15 marca, wraz z wejściem w życie rocznej korekty rozkładu jazdy, zwiększy się liczba pociągów EIP. Tak wynika z rozkładu, który opublikowały na swojej stronie PKP PLK. Od połowy przyszłego miesiąca kursować zaczną m.in. bezpośrednie pociągi EIP w relacji z Gdynia – Katowice.
Z Gdyni bezpośrednie EIP do Katowic wyruszą o godz. 7:07 i 16:07, a z Katowic – o godz. 6:48 i 14:48. Czas przejazdu wyniesie 6 godz. 11 min, wliczając w to 20-minutowy postój na stacji Warszawa Centralna. Pociągi te zastąpią składy EIC Stanisław Wysocki i Eugeniusz Kwiatkowski, kursujące obecnie w tych samych godzinach i z takim samym czasem przejazdu.
Nowością, jaka wejdzie w życie 15 marca będzie też poranny pociąg EIC z Gdyni do Krakowa. Z Gdyni Gł. odjedzie on o godz. 5:07, do Krakowa Gł. przyjedzie o godz. 11:04. Przypomnijmy, iż według pierwotnie założonego rozkładu jazdy, o godz. 5:07 z Gdyni do Krakowa miał odjeżdżać Pendolino, jednak w wyniku opóźnionych odbiorów składów ED250, w rozkładzie, który wszedł w życie 14 grudnia 2014 r., część pociągów EIP została zastąpiona przez „zwykłe” wagonowe składy EIC. Sytuacja tymczasowego zastąpienia EIP przez EIC miała miejsce w przypadku wszystkich zaplanowanych pierwotnie Pendolino, za wyjątkiem jednej pary pociągów pomiędzy Warszawą i Gdynią. Ta para pociągów zostanie jednak od 15 marca również wprowadzona do rozkładu.
W ofercie pojawi się wspomniany już pociąg EIC Gdynia – Kraków, odjeżdżający z Gdyni Gł. o godz. 5:07, a także pociąg (również kategorii EIC) Kraków – Gdynia, odjeżdżający z Krakowa Gł. o godz. 12:07, a z Warszawy Centralnej o godz. 14:39. Obecnie ten ostatni pociąg kursuje wyłącznie w relacji Kraków – Warszawa.
Oferta PKP IC od 15 marca będzie zatem „kompletna”. Będzie zgodna z założeniami, do których „Rynek Kolejowy” dotarł kilka miesięcy temu – choć kilka pociągów przewidzianych jako EIP, wciąż będzie jeszcze kursować zestawione w tradycyjnych składach wagonowych.