Jak poinformował Arkadiusz Bąk, szef gabinetu politycznego wicepremiera i ministra gospodarki, Janusz Piechociński wszedł w skład Komitetu Honorowego III Kongresu Transportu Publicznego. Wydarzenie to będzie miało miejse 30 października 2014 r. w Bydgoszczy.
Obecny skład Komitetu Honorowego wydarzenia: Rafał Bruski (Prezydent Bydgoszczy, Przewodniczący Komitetu Honorowego), prof. Mirosław Chaberek (Kierownik Katedry Logistyki, Uniwersytet Gdański), Janusz Dyduch (Prezes, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP), Piotr Grzymowicz (Prezydent Miasta, Urząd Miasta Olsztyna), Solange Olszewska (Prezes Zarządu, Solaris Bus & Coach S.A.), Janusz Piechociński (Wicepremier, Minister Gospodarki), Jakub Śliżak (Prezes Zarządu, Fabryka Autobusów Solbus Sp. z o.o.), Tomasz Zaboklicki (Prezes Zarządu, Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.).
Kongres Transportu Publicznego co roku gości w innej aglomeracji. Pierwszy odbył się w Warszawie, druga edycja tego wydarzenia miała miejsce w Poznaniu, 9 października 2013 r., a w 2014 r. roku natomiast wydarzenie będzie miało miejsce w Bydgoszczy. Kongres jest okazją do wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy przedstawicielami organizatorów transportu publicznego w ośrodkach miejskich i regionach oraz przewoźników, a także organizacji zrzeszających te podmioty. W krótkim czasie stał się on najpopularniejszym miejscem spotkań biznesu, samorządowców, jak również przedstawicieli władz i urzędów centralnych, zainteresowanych rozwojem nowoczesnego transportu publicznego. Co roku dyskutowane są problemy i szanse stojące przed podmiotami zaangażowanymi w proces tworzenia usług spełniających wymogi nawet najbardziej wymagających pasażerów.
W tym roku w trakcie Kongresu zostanie podjęta tematyka:
• Potrzeby komunikacyjne pasażerów, mieszkańców i kierowców,
• BiT City, czyli jak zbudować metropolię?
• Koszty, procedury, oszczędności w zamawianiu usługi transportu publicznego
• Jak stworzyć doskonały system informacji pasażerskiej i dystrybucji biletów - kryteria wyjściowe i możliwości,
• Nowoczesne pojazdy - granica racjonalności w inwestowaniu. Używany diesel, czy nowy autobus elektryczny?
• Zintegrowane inwestycje terytorialne - nowe narzędzie w rękach samorządów.
Więcej na temat Kongresu Transportu Publicznego 2015