Partnerzy serwisu:
Tabor

Zachodniopomorskie zamawia dziesięć używanych pociągów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
19-03-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Województwo zachodniopomorskie rozpisało przetarg na dostawę dziesięciu używanych pociągów elektrycznych. Województwo najprawdopodobniej będzie chciało je zmodernizować, podobnie jak siedem takich pojazdów w ubiegłym roku.

O nowym zamówieniu województwa wiadomo na razie niewiele – wykonawca ma dostarczyć 10 używanych trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych bardzo szybko, bo już do 30 czerwca 2014. Znamy jednak strategię województwa dotyczącą taboru: wicemarszałek Wojciech Drożdż zapowiedział podczas Europejskiego Forum Taborowego eliminację starych jednostek z terenu województwa. Pozostać mają tu wyłącznie pociągi nowe oraz zmodernizowane.

W listopadzie samorząd Pomorza Zachodniego odebrał pierwsze dwa z siedmiu modernizowanych przez ZNTK Mińsk Mazowiecki elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Używane ezt urząd marszałkowski odkupił wcześniej od Przewozów Regionalnych za ponad 7mln. zł. Głęboka modernizacja wszystkich siedmiu pociągów (dostarczono już cztery) będzie kosztować samorząd województwa 57 mln. 687 tys. zł. brutto. Więcej na ten temat tutaj.

Po dostarczeniu zmodernizowanych EN57 i pojazdów Impuls Województwo Zachodniopomorskie będzie właścicielem  37 pojazdów kolejowych. Zakup 10 używanych ezetów, oraz planowany w przyszłej perspektywie unijnej zakup 25 sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych prawie podwoi tę liczbę, zaspokajając potrzeby taborowe województwa bez konieczności używania pojazdów Przewozów Regionalnych.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Tabor i technika

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Michał Szymajda 02 lutego 2022

Żółto-niebieski EN57 z 1963 roku jeździ po mazowieckich torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Tabor i technika

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Michał Szymajda 02 lutego 2022

Żółto-niebieski EN57 z 1963 roku jeździ po mazowieckich torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5