NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Warszawska SKM przebuduje swoje 14WE

| jm, Rynek Kolejowy 30.09.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2011-09-30 10:29:42 Autor: cycu
---.181.239.207.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Drodzy redaktorzy! Czy wy czytacie to co piszecie przed wrzuceniem na stronę? To już nie pierwsza taka uwaga pod waszym adresem, co się z Wami dzieje !?
2011-09-30 10:44:15 Autor: Sutek
---.181.140.66.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Już nie pierdziel, cycu. Purysta językowy się znalazł.
2011-09-30 10:59:00 Autor: 777
---.174.58.24
Supernowoczesna technologia, innowacyjne rozwiązania sterowania, szmery bajery, cuda wianki.
Najczęstszy problem: drzwi
FACEPALM
2011-09-30 11:00:14 Autor: doktor
---.centertel.pl
zadwnonie po pania od polskiego to pomoże, oj.rydzyk też
2011-09-30 11:30:30 Autor: jjz
---.146.229.121.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Może to przez wybuchy na słońcu, które rozstrajają czułe komputery pokładowe Elfów?;-)

Takie pytanie, skoro Torpeda (19WE), jest konstrukcją udaną, to dlaczego SKM nie kupiła ich więcej?

Czy władze SKM nie wiedzą, że im więcej typów sprzętu używają, tym mniejsze ryzyko że wszystko na raz ulegnie seryjnej awarii - ale też im większa dywersyfikacja sprzętu, tym bardziej koszty serwisu, szkolenia itp. wzrastają?
2011-09-30 16:01:41 Autor: Paul_Emerson
---.it.pl

Paul_Emerson
Nie kupią 19WE bo to leasing od Newagu z Bankiem; by je kupić musieli by zrobić SIWZa i całą procedurę;

Zastanawia mnie tylko w jaki sposób zmodyfikują 14WE; jedynie przychodzi mi na myśl rozwiązania jakie ma ED73 jako najbliższe temu modelowi ale mogę się mylić; i czy będzie to zgłoszone na przetarg czy oddane NEWAGowi jako producentowi tego wynalazku;
2011-09-30 19:37:13 Autor: 19WE
---.adsl.inetia.pl
\"Zastanawia mnie tylko w jaki sposób zmodyfikują 14WE\"

Zostaną zastosowane podzespoły i wózki z zespołów 19WE.
2011-09-30 19:52:11 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No właśnie wózki z 19We niekoniecznie mogą się nadawać do zastosowania. inne zawieszenie, inne przeniesienie siły pociągowej zapewne też. Jednym słowem, do 14We potrzebny by był prawie nowy projekt wózka. Prawie=zupełnie nowy (przeliczenia wytrzymałości etc).
Doprowadziłoby to do składu równie nowoczesnego co 19We, ale czy warto? Nie będzie to tanie.
Jednak SKMW zależy, aby mieć tabor ujednolicony, o w miarę wysokich parametrach (przyspieszenie ponad 1m/s/s, prędkość ponad 110km/h)..
2011-09-30 21:17:02 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
nie kupią 19WE bo obowiazuje ich prawo zamówien publicznych: dostawcy sie nie wybiera się według tego co się ma i lepiej się sprawdziło, tylko tego który w danym przetargu przedstawił korzystniejsze warunki.
2011-09-30 22:02:54 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
\"Wszystkie elementy pojazdów 14WE pozostałe z typu EN57 zostaną zatem wymienione.\"

Zostaje jeszcze ostoja/rama.
2011-09-30 22:18:02 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Ciekawe, czy pasują wózki od 19WE. Tak naprawdę to 14WE powinno się przebudować na 4-członowce 22bo\'bo\'bo\'bo\'22, wtedy by była sensowniejsza pojemność i stosowne przyspieszenie.
2011-10-01 10:13:19 Autor: DarekP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@sphinx1
O ile pamiętam rama jest też nowa, choć pierwotnie był plan, aby ją pozostawić.
Trzeba pogrzebać w archiwum i to sprawdzić.
2011-10-01 13:51:01 Autor: jantar
---.fdk.abpl.pl
Ej fachowcy, fachowcy...pojazd jeździ już kilka lat a wy ciągle zastanawiacie się ile jest w nim starego EN-57..? Otóz tylko układ napędowy. Pudło wraz z ostoją jest kompletnie nowe. Koniec kropka.
2011-10-01 18:32:33 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Jeśli tak to:
1. Cena za 14WE jednak nie była za wysoka.
2. Od początku powinny mieć nowe wózki i po problemie.

@Arrivederci
Sensowniejsza pojemność, ale 14WE często jeżdżą w trakcji podwójnej i wtedy mieszczą sporo osób. Dodatkowa zmiana długości i układu osi to byłoby dość kosztowne przedsięwzięcie, wątpię żeby się na to szarpnęli.

PS. Jeśli do 14WE (które przecież w oryginale ma stare wózki z EN57) podpasują inne to może zadziała to też w inną stronę? Tzn te nowe elementy może dałoby się wsadzić do zwykłego kibla i mielibyśmy nowy rozdział modernizacji ;)
2011-10-02 23:14:55 Autor:
---.dynamic.chello.pl
Wychodzi jednak na to że to Newag robi najgorszy złom a nie PESA ... odpowiedź jak w temacie.. Po co przerabiać ? nie lepiej nowe utworzyć? pompowanie kasy w coś co zostało jedynie \"dopieszczone\" i zmodernizowane do granic możliwości nigdy nie zapewni stu procentowej możliwości eksploatacji.. Jajogłowi z SKMW mogli pomyśleć co kupują.. kolejna inwestycja i wywalenie kasy w błoto
2011-10-03 12:54:46 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Przerabiać dlatego, że tak chciał zamawiający. To on decyduje nie Newag. Gdyby SKMka chciała nówkę to by ją dostała, Newag był tylko wykonawcą nietrafionego pomysłu.
2011-10-03 14:17:44 Autor: zbych
---.internetdsl.tpnet.pl
\"Wszystkie elementy pojazdów 14WE pozostałe z typu EN57 zostaną zatem wymienione\"

Śmiech na sali. Jak sobie wyobrażają wymianę ramy (ostoi) ?
Wymiana na nową wogóle nie będzie opłacalna, więc po prostu gafa.
2011-10-03 17:11:18 Autor: ktoś
---.187.236.190.ip.abpl.pl
@zbych
Do Ciebie jeszcze nie dotarło po kilku latach, że wszystko jest nowe oprócz wózków! Klepią tu tylko jakieś bzdury niektórzy w celach \"antynewagowych\", że tak powiem! A wiesz, że rama (fachowo ostoja) integruje prawie wszystko w pojeździe. Śmiech na sali!
2011-10-04 09:55:51 Autor: Sierpień
---.ip.netia.com.pl
@zbych

przeczytaj chociaż wszystkie komentarze nim coś napiszesz...

@redakcja RK
korektor ma wolne?
2011-10-05 15:14:13 Autor: zbych
---.internetdsl.tpnet.pl
@ktoś
Powiadasz że wszystko nowe? To kiedy i gdzie były robione badania nowej ostoi? Albo która firma zrobiła im obliczenia MES?

@Sierpień
czytam, czytam ...
2011-10-07 12:26:27 Autor: dominik
---.internetdsl.tpnet.pl
Zgadzam sie z większością forumowiczów, że nie opłaca się inwestowania wielu milionów w modernizację pojazdów, których ostojnice sa stare i skorodowane. Pamiętam, że już po przekazaniu tych pojazdów do eksploatacji na kilku z nich dokonywano pomiarów ostoi i ich naprawy. Lepiej kupić nowe np. 19WE.
2011-10-08 10:21:52 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
@sphinx1

Tu chodzi o proste dodatnie drugiego członu s - zamiast r-s-r by było r-s-s-r z większą pojemnością i większym przyspieszeniem. 1 pojazd r-s-s-r będzie miał ok 2MW mocy, a tak przy jeździe podwójnej r-s-r + r-s-r mamy 6 członów przy tej samej mocy. Bez dodatkowego członu trochę to będzie mułowate w porównaniu z 19WE i 27WE.
2011-10-11 09:26:25 Autor: rutek
---.jungenthal.de
@zbych
Nie wiesz to nie trolluj, rama jest nowa - projektem 14WE zajmował się Energocontrol a wykonaniem Newag i Autosan. To teraz pytanie kontrolne do Ciebie - jeżeli wózki są stare (fakt) i ostoja miałabybyć też stara to jak wytłumaczysz zmianę wysokości sprzęgu w stosunku do EN57, bo EN57 ez przebudowy ostoi nie dostosujesz do wysokości sprzęgu wg karty UIC.
2011-10-11 14:43:03 Autor: zbych
---.internetdsl.tpnet.pl
@rutek
Jakie trolownie? Normalna dyskusja.
To, że Energocontrol macza tam ręce w każdej konstrukcji (oprócz 6Dg - IPSz PK) to jest wiadome. Tylko aby ostoja była wprowadzona do produkcji musi przejść badania lub co najmniej obliczenia MES. A co do zmiany wysokości sprzęgu to nie wymaga ona zmiany całej konstrukcji ostoi, tylko zmiany jej \"fragmentu\" i przeprowadzenie odpowiednich obliczeń MESowskich - pewnie tak było bo Energocontrol ma tekie programy, choć by ANSYS.
2011-10-12 11:07:11 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
@zbych;
Oj trolowanie jednak. Jednostki dawcy części do 14WE to były egzemplarze po pożarach.
Niewielkie pożary już powodują odkształcenia ostoi tzn. stal staje się na tyle plastyczna że wagon \"zapada\" się pod swoim ciężarem. Oprócz tego \"Energocontrol\" udowodnił ze nawet
wykonanie nowej ostoi wg. starej oryginalnej dokumentacji nie spełniłyby współczesnych wymagań wytrzymałościowych dla ezt. np. siły 1500kN.
2011-10-12 15:58:17 Autor: zbych
---.internetdsl.tpnet.pl
@zeus04
No to ponowię pytanie.Były to badania czy obliczenia MES?
A jeżeli chodzi o pożary to w 100% się zgadzam.
Nie troluję tylko chcę ustalić fakty.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS