NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Wielkopolska: Nieco więcej kursów regionalnych

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 06.12.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-12-06 10:20:32 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Panie N, zapytaj się swojego "guru' czyli Jerzego K. ( bo to jego pomysl) jakiej dlugości sa perony na E20 ? A jakiej dlugości jest sklad złozony 3xElf. Bo znowu wyjdzie, ze 'chcieliśmy" ale z "powodu braku trzeciego toru" nie mozemy.
I oczywiscie znowu "dziury" po2-3 godziny w południe.
2014-12-06 10:23:31 Autor: tur
---.16.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
Co stoi na przeszkodzie uruchomienie pociągów Poznań - Bydgoszcz przez Wągrowiec, Kcynię, Szubin?
2014-12-06 11:07:01 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
"kursy regionalne średniego dystansu" to przyszłość kolei w Polsce.
Bez tego _nic_ nie będzie, są one naturalnym wykorzystaniem możliwości kolei,
pozwalają na optymalizowanie kosztów a także skandalem jest, że nie sa w żaden sposób wspierane przez ministerstwo.
(modyfikacja przepisów w tym zakresie jest niezbędna - ministerstwo powinno co najmniej pokrywać stawki PLK).

Przydałoby się więcej takich.
Poznań - Ostrów Wlkp - Wieluń/Kluczbork - Częstochowa/Katowice to obecnie strasznie niewykorzystana linia która powinna się opierać właśnie na "połączeniach regionalnych średniego zasięgu" które stanowiłyby tu kręgosłup transportowy. Cześć z kursów na części trasy może być przyspieszona.
2014-12-06 11:17:17 Autor: SOŁA
---.dynamic.gprs.plus.pl
Małopolskie PRZEWOZY REGIONALNE od stycznia uruchomiaja polonczenie Zywiec Sucha Beskidzka Krakow studenckie wekendowe!
2014-12-06 13:17:42 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@SOŁA

jestem ciekawy czy faktycznie to się uda...
ponoć musi być komercyjne bo samorząd nie chce dopłacić.
Więc może skończyć jak wiele interRegio....(które np. Lublin Warszawa nie pojadą nawet w weekendy - a mimo wszystko wydają się pewniejszą inwestycją)
2014-12-06 13:22:13 Autor: MichalSroda
---.srem.net
Osobiście jestem ciekawy kiedy KW wejdzie na LK 272. Pewnie dopiero jak skończy się rewitalizacja czyli 2015 lub 2016 rok. Może wtedy będzie szansa na podniesienie prędkości szlakowej do 160 km/h oczywiście nie na cały odcinku.
2014-12-06 13:31:12 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@MichałŚroda
Żararaka, jak będzie 160 km/h na kluczborskiej od Krzesin do Środy i 150 km/h do Kępna to może wejdą. A może nie
@z torów PLK
Trzeba też jasno powiedzieć o stanie samej E20, na której co chwila wyrastają wychlapy (między Koninem a Kawnicami, między Kramskiem a Koninem), sypiącej się dwójce no i przede wszystkim o masowym wyrzynaniu stacji, dzięki czemu mamy zajebiście długie szlaki typu Konin - Cienin, Konin - Kramsksk, Kramsk - Koło, Strzałkowo - Podstolice (plus trapez Sokołowo) czy Podstolice - Kostrzyn Wielkopolski, Kłodawa - Krzewie itd itd.
2014-12-06 13:33:34 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post MichalSroda:
"Osobiście jestem ciekawy kiedy KW wejdzie na LK 272. Pewnie dopiero jak skończy się rewitalizacja czyli 2015 lub 2016 rok. Może wtedy będzie szansa na podniesienie prędkości szlakowej do 160 km/h oczywiście nie na cały odcinku."
Wogóle nie wejdzie. Czekaja z zakonczeniem remontu LK 271 na odc. Czempin - Poznań by jeździć do Leszna/Rawicza. A 160 na lk272 to mżonka.
2014-12-06 13:35:38 Autor: kolejTAR
---.42.87.250
A Gniezno-Jarocin gdzie pytam?! do kurwy nędzy, czemu tam nie przywrócono pociągów?! oferta do Krotoszyna, Milicza, Oleśnicy- DNO!!! Czemu nie ma pospiesznych w relacji Bydgoszcz-Wrocław przez Rataje,Krotoszyn,Jarocin,Wrześnię?!
2014-12-06 13:43:33 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post scorpio:
"@MichałŚroda
Żararaka, jak będzie 160 km/h na kluczborskiej od Krzesin do Środy i 150 km/h do Kępna to może wejdą. A może nie
@z torów PLK
Trzeba też jasno powiedzieć o stanie samej E20, na której co chwila wyrastają wychlapy (między Koninem a Kawnicami, między Kramskiem a Koninem), sypiącej się dwójce no i przede wszystkim o masowym wyrzynaniu stacji, dzięki czemu mamy zajebiście długie szlaki typu Konin - Cienin, Konin - Kramsksk, Kramsk - Koło, Strzałkowo - Podstolice (plus trapez Sokołowo) czy Podstolice - Kostrzyn Wielkopolski, Kłodawa - Krzewie itd itd."
Gdzie ty tam widzisz wychlapy ( w torze 1) ? I co do poc. KW mają dlugie szlaki ? 1 czy 2 pociagi dalekobiezna to nie problem przy "banalizacji" i 4-stawnej sbl. A "krytyczne" szlaki pod Koninem zostaną zlikwidowane. Minęly czasy gdy kible tłukły się 90 km/h. Teraz elfy moga jechać 120/130 km/h. A za parę lat nie będzie problemem ( dla przewoźnika) i 160 km/h. Za malo jest pociagów przyśpieszonych KW na trasie.
2014-12-06 14:04:36 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@z torów PLK
Może jaśnie pan nie był ale zapraszam - przed i za semaforem wjazdowym od strony Warszawy w Koninie w jedynce na łuku wjazdowym na stację a także na prostej od przejazdu na Okólnej. Przed Kawnicami też jest, gdyż pociąg podskakuje podczas jazdy i słychać wyraźny wybuks.
Dwójka w coraz gorszym stanie, w Koninie Zachodnim co 3 podkład istnieje jedynie teoretycznie a przed samym Koninem w dwójce na przejeździe w Nowym Dworze ciężka artyleria wybuksów na 200 metrach (od strony Cienina).
2014-12-06 14:17:40 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@z torów plk

