Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Powstanie pół linii tramwajowej, żeby pasażerowie się nie mylili

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Powstanie pół linii tramwajowej, żeby pasażerowie się nie mylili
Pasażerowie narzekają, w związku z ich niedostatecznym oznakowaniem, na skrócone kursy linii 17 do pętli Metro Marymont. Dlatego też Zarząd Transportu Miejskiego postanowił od 11 lutego uruchomić nową linię o numerze 37, ale tylko w jedną stronę.

Zmiany wprowadzono 21 stycznia br. przy okazji uruchomienia trasy tramwajowej przez Most Północny. Co drugi kurs siedemnastki dojeżdża od strony Służewca tylko do Metra Marymont, zamiast do pętli Metro Młociny. Dzięki temu w godzinach szczytu tramwaje na newralgicznym odcinku kursują co cztery, a nie co pięć minut. Skróty oznaczają jednak dłuższy czas oczekiwania na tramwaj na ulicy Marymonckiej, gdzie w dodatku rozkłady linii 6 i 17 są źle skoordynowane.

Zmiana zaskoczyła pasażerów. Często dochodziło do scysji na pętli Metro Marymont, motorniczym obrywało się, że nie jadą dalej. Problem pogłębiało też niedostateczne oznakowanie wozów. Na wyświetlaczach brakowało adnotacji „Kurs skrócony”, a podróżni często, patrząc z oddali, nie dostrzegali innej, ale wszak bardzo podobnej nazwy pętli na wyświetlaczu (Metro Młociny / Metro Marymont). W dodatku ZTM nie był w stanie wyegzekwować, by w tramwajach były nadawane komunikaty o tym, że dany kurs jest skrócony.

ZTM, po interwencjach prasy, znalazł rozwiązanie problemu. Od 11 lutego kursy skrócone od Służewca do Metra Marymont będą oznaczone jako linia 37 – ale tylko w jedną stronę. W kierunku powrotnym tramwaje będą włączać się na trasę jako siedemnastka.

Podobne rozwiązanie z „połową linii” z powodzeniem funkcjonuje w Częstochowie. Tam jednak kursy jedynki i jej krótszego, jednostrostronnego wariantu, oznaczonego jako dwójka, umieszczone były nawet przez dłuższy czas na jednym rozkładzie.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Czy będą nowi operatorzy linii lokalnych? Jest przetarg ZTM

Zintegrowany transport

Warszawa: Czy będą nowi operatorzy linii lokalnych? Jest przetarg ZTM

Roman Czubiński 23 sierpnia 2024

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Zintegrowany transport

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Zintegrowany transport

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Czy będą nowi operatorzy linii lokalnych? Jest przetarg ZTM

Zintegrowany transport

Warszawa: Czy będą nowi operatorzy linii lokalnych? Jest przetarg ZTM

Roman Czubiński 23 sierpnia 2024

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Zintegrowany transport

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Zintegrowany transport

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5