Włoski zarządca infrastruktury kolejowej przyznał konsorcjum Iricav Due kontrakt na budowę nowego odcinka kolei dużych prędkości między miastami Verona i Vicenza.
Budowa nowego odcinka KDP o długości 44,2 km będzie kosztować 2,7 miliardy euro. W przyszłości ma stać się elementem nowej linii Mediolan – Brescia – Verona – Padwa – Wenecja. Na razie istnieje fragment tej linii między Mediolanem a Brescią (na większym odcinku można tu jeździć z prędkością 300 km/h) oraz między Vicenzą a Mestre (na większości odcinka 220 km/h), na pozostałych odcinkach obecnie szybkie pociągi kursują po liniach konwencjonalnych, na których rozpędzają się jednak nawet do 180 km/h.
Konsorcjum które będzie budować ponad 40-kilometrowy odcinek składa się z firm Webuild (to nowa nazwa Salini Impregilo), Astaldi i Hitachi Rail. Zakończenie prac budowlanych i oddanie odcinka do ruchu zapowiedziano w 2027. Będzie się tu jeździć z prędkością 300 km/h. Łącznie zostanie zbudowanych kilka tuneli o łącznej długości 2,1 kilometra i 6,8 kilometra wiaduktów. Inwestycja da pracę 4 tysiącom ludzi. Umowę z wykonawcą podpisano 10 sierpnia.
Niedawno Trenitalia zapowiedziała zakup kolejnych nowych składów zespolonych do obsługi szybkich połączeń. O tym i o olbrzymim programie inwestycyjnym na włoskiej kolei
piszemy tutaj.