pociągów pzyspieszonych (w tym tym na fragmencie trasy) to brakuje w całym kraju, na każdej linii kolejowej.
Właściwie powinny istnieć zamiast TLK (przy czym TLK też są trylko w niewielu miejscach) ale kursować z wiekszą częstotliwoscią. TLK mogłyby stanowić z nimi wspólną ofertą taryfową.
Mo ale to wymaga współpracy....
2014-12-06 14:22:57 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post scorpio:
"@z torów PLK
Może jaśnie pan nie był ale zapraszam - przed i za semaforem wjazdowym od strony Warszawy w Koninie w jedynce na łuku wjazdowym na stację a także na prostej od przejazdu na Okólnej. Przed Kawnicami też jest, gdyż pociąg podskakuje podczas jazdy i słychać wyraźny wybuks.
Dwójka w coraz gorszym stanie, w Koninie Zachodnim co 3 podkład istnieje jedynie teoretycznie a przed samym Koninem w dwójce na przejeździe w Nowym Dworze ciężka artyleria wybuksów na 200 metrach (od strony Cienina)."
No wybacz kolego ale jak ktoś nie rozróżnia wad w szynach { wybuksowań) od usterek toru ( np. wychlapów} to nie powinien zajmować sie komentowaniem zagadnien infrastruktury.
A gdyby byly podklady w tak fatalnym stanie to prędkośc rozkładowa nie wynosila by 100/120 km/h lecz 60/80. Nie przecze , ze podklady sa idealne bo byc nie mogą ( r.prod. 1988). Ale stopień degradacji umożliwia jazdę z prędkościa j.w.
2014-12-06 14:32:47 Autor: ISDR
---.play-internet.pl
2014-12-06 13:43:33 Autor: z torów plk ---.icpnet.pl

