Włoska spółka Italferr w konsorcjum z Deutsche Bahn i hiszpańskim Idom zaprojektuje elektryfikację Rail Baltiki w krajach bałtyckich.
Italferr jest spółką córką Ferrovie dello Stato (odpowiednik polskich PKP SA). W przetargu organizowanym przez RB Rail AS chodzi o zaprojektowanie elektryfikacji, przygotowanie specyfikacji przetargowej pod roboty budowlane, wsparcie techniczne zamawiającego oraz późniejszy nadzór nad budową. Ważnym elementem przetargu jest przygotowanie energetyki pod systemy sterowania ruchu kolejowego i zaplanowanie lokalizacji podstacji trakcyjnych. Sieć trakcyjna ma być przygotowana do osiągania prędkości 250 km/h przez pociągi pasażerskie. Kontrakt ma trwać 7 lat.
Włosi podkreślają, że to największy kolejowy projekt elektryfikacyjny w Europie i na świecie. Obejmuje aż 870 kilometrów linii kolejowej od Tallina do granicy z Polską. Zlecenie powierzone Włochom, Niemcom i Hiszpanom warte jest 25 milionów euro.
– Podpisując umowę, Grupa FS Italiane i Italferr wchodzą na rynek bałtycki i wzmacniają swoją obecność w Europie Północnej – czytamy w komunikacie prasowy. Italferr realizuje obecnie kilka kontraktów zagranicznych. Współpracuje m.in. przy modernizacji linii kolejowych w Tunezji, chce brać udział
w projektowaniu kolei dużych prędkości na Ukrainie.Ostatnio podpisano umowę na budowę
nowej stacji Rail Baltiki w Rydze, ruszył też międzynarodowy konkurs
na projekt stacji i otoczenia stacji w Wilnie. Wilno będzie znajdować się na odgałęzieniu Rail Baltiki.