Partnerzy serwisu:
Tabor

Warszawska SKM przebuduje swoje 14WE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
30-09-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Warszawska SKM przebuduje swoje 14WE
Osiem pojazdów typu 14WE, zbudowanych częściowo na bazie złomowanych EN57, to pierwszy i najstarszy tabor warszawskiej SKM. Miejska spółka ma dość problemów z przestarzałym układem napędowym jednostek.

- Chcemy modernizować pociągi 14WE. Ale nie do standardu AKM, to by była pomyłka. Zamontowanie w obudowie wózków EN57 silników asynchronicznych powoduje, że układ hamulcowy i przekładnia pozostają stare. A te elementy są źródłem awarii, szczególnie w warunkach zimowych - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes SKM Leszek Walczak.

AKM to oznaczenie pociągów typu EN57 Kolei Mazowieckich, w których zamontowano silniki asynchroniczne, o lepszych parametrach niż standardowe silniki EN57. Pozwala to EN57AKM na osiągnięcie lepszego przyspieszenia i prędkości maksymalnej bez konieczności kosztownej wymiany całego układu napędowego. Co to ma wspólnego z 14WE - pierwszymi pojazdami SKM, których nowoczesny wygląd i klimatyzacja zachwyciły warszawiaków? Wszystko - cały układ napędowy 14WE jest wspólny z EN57 - pozwoliło to firmie Newag szybko i dość tanio zbudować pociągi i dostarczyć SKM. Ale jest to rozwiązanie awaryjne.

- Potrzebne jest całkowicie nowe zawieszenie i wózki. Przebudowa będzie kompletna, po to by zrobić z 14WE pojazd całkowicie nowoczesny - deklaruje Leszek Walczak. Wszystkie elementy pojazdów 14WE pozostałe z typu EN57 zostaną zatem wymienione.

Prezes Szybkiej Kolei Miejskiej jest bardzo zadowolony z bezawaryjności drugiego typu pociągu od Newagu - 19WE - który wydają się omijać "choroby wieku dziecięcego". - Byliśmy aż zaskoczeni, że tak dobrze to wygląda - przyznał Leszek Walczak. Trochę gorzej jest z najnowszymi pojazdami Elf bydgoskiej PESY, których siedem kursuje już w barwach SKM - Między 19WE a Elfem jest pewna różnica. To jest tak, jak swego czasu było na rynku lotniczym pomiędzy Boeingiem a Airbusem. Airbus był pierwszym samolotem z systemem "fly-by-wire", bez mechanicznych systemów sterowania. Wszystko przejęły sterowniki i komputery. Tak samo jest z Elfem. Te problemy polegają na zestrojeniu oprogramowania i sterowników. Ale najczęściej awarie dotykają drzwi - wyjaśnił prezes SKM.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Tabor i technika

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Jakub Madrjas 04 lutego 2020

14WE kontra EN57 Feniks w przetargu SKM Warszawa [oferty]

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Jakub Madrjas 09 grudnia 2019

Koleje Śląskie zabezpieczyły się pojazdami 14WE

Tabor i technika

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

Fotorelacje

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 03 marca 2017

Zobacz również:

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Tabor i technika

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Jakub Madrjas 04 lutego 2020

14WE kontra EN57 Feniks w przetargu SKM Warszawa [oferty]

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Jakub Madrjas 09 grudnia 2019

Koleje Śląskie zabezpieczyły się pojazdami 14WE

Tabor i technika

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

Fotorelacje

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 03 marca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5