
---.9.243.245
Jezu,
Na wszystkich forach stada debilow wypisuja ze NIE MA OSLON!!!!!
I wytlumacz tu takiemu orangutanowi, ze oslony beda pozniej, tylko do prob ich nie ma.
Gimbaza totalna.
2015-06-18 12:54:22 Autor: 692
---.static.ip.netia.com.pl
Jak w Darcie fotele są nieregulowane to wg Was nieporozumienie.
Ale jak identyczne fotele są we Flircie od Stadlera to cacy (polecam fotorelację z prezentacji Flirta). Nieprawdopodobnie zamawiający sobie takie zażyczył.
2015-06-18 13:20:20 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Hafff
"Ogólnie jednak robi pozytywne wrażenie, ale i tak nie rozumiem
na jakiej podstawie jest porównywany z Pendolino??"
Może dlatego, że Pesa anonsuje ten pociąg jako "polskie Pendolino"?
2015-06-18 13:22:30 Autor: DART
---.pesa.pl
Fotele są regulowane - dół wysuwany do przodu powodujący również pochylenie oparcia, bardzo wygodne. Uchwyt wyzwalający jest pod fotelem z przodu.
2015-06-18 13:26:37 Autor: panda
---.168.185.43
O ile są to świetnie ale skąd taka informacja bo na zdjęciach wyglądają niestety na sztywne...
2015-06-18 13:29:23 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co do foteli:
Załącznik do SIWZ
http://www.intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/rok%202013/Dostawa%2020%20elektrycznych%20zespo%C5%82%C3%B3w%20trakcyjnych%20wraz%20ze%20%C5%9Bwiadczeniem%20us%C5%82ug%20ich%20utrzymania%20(23-08-2013)/za%C5%82%C4%85cznik%20nr%201%20do%20SIWZ.pdf

- zmiana pozycji pasażera poprzez zmianę położenia fotela realizowana przez o specjalny mechanizm pozycjonowania fotela, który zakłada stały kąt (γ) między siedziskiem i oparciem,
zmiana położenia fotela nie powoduje wychylenia oparcia poza obrys bryły fotela.
- zmiana kąta pochylenia siedziska (α) w skrajnych pozycjach tj.: z pozycji standardowej do pozycji relaksu - z 8 stopni (+/- 1) do 15 stopni (+/- 1 ).

Rysunek - str. 142 (wpisana)
http://www.intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/rok%202013/Dostawa%2020%20elektrycznych%20zespo%C5%82%C3%B3w%20trakcyjnych%20wraz%20ze%20%C5%9Bwiadczeniem%20us%C5%82ug%20ich%20utrzymania%20(23-08-2013)/za%C5%82%C4%85cznik%20nr%208%20do%20SIWZ.pdf

Gniazdka:
gniazdko elektryczne ~ 230 V z okablowaniem podwójne na dwa fotele, każde gniazdko 230 V musi posiadać diody sygnalizujące stan prac
2015-06-18 13:36:05 Autor: Abraxas
---.box3.pl
i to cos ma jezdzic 700 km ?? niechaj los nas uchowa od podróży przez pół Polski w standardzie szynobusa...
2015-06-18 13:41:02 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Myślę, że będzie całkiem wygodny, choć oczywiście porównywanie z Pendolino i innymi TGV czy ICE oczywiście jest totalnie bez sensu. Ktoś już porównywał tu taką sytuację do różnych klas samochodów co jest chyba najsensowniejszym odniesieniem.

Natomiast to chyba jednak nie PESA robi te porównania, ale "mądrzy" dziennikarze. Widziałem (nie pamiętam gdzie) tytuł, że Intercity ma już polską konkurencję dla Pendolino. Oto i cała mądrość polskiego dziennikarstwa...
2015-06-18 13:43:33 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
W odpowiedzi na post pasazer1:
"Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego drzwi są w środku wagonu ?"
Wózki Jacobsa w częściach skrajnych członów, istnieje tłumaczenie, że przy obecności wózków nie da się skonstruować wejść tam. Ja się zgadzam z tym tylko częściowo, owszem jest to znacznie trudniejsza rzecz do zrobienia lecz nie niemożliwa. W piętrusach Bombardiera jakoś się dało zrobić wejście nad wózkiem. Pesa zrobiła jak zrobiła gdyż tak jest prościej i taniej.
2015-06-18 13:54:39 Autor: Dave
---.dynamic.chello.pl
Fotele w dalekobieżnym składzie bez podnóżka? :o SKANDAL! A samo wnętrze, mimo że ogólnie ładne (bo nowe) to jednak jest takie jakieś "zimne", takie "żadne". Zdecydowanie nie wygląda jak skład dalekobieżny, tylko jak podmiejski lub co najwyżej aglomeracyjny. Ale całokształt się oceni na żywo, jak wyjedzie, ale wrażenia na mnie nie wywarł ten Dart. Do Pendolino i jego wnętrza mu duuuużo daleko!
2015-06-18 14:01:17 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Dużym minusem (dla mnie) jest podłoga z plastiku. Wykładzina w Pendolino robi znacznie lepsze wrażenie, ale to już drobiazg. Moim zdaniem i tak wnętrze jest znacznie ładniejsze niż zewnętrze.
2015-06-18 14:06:59 Autor: capo_
---.adsl.inetia.pl
Dart be bo rodowód EZT, fotele be bo nie widać na zdjęciach regulacji, materiały pewnie be bo za zimne w odbiorze wizualnym, drzwi be bo po środku chociaż wiadomo, że ze względu na napęd, design zew. be bo osłon brak (a które będą zamontowane po okresie testowym). Polak to jednak marny człowieczek-malkontent...
2015-06-18 14:12:19 Autor: paf
---.play-internet.pl
Zupełnie nie rozumiem fali medialnych zachwytów nad tym pociągiem. Tak jak napisali przedmówcy - zdjęcia prezentują typowy komfort współczesnych pociągów aglomeracyjnych typu RegioExpress. Skóra cierpnie na myśl o podróży w czymś takim na dystansie np. 700 km - przecież to totalne nieporozumienie! Notabene, wystarczy pośledzić zwykłe fora (nie kolejowe), aby stwierdzić, że ludzie masowo tęsknią do przedziałów, głównie z racji panujących w Polsce zwyczajów wydzierania się non stop przez telefony komórkowe. Ponadto tutaj nie będzie nawet przedziałów rodzinnych , więc dojdą jeszcze drące się i latające w te i z powrotem bachory. Jak dla mnie jest to pociąg, którym mogę sobie pojechać z Warszawy do Żyrardowa albo Skierniewic - i to wszystko.
2015-06-18 14:15:42 Autor: gosc48
---.dynamic.chello.pl
widać, że fotele nie mają regulacji. szkoda nie ma podnóżków. ogólnie standard z jak z km na trasie 50km, jedynie separacja przedsionków.

wymiana wagonowych tlk na te darty bedzie jedynie ze stratą dla pasażerów.
2015-06-18 14:16:41 Autor: panda
---.168.185.43
capo_ widzisz różnicę pomiędzy narzekaniem na brak regulacji fotela a narzekaniem, że nie widać jej na zdjęciu? Bo nie widzę, żeby ktoś narzekał na to drugie. Jeśli fotele są regulowane to super :) Nie myl narzekania z próbą ustalenia faktów.

I tak jeszcze dla obalenia Twojej tezy. Uważam, że ten pociąg jest na prawdę ładny i jestem dumny, że został wyprodukowany w Polsce :) Mam też nadzieję, że przejadę się nim niedługo i będę mógł powiedzieć, że to piękny, wygodny, pociąg polskiej konstrukcji.
2015-06-18 14:17:17 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Nie widzę zdjęć, ale nie każdy lubi siedzieć w przeszklonym kiosku RUCH-u. Osobiście nie lubię się opalać przez szybę i wybieram miejsca po stronie cienia. Poza tym ogólnie siadam gdzie popadnie i wszędzie i w każdym taborze mi wygodnie. Co do skojarzeń z Pendolino. Samo PKP nadało temu rozgłos nazywając dwa ostatnie przetargi na ezt... "Pendolino II" :)
2015-06-18 15:07:26 Autor: true blue
---.dynamic.chello.pl
Szału nie ma i nie będzie.
2015-06-18 15:21:56 Autor: df
---.echostar.pl
Ściany boczne Flirta są płaskie, że można się w nich niemal przejrzeć.

http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/57467/3a61b521986be9b634216520bb0b7aab.jpg
http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/57467/add3b6d4cf9e8fb126f3b0c0206deb41.jpg

Dart z boku wygląda jak stary pomarszczony Indianin.

