Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe perony między Czempinem a Rawiczem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Podróżni korzystają już z kilkunastu nowych peronów między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego na trasie Poznań – Wrocław. Do pociągu wygodniej można wsiąść m.in. w Kościanie, Starym Bojanowie i Rawiczu – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.

PLK informuje o nowych peronach m.in. w Kościanie, Starym Bojanowie, Rawiczu, Oborzyskach Starych, Przysiece Starej, Rydzynie i Kaczkowie. Perony są wyższe, co ułatwia korzystanie z pociągów. Antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi oraz jasne oświetlenie zwiększają bezpieczeństwo. Zamontowano wiaty i ławki. Na modernizowanej trasie Czempiń – Leszno granica Dolnego Śląska przebudowa obejmuje 5 stacji i 6 przystanków.

Dogodny dostęp do peronów w Starym Bojanowie, Bojanowie i Rawiczu umożliwią nowe i gruntownie przebudowywane przejścia podziemne z windami. W najbliższych tygodniach z odnowionego tunelu skorzystają podróżni w Kościanie. Do końca roku gotowy będzie też obiekt w Lesznie. Przejście połączy stację z ul. Towarową. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się na przystankach będą mogły skorzystać z pochylni – podaje PLK.

Na odcinku Czempiń – Leszno są już nowe tory i sieć trakcyjna między Kościanem a Starym Bojanowem. Do połowy czerwca powinny zakończyć się prace na jednym torze z Leszna do Starego Bojanowa i z Kościana do Czempinia. Wówczas pociągi skorzystają z nowego toru i zaczną się prace na sąsiednim. Między Lesznem a Dolnym Śląskiem pociągi jeżdżą już nowymi torami na szlaku Leszno – Bojanowo oraz Rawicz – Żmigród. Postępują roboty między Rawiczem a Bojanowem. Na zmodernizowanych odcinkach linii pociągi korzystają z nowego systemu sterownia ruchem.

Kierowcy jeżdżą już pod odnowionymi wiaduktami kolejowymi w Nacławiu i Widziszewie (okolice Kościana). Wkrótce dostępny będzie nowy wiadukt drogowy w Klonówcu (niedaleko Lipna). Nowe obiekty budowane są w Rawiczu na ul. Piłsudskiego i ul. Świętojańskiej, w Gołaszynie. Będą także w Lesznie oraz w Kościanie.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”. Inwestycja o wartości ok. 1,5 mld zł jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Wartość dofinansowania wynosi ok. 1,2 mld zł. Zasadnicze prace planowane są do końca roku.

Poza zdecydowaną poprawą komfortu obsługi podróżnych na stacjach i przystankach, prace zwiększą przepustowość linii. Będzie mogło kursować więcej pociągów. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze składy pojadą między Poznaniem a Wrocławiem z prędkością do 160 km/h w czasie ok. 1:30 h.

Modernizacja na odcinku Leszno – granica województwa dolnośląskiego prowadzona jest dłużej niż pierwotnie planowano. Wynika to m.in. ze zmiany wykonawcy. Jesienią 2018 r. firma Astaldi przestała realizować kontrakt, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewniły możliwość kontynuacji prac przez nowych wykonawców.

Na trasie Poznań – Wrocław korzystamy już z efektów modernizacji na odcinkach Poznań – Czempiń oraz Wrocław – granica województwa dolnośląskiego. Od miesięcy do dyspozycji podróżnych są nowe perony m.in. na przystanku Poznań Dębiec, w Puszczykowie, we Wrocławiu Popowicach, Obornikach Śląskich i Żmigrodzie. Powstał nowy przystanek Wrocław Różanka, który zwiększył dostęp do kolei. Dla kierowców są 3 bezkolizyjne skrzyżowania w Poznaniu, Mosinie i Łęczycy.

„Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” w liczbach:

  • 22 zmodernizowane perony na 5 stacjach i 6 przystankach
  • 7 nowych bezkolizyjnych skrzyżowań
  • 5 nowych i przebudowanych przejść podziemnych
  • modernizacja ok. 70 km linii dwutorowej z siecią trakcyjną
  • budowa nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Lesznie

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5