W 2016 roku ma być gotowe studium wykonalności, które pozwoli przygotować i przeprowadzić prace budowlane na torach biegnących od Białegostoku do Kuźnicy Białostockiej i granicy państwa.
Zmodernizowane tory na linii nr 6 o długości 60 km połączą Białystok przez Sokółkę i Kuźnicę Białostocką z białoruską granicą. Linia kolejowa będzie służyła towarowym i osobowym połączeniom międzynarodowym i regionalnym.
Obecnie na tej linii jeździ kilkanaście pociągów pasażerskich (w dzień powszedni 8 par pociągów regio w relacji z Białegostoku do Kuźnicy Białostockiej, Suwałk i Grodna oraz TLK Małkinia – Suwałki) i towarowych z prędkością ok. 60 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h. Dzięki wzmocnieniu torowiska i wiaduktów będzie można zwiększyć ciężar przewożonych ładunków. W każdym wagonie będzie mogło być ich więcej o około 10 ton.
– Studium wykonalności, które umożliwi zaplanowanie i przeprowadzenie prac budowlanych przygotuje konsorcjum firm TEC CUATRO SA TRN i Ingenieria y Planificacion de Infraestructuras SA. Wykonawca, z którym PLK podpisały umowę o wartości 1 mln 245 tys. zł opracuje dokument do 19 kwietnia 2016 r. – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK.