NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wdrażanie ERTMS idzie jak po grudzie

| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 16.09.2014 435

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-09-16 17:26:54 Autor: p
---.centertel.pl
Jak to na l9 warszawa -Gdańsk trwają dopiero prace projektowe, skoro prawie po całej długości trasy stoją juz maszty, niektóre nawet z antena? Balisy tez w niektórych miejscach są juz. A to chyba nie wchodzi w skład prac projektowych?
2014-09-16 17:53:21 Autor: nubbu
---.play-internet.pl
Nic nowego.
2014-09-16 18:19:37 Autor: jajakomara
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skoro i tak nie poznamy nazwiska tego sowicie opłacanego, wysokiej kalsy specjalisty z PLK, któremu cwaniaczki z tałesiaka wcisnęli porszaka bez kluczyka, to może chociaż warto się zastanowić, czy nie taniej by wyszło zatrudnić ruskich hakerów do sczytania tych nieszczęsnych kodów., co?
2014-09-16 18:31:29 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
ETCS L1 w Husarzach bez komentarza, no żenada i tyle. A mogły jeździć choćby i v180. No, ale po co? Z resztą przenieśli je na E20 (BWE), no i więcej niż v160 nie będzie, bo tam na torach nie ma ETCS L1.

***
ETCS L2 w EP09 i na zachodniej E30, rozumiem, że po to aby pomiędzy v130 a v160 był jeden maszynista? Od, jak to działa przy jednym mechaniku...

...bo Pendolino na w/w odcinku pod Legnicą nie pojedzie raczej więcej niż v160 nawet na ETCS X do n! No, ale może komuś ta homologacja na ETCS L2 na v160 w Pendolino jest potrzebna...? Chyba, że jednak pojedzie tam v200 - jakimś cudem... Wtedy owoce tej homologacji można przenieść na E-65 Północ, gdzie przez kilka, kilkanaście km na ETCS L2 Pendolino zbliży się do v180-185. OK, zgoda.


***
CMK - ojojojoj :D.
O braku tego systemu i jego praktycznym zastosowaniu na odc. Zawiercie, a właściwie Góra Włodowska - Psary, nawet nie chcę słyszeć! Co innego Idzikowice - Grodzisk. Tu mówimy o cudzie na połowę grudnia br.

***
Kozłów - Psary???
Przecież dziś tam można jechać v150, bo szybciej raczej nie będzie... Chyba, że chodzi o zmniejszenie ilości maszynistów. Wtedy ETCS L1 można zastosować, chociaż, nie wiem czy to dopiero L2 pozwala jechać pojedynczo... Hmmm? Dziwne wojewoda świętokrzyski podpisał odstępstwo i można śmigać z dwoma mechanikami te v150. O co więc chodzi? O LCS Kozłów?
2014-09-16 18:36:12 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Maciej Dutkiewicz:

Oj, Panie Macieju :D.
Błąd! Kody ma tylko Putin i Obama. Ewentualnie oficer z walizką w asyście.
Widać, że dla PLK jednak ERTMS to wciąż czarna magia :D.
2014-09-16 18:40:24 Autor: pkp intercity czyli niemoc kurewników i cudzołożników
---.dynamic.chello.pl
Bardzo odważny tekst Panie Jakubie. Jedyne miejsce, gdzie napisano wprost,że przepisy wykonawcze dotyczące możliwości prowadzenia pociągów z prędkością wyższą niż 160 km/h, Ela ''MIR będzie łatwo popsuć'' Bieńkowska, wprowadziła dopiero pod koniec lipca.Miód na serce Alstomu. Dodam od siebie, że Pendolino jeżeli w ogóle pojedzie 200 km/h po CMK, to póki co wyłącznie w porze dziennej czyli od wschodu do zachodu słońca...
2014-09-16 19:31:40 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Aż chce się zacytować jednego pana od Sowy i Kumpli - PKP - piii, piiii ... i kamieni kupa.
Czego jeszcze dowiemy się o dziobaczym eksperymencie przed 14 grudnia.

Obstawiam 6:1, że ten śmieszny pociąg pojedzie raz i znowu postoi w krzakach...
2014-09-16 20:11:16 Autor: Precz z trolami
---.free.aero2.net.pl
ale pierdolicie wiecznie niezadowoleni trole, to dopiero początek, a będzie coraz lepiej kacze ćwoki
2014-09-16 20:32:28 Autor: Corgi
---.dynamic.gprs.plus.pl
Takiego misz-maszu dawno nie czytałem. Autor jest chyba specjalistą od robienia czytelnikom wody z mózgu. A można było napisać, że ERTMS poziomu 2 to system składający się z systemów GSM-R i ETCS zarówno po stronie torowej jak i po stronie pokładowej. A można było napisać, że ERTMS poziomu 2 po stronie torowej jest dopuszczony do eksploatacji na odcinku linii E30 Węgliniec – Bielawa Dolna w zakresie ERTMS/GSM-R a zakres ERTMS/ETCS jest w fazie testów. A można było napisać, że na odcinku linii E65 Warszawa-Gdynia torowy system ERTMS poziomu 2 jest w fazie końcowej wdrażania. A można było napisać, że torowy system ERTMS poziomu 2 na linii odcinku linii E30 Legnica-Opole i na linii E20/C20 Kunowice-Terespol jest wdrażany bez opóźnień. Tytuł artykułu nawet nie jest zły, tyle tylko, że to nie przez kody Thalesa są zahamowania w płynnym wdrażaniu ERTMS. Wina leży po stronie pokładowej, bo jak na razie sieci ERTMS grozi „martwica” jak nie będzie użytkowników (pojazdów trakcyjnych) tej sieci. I to jest sprawa do rozwikłania na komisji infrastruktury, czemu w ramach Grupy PKP nie można było zsynchronizować wyposażenia pojazdów w system ERTMS z oddawaniem części torowej ERTMS do eksploatacji.
2014-09-16 20:52:22 Autor: jeti
---.dynamic.chello.pl
Ogłaszając przetarg na budowę ETCS PLK dała ciała i nie wpisała w SIWZ utrzymania podsystemu. Teraz musi bulic Thalesowi ogromna kasę za byle dotknięcie, które można było zrobić za pomocą laptopa np. Wpisanie czasowego ograniczenia prędkości czy zmiana niektórych komend do pojazdu. Kiedy wreszcie ta firma zacznie być właściwie zarządzana? Czy ten sam problem jest w pozostałych przetargach?
2014-09-16 21:30:59 Autor: wężykiem
---.dynamic.chello.pl
"W programie również debaty z udziałem najważniejszych krajowych ekspertów, m. in. wicedyrektora IK Andrzeja Massela, wiceprezesa PKP PLK Andrzeja Pawłowskiego, senior eksperta ZDG TOR Tadeusza Syryjczyka, przewodniczącego PKBWK Tadeusza Rysia" - czy autor aby nie przesadza?
2014-09-16 21:33:39 Autor: naukowiec
---.play-internet.pl
Panie Jakubie!

Skoro już bierze się Pan za pisanie artykułów, to sugeruję wcześniej pogłębić wiedzę na dany temat zarówno co do podstaw technicznych jak i stanu faktycznego na dany temat aby Pan ludzi w błąd nie wprowadzał. Ponieważ już nie pierwszy raz pisze Pan nieprawdę i pokazuje Pan że nie zna się kompletnie na technice kolejowej i tylko błyszczeć Pan chce na tle chwytliwych tematów.
2014-09-16 22:47:52 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Corgi:

Dzięki! OK, jeśli jest jak piszesz, to nie jest tak źle.
Pożyjemy zobaczymy.
2014-09-16 23:28:31 Autor: mert
---.critical.cat
@Corgi

Wiele rzeczy można było napisać zgodnie z prawdą, fachowo i rzetelnie, ale wtedy reklama konferencji pod artykułem straciłaby swój sens.
2014-09-17 06:31:23 Autor: Iławiak
---.free.aero2.net.pl
Prośba o pomoc dla PLK GDańsk przy modernizacji odcinka iława-Szymankowo. Jesli im nikt nie pomoze to jeszcze z 20 lat beda tu siedziec i niszczyc przewozy. W. Malborku ledwo wiate na peronie 3 zrobili to juz im sie na skrajni metalowa konstrukcja powyginala. Z pociagami do Elblaga to jakiś cyrk...od 30 do 100 minut opoznione. Zapowiedzi brak. Pod Szymankowem pociagi regio po 40-60 minut w polu stoja. Most na nogacie to...ehhh szkoda gadac. Czy PLK Gdańsk cokolwiek tutaj kontroluje? Widzi postep prac?
2014-09-17 06:42:23 Autor: Iławiak
---.free.aero2.net.pl
Plk Gdansk remontujecie od 7 lat ta zasrana linie - postepow brak. Co zrobicie to na nowo kopiecie. Co chwile albo trakcja opadnie albo rozjazdy nie dzialaja...albo calkowicie wstrzymany jest ruch pociagow. UTK moze przyjrzec sie czasowi przejazdu pociagu 17.18, po 19 z Gdanska do Malborka? Dlaczego regio jedzie do 3 godzin 55km? Pendolino szkoda Ciebie ze trafiles na PLK Gdańsk. Na Malborskim forum ludziki szydza ze w czynie spolecznym zrobia tunel pomiedzy peronami w ciagu 24h (plk robi go x lat i końca nie widać :))
2014-09-17 09:14:33 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@Corgi
Skoro jest tak dobrze, to od kiedy Pendolino pojedzie 200, a od kiedy 250 km/h? Tak chociażby szacunkowo.
2014-09-17 11:18:24 Autor: Corgi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@dzejsek
Tego Ci nie powiem, bo interesuję się przede wszystkim łącznością kolejową (GSM-R). Trzeba pytać drogowców, bo ERTMS 2 pozwala i na 500 km/h.
2014-09-17 18:11:47 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post Corgi:
"@dzejsek
Tego Ci nie powiem, bo interesuję się przede wszystkim łącznością kolejową (GSM-R). Trzeba pytać drogowców, bo ERTMS 2 pozwala i na 500 km/h."
Panie, nawet pińcet pod Legnicą... wow! :D

Wiesz, dalej 3mam kciuki za v200 od Góry Włodowskiej do Psar, serio.
Chociaż tyle, tak symbolicznie od grudnia br.
2014-09-21 01:15:21 Autor: Cliq
---.home.cgocable.net
Do niektorych co nie kumaja ram czasowych. Ten artykul jest juz dawno nieaktualny.
2014-10-07 12:09:28 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Albo ten system ERTMS to jakaś czarna magia i nikt tak naprawdę nie wie jak powinno to działać, albo PLK zatrudnia takich partaczy. Jak można tyle lat wdrażać te systemy? Nie rozumiem? W Europie też tak się to odbywa?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5