http://s2.ifotos.pl/img/Screensho_wsswsns.png
http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/56556/fece7e89c5924ca03cf0bec089e3e867.jpg
2015-06-18 15:54:24 Autor: mdn
---.dynamic.mm.pl
Z zewnątrz wygląda przestrasznie. Jak EN57. Muszą koniecznie zakryć dolne boki by sprawić lepsze wrażenie wizualne.
2015-06-18 16:00:38 Autor: inzynier
---.ge.com
@mdn
Kolejny wtorny analfabeta piszacy o brakujacych oslonach...
2015-06-18 16:31:04 Autor: Pstryk
---.dynamic.chello.pl
Tak z ciekawości, co za różnica gdzie ten Dart się znajduje, skoro i tak na fotorelacji pokazywane jest wnętrze? Będzie ono takie same, zarówno w Warszawie jak i Żmigrodzie.
2015-06-18 16:31:28 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Inżynier tyś ten badziew projektował ? Ile będzie trwała wymiana podróżnych na stacjach pośrednich przy jednych drzwiach na wagon i gdzie podróżni w tych składach ponoć na trasy dalekobieżne mają trzymać bagaże ? Jeśli tak jak w Pendolino to złodzieje już świętują ....
2015-06-18 16:49:54 Autor: bla bla
---.viator.gda.pl
A kto by chciał ukraść torbę z ciuchami? (to zwykle znajduje się w tych dużych torbach. Śmiesznie by było jakby złodziej ukradł komuś śmierdzące ciuchy bo pasażer by wracał do domu np. z wakacji. Wszystkie rzeczy cenne ludzie trzymają przy sobie zresztą już widzę złodzieja uciekającego z wielką torbą)
2015-06-18 17:21:25 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sorry,
skończcie te dyskusje niewidomego ze ślepym o kolorach.
Tu coś jest o tym, jak będzie wyposażony Dart:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58123/testujemy_darta_dla_pkp_intercity_nasze_pierwsze_wrazenia.html

Jest o rozkładaniu foteli, oświetleniu, podnóżkach i innych tematach, o których większość wypowiadała się na podstawie zdjęć, nie widząc oryginału lub nie mając żadnego pojęcia o tym, co będzie w składzie jeszcze montowane.
2015-06-18 18:25:38 Autor: obserwator3
---.telesim.com.pl
Nie narzekajcie. Po tylu latach zastoju na kolei w końcu buduje się coś nowego no i w Polsce.
Co z tego ze maja jakieś wady. Pierwsze egzemplarze samochodów tez je maja. Od czegoś trzeba zacząć. Alstom tez od razu pindolino nie budował
2015-06-18 18:26:03 Autor: kolej moja miłość
---.centertel.pl
Ciekawe jak się będzie podróżowało rodzinie z trojką dzieci przez osiem godzin. Pomyślał kto?
2015-06-18 20:34:27 Autor: zeus04
---.133.22.13
A dlaczego drzwi nie mogłyby być na środku wagonu? Często jeżdżę w podmiejskimi 36WEa i one też mają drzwi w okolicach środka i też jeden otwór wejściowy na wagon...
2015-06-18 21:12:42 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
Dla tych co liczą na osłony i szczekają.

Z sąsiedniego artykułu:

Podwozie pojazdu nie jest zakryte, co okazało się rozwiązaniem tańszym i lżejszym – masa jest bowiem tym parametrem, na który Pesa musiała położyć największy nacisk. Osłony są jednak opcją dla zamawiających.

Jak wchodzi tu już waga to nici z osłon.
2015-06-18 21:46:12 Autor: cityrunner
---.retsat1.com.pl
Kibicuję Dartowi Pesy, ale wnętrze to zrobili jak w niemieckim Regional Express, czyli na dystanse znacznie mniejsze niż przez całą Polskę. Zastanawia mnie ta leżanka na zdjęciu jedenastym, to jakieś miejsce specjalne dla VIPów?
2015-06-18 22:06:52 Autor: zeus04
---.133.22.13
A do czego służyć maja te osłony? Normalne wagony ich nigdy nie miały. Montują je w modernizacjach od niedawna. Wagony Z1 na 200 km/h je miały, ale to bardziej gadżet jest. Składy KDP je mają ale tam osłonięty jest przed wzrokiem ciekawskich nie tylko bok podwozia ale i spód. Tam umożliwiają laminarny opływ powietrza wzdłuż bryły pojazdu w sposób optymalny jaki się da i taki jest cel ich zastosowania.
2015-06-18 22:11:49 Autor: zeus04
---.133.22.13
Jak widać wnętrzności pendolin typu I i typu II niczym praktycznie się nie różnią. Wszystkie są jakby podmiejskie :) Pendolino typu I ma tylko dodatkowo wykładzinę, no ale widocznie klient tak chciał wyróżnić klasę premium. Jak wiadomo jest ona bardziej uciążliwa w utrzymaniu czystości, a że w dotowaniu TLK podatnik i tak już jest mocno umęczony... :)
2015-06-19 09:21:11 Autor: yhm
---.82.22.148
Normalnie jeśli ten pociąg będzie bez osłon, to serio jest to wstyd. Macierewicza tu trzeba i jego komisji. A oni KDP wciskają, że zbudowali. Osłony mają regionalne Elfy i Acatusy, a to ma nie mieć. Estetyka jest równie istotna, a ten pociąg wygląda na niedokończony. Tyle plastiku, zakryty sprzęg, z boku drzwi od stodoły, krzywo zamontowane okna, masakra. Do tego kwestia wagi. Zważyć to trzeba i powiedzieć jaką to ma nadwagę. Nie odbierać, niech się bujają.

Skończy się na 20 egzemplarzach i bólu naszego przewoźnika. Dobrze, że to choć serwisują.

Kiedy w tym kraju się zrozumie, że jakość wykonania służy Nam, wciskanie bubli obecne na każdym kroku, w każdej dziedzinie świadczy tylko o tym, że jesteśmy sorki debilami.
2015-06-19 09:29:20 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post yhm:
"Normalnie jeśli ten pociąg będzie bez osłon, to serio jest to wstyd. Macierewicza tu trzeba i jego komisji. A oni KDP wciskają, że zbudowali. Osłony mają regionalne Elfy i Acatusy, a to ma nie mieć. Estetyka jest równie istotna, a ten pociąg wygląda na niedokończony. Tyle plastiku, zakryty sprzęg, z boku drzwi od stodoły, krzywo zamontowane okna, masakra. Do tego kwestia wagi. Zważyć to trzeba i powiedzieć jaką to ma nadwagę. Nie odbierać, niech się bujają.

Skończy się na 20 egzemplarzach i bólu naszego przewoźnika. Dobrze, że to choć serwisują.

Kiedy w tym kraju się zrozumie, że jakość wykonania służy Nam, wciskanie bubli obecne na każdym kroku, w każdej dziedzinie świadczy tylko o tym, że jesteśmy sorki debilami."
Jak czytam książkę lub gazetę, to mi nie przeszkadza zagięty róg, czy porysowana okładka :)
w domu mam praktycznie sprzęt Made in Poland, a gdy kupuję coś nowego to gwarancje wyrzucam do kosza (rachunki też). Nigdy nie oddawałem nic do zwrotu, ani do serwisu. Nie mam na to czasu. Wszystko naprawiam sam. Tak jest szybciej i lepiej niż serwis. Czy ja jestem debilem? ;)
2015-06-19 09:44:39 Autor: wer25
---.adsl.inetia.pl
Panie inżynier. Proszę przejść do sąsiedniego artykułu i łaskaw przeczytać:

"Estetyka Darta odbiega od poprzednich produktów Pesy. Sylwetka jest odważna i opływowa. Uwagę zwracają zakryte sprzęgi, absorbery i szeroki czarny pas wzdłuż okien. Podwozie pojazdu nie jest zakryte, co okazało się rozwiązaniem tańszym i lżejszym – masa jest bowiem tym parametrem, na który Pesa musiała położyć największy nacisk. Osłony są jednak opcją dla zamawiających."

http://www.rynek-kolejowy.pl/58123/pesa_dart_pierwsze_wrazenia_z_jazdy.htm
2015-06-19 10:04:01 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Od braku osłon bardziej rzuca mi sie w oczy zbyt szeroki czarny pas "międzyokienny".

Co do osłon to... jak stadler będzie chciał wygrać przetarg bo np. nie będzie miał innych zleceń, to wierzcie pojdzie śladem Pesy i też obetnie burty. :D
2015-06-19 11:18:04 Autor: Matka Polka
---.tktelekom.pl
Super sa gniazdka z praden w Pendolino. W ciasnym przedziale dla matki z dzieckiem (podobno byl projektowany dla niskoroslych biznesmenow z Azji) musialam pilnowac dzieci przez pare godzin. Zaprojektowano gniazdka na takiej wyskokosci, zeby maksymalnie zainteresowac nimi male dzieci. Super pomysl. Do tego zadnych zabezpieczen. Mialam zajecie przez cala podroz. No i ta wielka szafa na walizke i kurtki. Coż za rozmach.
2015-06-19 13:11:05 Autor: gość
---.tktelekom.pl
Jak zakryją boki to im się waga nie zgodzi !!!
2015-06-19 13:28:15 Autor: MR
---.dip.cf.ac.uk
Malkontenci powyżej, czepiacie się że drzwi w Darcie pojedyncze i na środku wagonu. A w wychwalanym Flircie 3 (tym, "w którym można się przejrzeć"), to niby gdzie one są, i jakie są szerokie? Ciekawe czemu nie narzekacie na Flirta. Oba pociągi projektowane były na ruch intercity, czyli - dla nierozumiejących - "pospieszny". Czyli zatrzymują się w większych miejscowościach, i stoją tyle, żeby podróżni zdążyli się wymienić. Zresztą pojedyncze drzwi w środku mają prawie taką samą wydajność wymiany pasażerów, jak tradycyjne drzwi w przedsionkach po 2 na każdą stronę tradycyjnego wagonu. Do tego dodajcie sobie, że wagon z wózkami Jacobsa jest krótszy niż tradycyjny, i wychodzi, że wymiana pasażerów jest tak samo skuteczna jak do tej pory.
2015-06-19 14:20:13 Autor: wos71
---.97.26.14
@MR
Czepiają się darta,bo artykuł jest o nim.Proste.
2015-06-19 14:38:53 Autor: adam666
---.82.22.148
Może nie czepiają się tyle umiejscowienia drzwi, ani ich szerokości, a topornego kształtu, nijak mającego się do opływowej sylwetki.

I czy może mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego to opływowe czoło, w jego górnej części jest szersze od metalowego pudła. W sensie, czy nie dało się tego zaprojektować tak, aby nie trzeba było dodawać kolejnych plastików, aby to czoło z resztą zgrać.

http://enjoybydgoszcz.pl/images/phocagallery/DARTTESTY/thumbs/phoca_thumb_l_img_5376.jpg

Tu widać w przekroju bocznym, że te osłony miały być, bo to urwane jest. Jednym słowem niedokończone.


Za to wnętrze fajne, przyjemne miłe dla oka i wydaje się, że co prawda o komforcie premium można zapomnieć, ale dla pasażera i przy prędkościach, co to będzie w ruchu rozkładowym osiągać, powinno być przyjemnie i wygodnie.
2015-06-19 17:53:22 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ludzie, o co chodzi z tym "polskim pendolino". Jakieś 8 lat temu PESA wyprodukowała ED74 vel Acatus. ETZ które mogły jeździć eksploatacyjnie 160km/h. Teraz nagle okazuje się że PESA wyprodukowała prawie Pendolino. ETZty które mogą jeździć skploatacyjnie również 160km/h. I ani kilometra więcej. Ja tu postępu nie widzę. Było vmax 160km/h, jest 160km/h. Wiec czemu się mówi że to prawie Pendolino i że jak był przetarg na Pendolino to PESA nie miała pociągu a teraz ma. Co się zmieniło? DART testowo pojechał 200km/h? I co z tego, Pendolino pojechało prawie 300km/h a vmax ma o prawie 100km/h większą. DARTowi w sumie brakuje do Pendolino tyle samo co ED74 z poprzedniej dekady
2015-06-19 23:12:15 Autor: marjan
---.rzeszow.vectranet.pl
Koledzy. To wszystko jest bardzo proste i wykalkulowane. Jak będzie trzeba tym przejechać 700km, to prędzej czy później, człowiek już nie wytrzyma bez podnóżka, przekręcając się na fotelu 10ty raz i przejdzie się po piwo albo dwa do baru, żeby jakoś przetrwać tę podróż.

A wiadomo w jakim standardzie to będzie jeździć? Mam nadzieję, że nie jako EIP...
2015-06-20 09:58:57 Autor: yhy
---.internetia.net.pl
Największym problemem jest propaganda mediów, firmy, polityków, kreujących ten produkt jako alternatywę dla pendolino, pierwszy polski hi-speed. A skoro tak samo dobry, to po co przepłacać. Taki obraz trafia do laika, do szerokiej rzeszy społeczeństwa.

Piechociński mówi, że już 200 przekroczyli, zapominając że rekord regionalnego ezt pochodzi z konkurencyjnej firmy.

Gdyby to promowali jako pierwszy polski dalekobieżny ezt z aspiracjami, to może można, by patrzeć na nich przychylniej, ale jak zawsze buńczuczne wypowiedzi rodzą niesmak i niechęć.

Do tego dochodzą kwestie techniczne tu dyskutowane i na bardziej rzeczowych forach, skończywszy na estetyce i braku konsekwencji.

Miłego dnia.
2015-06-20 11:50:34 Autor: darek2897
---.cdma.centertel.pl
Tylko trzeba powiedzieć że budujemy dobre pociągi o dobrych prędkościach wygodne i funkcjonalne Gratulacje Polak też potrafi:)za szybko uważam zostały kupione pendolino bo ich koszt utrzymania będzie duży....a co do pesy to nasze perełki i trzeba je pilnować:)
2015-06-20 12:36:11 Autor: zeus04
---.133.22.13
Jeszcze na żadnym z forów nie widziałem wypowiedzi kompetentnych osób. Może warto by zapytać ludzi znających od podszewki tajniki budowy szybkich pociągów np. Panów Ryszarda Suwalskiego albo Tadeusza Uhla? Prof. Tadeusz Uhl wypowiadał się na łamach Kuriera PKP ładnych kilka lat temu...
2015-06-27 14:05:02 Autor: Lynx
---.play-internet.pl
Z całym szacunkiem dla przytoczonych nazwisk, ale w polsce nie ma specjalistów od budowy szybkich pociągów bo nigdy ich u nas nie produkowano...
Znajomość teorii a praktyka to dwie różne rzeczy.
2015-06-27 22:19:13 Autor: skall
---.227.110.234
RailJety austriackie podobnie wyglądają :) Nie jest to pendolino, ale krok tak czy siak w dobrą stronę.
2015-06-29 10:08:45 Autor: tadek
---.21-109-164.tkchopin.pl
gdybym miał jechać z modelową rodziną na wczasy z walizkami, to gdzie te walizki? na kolana? czy te pociągi projektowane są tylko dla singli?
2015-06-30 00:50:33 Autor: Pasażer1985
---.toya.net.pl
Jak czytam te wywody gimbusów i ułomnych ludzi powyżej to mi się na stolec zbiera.
Jak zamówiono Pendolino to marudzenie, że nic w Polsce się nie produkuje, jak zbudowano Darta, to marudzenie, zę nie taki.
Tak na marginesie - na co Wam przedziały onaniści? W DE całe rodziny jeżdżą w bezprzedziałowcach i nie marudzą.
Fotele nie wygodne? A w mechpomach to kanapy 8 osobowe są bardzo wygodne i tylko to do niedawna było dostępne. Fotele są takie, jakie PICnia zamówiła.

I wolę bezprzedziałowca niż gapienie się 10 godzin w czyjąś zakazaną gębę naprzeciwko. Tak samo jak siedzieć na środkowym miejscu i ciągle się uchylać bo z pod okna się kręcą, czy siedzieć przy drzwiach i każdemu ustępować.
To jest pociąg do jazdy w dzień.
Równie dobrze w przedziale może ktoś mordę przez telefon pruć, albo trafić można na matkę Polkę ze wspomnianymi bachorami.

Jak komuś standard nie podoba się, to istnieją autobusy, taksówki albo prywatne auta. Jak na polskie bydło, które narobi zaraz syfu, wybazgra ściany, poleje fotele i usyfi wszystko wystarczający.
I oby takie pojazdy jak najszybciej zastąpiły mechpomy i inne puszki przedziałowe.
Skończy się chlanie piwska w zaciszu przedziału czy rozwalanie się na fotelach.
2015-07-04 01:10:57 Autor: Niko
---.202.154.77.rev.sfr.net
Nie ma podnóżek???
2015-07-04 15:23:39 Autor: kros
---.kamdex.pl
Te wszystkie komentarze do pie....nie o Szopenie, jest pociąg i tym będziecie podróżować i koniec waszej dyskusji.
2015-07-09 16:15:37 Autor: CasperPL
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/58112/ff15ef5f9a6fc94a56d1693d85ec5a4b.jpg

jest gniazdko tam jedno.
2015-07-29 14:34:28 Autor: pasażerSKMWA
---.static.chello.pl
"Fotele są regulowane - dół wysuwany do przodu"

czyli identycznie jak w Pendolino
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5