Kolega z torów plk może tak by wydrukował sobie rozkaz "O" i sprawdził co się dzieje na linii? Może kolega zainteresuje się zanikami napięcia i brakiem działań PKP Energetyka?
Z drugiej strony dlaczego kolega się dziwi braku jazdy na trzy elfy na E-20? PLK zjeb... modernizację to nie da się jechać na trzy elfy.
2014-12-06 14:44:57 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Wychlapy to akurat są i mogę nawet materiał zdjęciowy podesłać odpowiedni co by komu. A zły stan szyn jest od dawna, jednak jeszcze do 2009/2010 po dwójce można było śmigać 140 km/h, jednak na wielu odcinkach stan podkładów jest tak zły, że śruby wyłażą. Wymiana ciągła obejmuje jedynie stacje (Konin - plus napawanie wybuksów) natomiast szlak to jedynie pojedyncza wymiana. Wcale się nie zdziwię jak prędkość od grudnia zostanie obniżona do 100 km/h.
2014-12-06 15:08:31 Autor: haha
---.g-net.pl
@tur:
Na przeszkodzie stoi toruński urząd marszałkowski. Im nie zależy na połączeniach z Bydzi, ale z Rydzykowa.
2014-12-06 16:07:04 Autor: przemo
---.088.071.pools.vodafone-ip.de
Coś tu nierozumie.PR-y modernizują 21 EN57 i wszystkie trafiają do Wielkopolski? K.... mało im że zabrali malboro z IR-ów to jeszcze EN57AL też wszystkie zabierają?
2014-12-06 17:11:42 Autor: Kflik
---.8.104.65
@przemo
Pewnie jest to skutek walki o "utrzymanie sie" w tym wojewodztwie.
2014-12-06 17:24:13 Autor: Romo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kochane Koleje Wielkopolskie.
A mnie jako pasażera interesuje, czy można pociągi ustawić tak, aby z Poznania Wschód szybko się przesiąść na pociąg do Murowanej. Pociąg z Gniezna wjeżdża a pociąg do Wągrowca już odjechał 5 minut wcześniej. Trzeba czekać godzinę albo i dłużej na następny. Czy nie mógłby odjeżdżać 10 minut po przyjeździe pociągu z Gniezna? Podobno pociąg jest dla nas a mam czasami wrażenie, że jest odwrotnie. Wesołych Świąt życzę wszystkim. Pasażer.
2014-12-06 18:14:07 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
@SOŁA

Dobre, ale jest to raczej wisielczy humor.
2014-12-06 18:25:07 Autor: MichalSroda
---.srem.net
W odpowiedzi na post z torów plk:
"Wogóle nie wejdzie. Czekaja z zakonczeniem remontu LK 271 na odc. Czempin - Poznań by jeździć do Leszna/Rawicza. A 160 na lk272 to mżonka."
hahaa ale mnie Pan rozśmieszy z tą mżonką hahah Właśnie jest to realne wystarczy wymiana niektórych słupów do sieci trakcyjnej i bramek. Jeszcze zmiana kategorii przejazdów na przynajmniej C i można śmigać. Proszę sobie zobaczyć na stronie PLK na prędkości i jest możliwe wprowadzenie 160 km/h. Na pewno prędzej czy później KW wykurzy PR także z 272. Zresztą za często jeżdżą "plastiki" i czekam na te zmodernizowane kibelki.
2014-12-06 19:08:15 Autor: SOŁA
---.dynamic.gprs.plus.pl
Naprawde od stycznia beda jezdzic wekendowe studenckie linia Zywiec-Sucha Beskidzka! rozklad jazdy mozna znalezc na profilu FB Linia Sucha Beskidzka-Zywiec!
2014-12-06 19:39:33 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post ISDR:
"2014-12-06 13:43:33 Autor: z torów plk ---.icpnet.pl

Kolega z torów plk może tak by wydrukował sobie rozkaz "O" i sprawdził co się dzieje na linii? Może kolega zainteresuje się zanikami napięcia i brakiem działań PKP Energetyka?
Z drugiej strony dlaczego kolega się dziwi braku jazdy na trzy elfy na E-20? PLK zjeb... modernizację to nie da się jechać na trzy elfy."
A coś się dzieje oprocz pęknietej krzyżownicy w Kłodawie, Barłogach, Palędziu, Porażynie czy N. Tomyślu ? To za chwilę "zniknie" ( przynajmniej część).A PLK nic nie zaj... . Gdy modernizowano E20 ( w latach '90 ubiegłego wieku) to nikt nie słyszał jeszcze o Elfach ( w tym 4 wagonowych ezt ). Perony na żadnej linii w całości w Pl nie są dostosowane do kursowania składów dłuższuch niż 200 m ( czy to E20, E30 E75 czy E59). Z ledwością mieszczą się trzy kible EN57 ( 200 m. Bo tak określają wytyczne projektowe. I "Nitek" powinien o tym wiedzieć jako były pracownik Pekapu ( różnych spólek)
2014-12-06 19:46:44 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post scorpio:
"Wychlapy to akurat są i mogę nawet materiał zdjęciowy podesłać odpowiedni co by komu. A zły stan szyn jest od dawna, jednak jeszcze do 2009/2010 po dwójce można było śmigać 140 km/h, jednak na wielu odcinkach stan podkładów jest tak zły, że śruby wyłażą. Wymiana ciągła obejmuje jedynie stacje (Konin - plus napawanie wybuksów) natomiast szlak to jedynie pojedyncza wymiana. Wcale się nie zdziwię jak prędkość od grudnia zostanie obniżona do 100 km/h."
Jak coś się pisze to trzeba najpierw sprawdzić. Od kiedy jest 120 km/h ujęte we WOS-ie na odc. na drewnie. Przestań bzdury pisać , że można. Bo nie można jechać 160 na "drzewie" z roku '88. Chciałbym wiedzieć jakie to stacje objęła wymiana ciągła podkładów w ciągu ostatnich np. 5 lat ?! Prędkość może spaść od grudnia, tylko nie tego roku.
2014-12-06 19:55:18 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post MichalSroda:
"hahaa ale mnie Pan rozśmieszy z tą mżonką hahah Właśnie jest to realne wystarczy wymiana niektórych słupów do sieci trakcyjnej i bramek. Jeszcze zmiana kategorii przejazdów na przynajmniej C i można śmigać. Proszę sobie zobaczyć na stronie PLK na prędkości i jest możliwe wprowadzenie 160 km/h. Na pewno prędzej czy później KW wykurzy PR także z 272. Zresztą za często jeżdżą "plastiki" i czekam na te zmodernizowane kibelki."
No i to jest właśnie mikolskie ględzenie. To że tor ma parametry na 160 km/h nie oznacza, że linia jest przystosowana do jazdy z taką prędkością. Srk to się sama przebuduje. począwszy od likwidacji przejazdów kat D i C, poprzez przestawienie czujników załączających ssp kat. B. 3-stawna sbl na odc. Środa - Krzesiny w cudowny sposób "przepoczwarzy się" w czterostawną ? TO na pozostałych odcinkach same się przeniosą na odp. drogę hamowania ? Czy mikolstwo je przestawi.?
Co do KW - czym mieli by obsługiwać linię 272 ? Po to co mają to za mało. A wciągu najbliższych 5-6 lat żadnych poważnych zakupów nie będzie. Dlatego piszę , że jedno i drugie to mżonki.
2014-12-06 20:05:49 Autor: MichalSroda
---.srem.net
Przecież pisałem, że musi być zmiana kategorii przejazdów. Natomiast co do SBL to ciekawe, że jakoś do Gniezna jej nie ma, a tak Elf-y jeżdżą >120 km/h czyli jak widać wcale SBL-ka nie jest potrzebna ;)
2014-12-06 20:32:31 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post MichalSroda:
"Przecież pisałem, że musi być zmiana kategorii przejazdów. Natomiast co do SBL to ciekawe, że jakoś do Gniezna jej nie ma, a tak Elf-y jeżdżą >120 km/h czyli jak widać wcale SBL-ka nie jest potrzebna ;)"
No to radzę zapoznać się jakie roboty ( w tym srk) zostały wykonane zanim wprowadzono prędkość 150 km/h. I dlaczego nie ma tej prędkosci na calym odc. P. Wschód - Gniezno.
2014-12-07 00:49:32 Autor: ISDR
---.play-internet.pl
2014-12-06 19:39:33 Autor: z torów plk ---.icpnet.pl

Oczywiście, że PLKa zjeb... Przyczepił się kolega tych elfów jak rzep psiego ogona. Innych EZT nie było? Lokomotyw i wagonów nie było? Trudno było pomyśleć i powiedzieć co BPK Poznań ma zaprojektować? Jeździłem z tymi ludźmi na inwentaryzacje E-20 i widziałem plany. Tylko mundrego w PLK brakowało co poza przygotowaniem geometrii z peronami by sobie poradził. Kolega na pewno też wie, że jazda na dwa elfy to tragedia bo wyp... podstacje ;) Szkoda, że uważa kolega iż zależne jest to od zarządu KW, a nie od tego kto zarządza siecią trakcyjną i infrastrukturą. Cóż trzeba było zamówić elfy pięcio lub sześcio członowe.
2014-12-07 01:16:29 Autor: studenciak
---.adsl.inetia.pl
@ SOŁA:

