Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe perony w Pabianicach i Kolumnie [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Nowy peron w Pabianicach i w Kolumnie, budowa bezpiecznych przejść pod torami, most nad Nerem i przebudowa stacji Lublinek, to niektóre widoczne efekty modernizacji linii Łódź Kaliska –Zduńska Wola. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych skrócą czas podróży o ok. 15 minut i zwiększa dostępność do kolei. Inwestycja za 387 mln zł współfinansowana jest ze środków unijnych instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

W Pabianicach powstał wyższy peron, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Peron ma nowe oznakowanie, tablice z rozkładami jazdy. Po zakończeniu wszystkich prac ustawione będą wiaty i ławki. Co jeszcze dzieje się na stacji?

Trwają inwestycje w Pabianicach i Kolumnie

Na stacji budowane jest nowe przejście podziemne dla pieszych, które połączy dwie strony miasta i zapewni lepszą komunikację w Pabianicach. Już nad betonową konstrukcją ułożono tory. Po obu stronach tunelu i na peronie gotowe są schody i szyby windowe. Wewnątrz przejścia prace zakończą się w III kwartale 2020. Obecnie dojście do peronu zapewnia tymczasowe przejście w poziomie szyn.

W Pabianicach wykonawca przygotował już nowe tory i sieć trakcyjną oraz 10 rozjazdów. Utrzymany jest ruch pociągów, a sprawne przejazdy zapewniają nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych poprawiana jest nawierzchnia jezdni.

W Kolumnie dla podróżnych w czerwcu będzie kolejny peron. Podobnie, jak dostępny od 2019 r. pierwszy nowy peron, drugi będzie miał i jasne oświetlenie LED i dojście pochylnią dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wykonawca kończy prace przy układaniu nawierzchni, montuje ogrodzenie i oznakowanie. Będą także wiaty.

Nowe obiekty na trasie z Łodzi do Zduńskiej Woli i Sieradza

Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola podróżni korzystają z nowych dostępniejszych peronów na stacjach Zduńska Wola i Łask. W Zduńskiej Woli jest nowe przejście podziemne z windami.

Na szlakach Lublinek – Pabianice i Dobroń – Łask do połowy czerwca zmodernizowane będą oba tory. Kończy się regulacja toru i sieci. Ułożono łącznie 28 km nowych torów i sieci trakcyjnej. Wyremontowano 13 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów i 2 wiadukty. Zmodernizowano 10 przejazdów kolejowo-drogowych.

W czerwcu roboty obejmą odcinek Łódź Retkinia – Lublinek wraz ze stacją w Lublinku. W maju wykonawca pracował na odcinku Łódź Kaliska – Łódź Retkinia. Demontowane są szyny i podkłady. W kolejnym etapie rozpocznie się układanie nowych torów i sieci trakcyjnej. Po modernizacji stacja Lublinek zyska 2 nowe komfortowe perony. Zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ostatnią fazą inwestycji będą prace na odcinku Pabianice – Dobroń. Zakończenie przewidziano w połowie 2021 roku.

Po modernizacji linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem skróci się o ok. 15 minut. Lepszy dostęp do kolei będzie dla wszystkich podróżnych na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna. Przebudowa 35 przejazdów zwiększy poziom bezpieczeństwa podróży. Sprawne podróże zapewni komputerowy system sterowania ruchem.

Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” o wartości ok. 387 mln zł netto jest w 65% współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5