To raptem 2 pary połączeń relacji Żywiec - Sucha B., gdzie każdy pociąg kursuje tylko w jeden dzień tygodnia - piątek, sobotę lub niedziele. W Suchej skomunikowania w kierunku Krakowa zaznaczone na rozkładach plakatowych.
2014-12-07 01:33:31 Autor: Gimbus
---.opera-mini.net
Zwiększy się do 3 liczba połączeń z Kostrzynem nad odrą przez Gorzów,co z tego jeżeli dalej będą tam puszczać tylko pojedynczy szynobus do którego ciężko wogóle wejść
2014-12-07 11:39:58 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@z torów PLK
Zapraszam w takim razie na obwodnicę Wrześni. Drewno z 1986 roku, częściowo wymienione i podniesiona prędkość ze 140 do 160 km/h, wraz z wymianą szyn na łukach. A podkłady wymieniono w Koninie w dwójce bo już były tak spróchniałe, że 90 km/h było ciężko utrzymać, do tego napawanie wybuksów. Teraz w jedynce w Koninie wybuksy "na drewnie" się tworzą. W dwójce natomiast od Słupcy do Zamkowa wybuks na wybuksie, wyjechane szyny, wygniłe podkłady i odpadające śruby. Jeśli nadal będzie 120 km/h to szacun. Polecam też rozjazdy stacji Konin, zwłaszcza anglika którym się zjeżdża z 1 i 2 na 4 - całe 20 km/h dla pasażerskich i 10 km/h dla towarowych i loków luzem. Ponadto tor 1P w stacji - 20 km/h. W okolicach Kn2 przecięte podkłady w kierunku Pątnowa (część wymieniona bo tor by się rozlazł). Rozjazdy w Koninie już zaczynają się psuć, na przełomie października i listopada nawalił rozjazd od strony Warszawy i EN Kiepura w kierunku Poznania musiał zjeżdżać na kierunek zwrotny z 1 na 2. Co przestawili na Kn2 to zaraz sam się przestawił z powrotem.
2014-12-07 12:15:27 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Jeśli niektórzy pracują tak niedokładnie, jak piszą tu posty, to nie dziwię się, że infrastruktura leży i kwiczy...

mrzonki panowie , nie zaś jakieś "mżonki"
błąd podkreśla się na czerwono, ale niektórych jak widzę to nie interesuje,
2014-12-07 12:43:36 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post ISDR:
"2014-12-06 19:39:33 Autor: z torów plk ---.icpnet.pl

Oczywiście, że PLKa zjeb... Przyczepił się kolega tych elfów jak rzep psiego ogona. Innych EZT nie było? Lokomotyw i wagonów nie było? Trudno było pomyśleć i powiedzieć co BPK Poznań ma zaprojektować? Jeździłem z tymi ludźmi na inwentaryzacje E-20 i widziałem plany. Tylko mundrego w PLK brakowało co poza przygotowaniem geometrii z peronami by sobie poradził. Kolega na pewno też wie, że jazda na dwa elfy to tragedia bo wyp... podstacje ;) Szkoda, że uważa kolega iż zależne jest to od zarządu KW, a nie od tego kto zarządza siecią trakcyjną i infrastrukturą. Cóż trzeba było zamówić elfy pięcio lub sześcio członowe."
Jak rzeczywiście jesteś ISDR i rzeczywiście "jeździłeś" z projektantami to byś wiedział , że ;
Jeździeś w owym czasie z biurem Inwestycji Zachodniej Dyrekcji PKP. Twór o nazwie PKP PLK S.A. powstał bowiem z podziału pekapu w ... 2002 roku.
Po drugie - w tamtym czasie nikt nie słyszał o "kolejkach marszałkowskich, przewozach regionalnych, ect. Było jedno PKP PP. "Zaraza" podziału przyszła parę lat poźniej.
Składy po E20 jeździły albo na 2/3 ezt ( EN57) bo innych nie było w Zachodniej DOKP, albo 4-6 Bohunów + EU07. I jakoś wszystko się mieściło w peronach a podróżni w pociągach.
Co do podstacji - a jak pokadą 3 Elfy to co ? Z wiatrem, bo jeżeli przy 2 składach podstacje nie wytrzymują to co będzie przy 3 ?!
Dlatego piszę, że jazda na 3 elfy to bzdura do kwadratu. Bo trzeba zagęścić takt pociągów. Ale w KW się nie da. Bo koszty Panie. Trza dodatkowo drużynę zatrudnić, trasę opłacić, skład znależć, ect. Infra jest taka jaka jest !
2014-12-07 13:01:03 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post scorpio:
"@z torów PLK
Zapraszam w takim razie na obwodnicę Wrześni. Drewno z 1986 roku, częściowo wymienione i podniesiona prędkość ze 140 do 160 km/h, wraz z wymianą szyn na łukach. A podkłady wymieniono w Koninie w dwójce bo już były tak spróchniałe, że 90 km/h było ciężko utrzymać, do tego napawanie wybuksów. Teraz w jedynce w Koninie wybuksy "na drewnie" się tworzą. W dwójce natomiast od Słupcy do Zamkowa wybuks na wybuksie, wyjechane szyny, wygniłe podkłady i odpadające śruby. Jeśli nadal będzie 120 km/h to szacun. Polecam też rozjazdy stacji Konin, zwłaszcza anglika którym się zjeżdża z 1 i 2 na 4 - całe 20 km/h dla pasażerskich i 10 km/h dla towarowych i loków luzem. Ponadto tor 1P w stacji - 20 km/h. W okolicach Kn2 przecięte podkłady w kierunku Pątnowa (część wymieniona bo tor by się rozlazł). Rozjazdy w Koninie już zaczynają się psuć, na przełomie października i listopada nawalił rozjazd od strony Warszawy i EN Kiepura w kierunku Poznania musiał zjeżdżać na kierunek zwrotny z 1 na 2. Co przestawili na Kn2 to zaraz sam się przestawił z powrotem."
No ale co do rozkładu jazdy KW ma "obwodnica" Wrześni ( nota bene lk nr 3) po której KW czy PR nie jeżdżą ? Oczywiście, że podkłady wymieniano i w Koninie i w Kole i na szlakach - ale nie jako ciągłą tylko jako wymianę pojedyńczą. I coś sie przyczepił do tej punktowej 90 w Koninie ( WOS ze względu na Rłd). Za chwile będzie rozkładowa 100 km/h. Powtarzam - poczytać co to jest stopień degradacji toru, szyn, podkładów ( zał. w Id1) a potem pisać o zbutwiałych/spróchniałych podkładach. Owszem pojedyńcze sztuki na upartego się znają. Bo wg twojego opisu to linia nadaje się na 40/20 km/h lub do zamknięcia. Ale tak nie jest. O czym swiadczy dość duża prędkość.
Co do 20 w Koninie dla jazd po rozjazdach po kierunku zwrotnym. Jak mikolstwu zachciało się przewozów na 281 i środki poszły tam , zamiast na cz. rozjazdowe to efekt mamy. Ani przewozów pasażerskich na 281, ani likwidacji ograniczeń.
Co to znaczy "nawalił" rozjazd.Z przyczyn po stronie słuzby drogowej czy automatyki Jakieś bajki piszesz ? A teraz widzę ciąg bocznicowy do Pątnowa jest na tapecie. Tam też "chcecie" uruchomić poc. pasażerskie ?
2014-12-07 14:22:32 Autor: ISDR
---.play-internet.pl
2014-12-07 12:43:36 Autor: z torów plk ---.icpnet.pl

Chłopie no ile możemy się tutaj przepychać? Dlaczego od kilku postów dyskutujemy, a nadal twierdzisz, że to wina KW bo nie da się? Ile możemy pisać, że zarządca infrastruktury i sieci trakcyjnej może weźmie się łaskawie do roboty, a nie poruszać problemu kosztów. To w biznesie Urzędu Marszałkowskiego jest zapewnić pieniądze na połączenia i tabor, a nie KW. Kolega jak tak dobrze pamięta lata 90-te to teraz przyswoi sobie nowe prawo i nową wiedzę na temat zarządzania finansami w województwie. Jeździłem z BPK Poznań, które powstało w 1952 roku i zostało wyciągnięte w 92. Tłumaczyć dalej?
Druga sprawa to czy kolega nadal ma tak zamknięte klapki na oczach i nie rozumie, że nie chodzi o "kolejki marszałkowskie" tylko rozwój kolei i wzrost przewozów? Nie trzeba było wielce mądrego by pomyśleć, że w przyszłości zaistnieje potrzeba uruchamiania dłuższych składów i zmieni się technologia. No tak tylko oczywiście w Polsce nie da się.
2014-12-07 15:09:28 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
No ale to "kolejka marszałkowska" KW ma "problem" z nadmiarem pasażerów. I nie potrafi tego w właściwy sposob "ogarnąć" Dlaczego ? Odpowiedz sobie sam.
Infra jest przygotowana aby przemieścić znacznie więcej składow. I nie wydziwiajmy nt długosci peronów. Można je wybudować i 400 m tylko po co ? Zeby zamiast 3 pociagów/godz. w szczycie jechały 1 lub 2 ?
2014-12-07 15:21:48 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
http://www.tvn24.pl/poznan,43/pociag-przejechal-przez-otwarty-przejazd-prawie-zderzyl-sie-z-ciezarowka,495283.html

Takie przejazdy wPoznaniu na kolejowej autostradzie E 20 to powinna byc historia .

A poza tym jak slysze ze ktos chce jechac 160km/h przy przejazdach kat C. to chyba jakis nienormalny ( na szczescie przepisy tez chyba nie pozwalaja).
2014-12-07 16:49:20 Autor: bokiem
---.centertel.pl
Bardzo ładnie to wygląda jeśli chodzi o linie dowożące do Poznania ale na innych liniach to już jest żenada. Weźmy choćby linię Piła - Chojnice. Tu jest tragedia. Wciąż tylko cięcia. A jeśli już jeździ to najgorsze składy generujące opóźnienie. To sprawia że ludność zmuszana jest do przesiadania się w samochody. Według włodarzy województwa ludzie z terenów ościennych nie mają potrzeb przewozowych. To ewidentny przykład na Polskę C! Więc czym się tu chełpić? Według mnie kreatorzy transportu publicznego więc UM powinien się skupić na tym by wyrównywać szanse zwłaszcza kreując możliwość dojazdu z terenów ościennych, a w wypadku wielkopolski jest zdecydowanie na odwrót
2014-12-07 21:37:23 Autor: ziomek
---.pila.vectranet.pl
A w nowym rozkładzie nadal będą odparzać pośladki pasażerów czy też z ostrym grzaniem w końcu sobie odpuszczą?
2014-12-08 09:47:01 Autor: Jerzy Kriger
---.244.104.193-rev.hti.pl
Koleje Wielkopolskie i Przewozy Regionalne wykonują rozkład jazdy zgodnie z zamówieniem opłaconym przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. W obowiązującym stanie prawnym to nie przewoźnik KW czy PR układa rozkład jazdy, on go tylko wykonuje i nie ma możliwości wykluczenia jeden drugiego – jest to rynek regulowany, który organizuje Województwo Wielkopolskie, płaci za niego i odpowiada.
40% rynku przewozów w wielkopolsce jest pokryte nowym taborem, 60% rynku od nowego rozkładu jazdy w ciągu 5 lat zostanie zmodernizowane. Tory do minimalnej prędkości 120 km/h a na liniach magistralnych do 160 km/h. Tabor zmodernizowany lub nowy za około 400 mln złotych.
Także przewoźnicy będą kupować tabor, bądź go modernizować. Po roku 2019 żaden przewoźnik nie otrzyma zlecenia na obszarze wielkopolski, jeżeli nie będzie dysponował taborem o odpowiednim standardzie, wygodnym, klimatyzowanym, zradiofonizowanym z odpowiednią obsługa podróżnych.
PR od nowego rozkładu jazdy podejmują modernizację taboru do zamierzonego poziomu w wielkopolsce. Otrzymują za to umowy wieloletnie (wyłącznie na te relacje, w których jest odpowiedni tabor), w których Województwo Wielkopolskie finansuje to w rekompensacie.
Jeżeli mówi się, że jest to walka o rynek wielkopolski to tak jest – dzieje się to z korzyścią dla pasażera i pracowników.
2014-12-08 13:30:26 Autor: Azor
---.sta.asta-net.com.pl
Zasadnicza polityka likwidacji kolei w III RP.
2014-12-09 23:28:47 Autor: gardias
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@MichalSroda: piszesz glupoty jak malo kto. PRy maja zapewniona obsluge polaczen na linii 272 do konca 2020 roku (polecam przeczytac tresc przetargu)
2014-12-10 00:33:44 Autor: pracownik
---.adsl.inetia.pl
Akurat pracowników to ma się głęboko w poważaniu... Nie szanuję się dobrych ludzi, którzy sobie żyły wypruwają tylko się ich "dyma".
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS