Urząd miasta Warszawy na zmianę z miejską spółką tramwajową zamawiają kolejne opracowania dotyczące możliwości budowy nowych tras tramwajowych. Koncepcję przeprowadzenia linii tramwajowej w ciągu Głębocka - Trasa Olszynki Grochowskiej do Trasy Mostu Północnego opracuje spółka DHV.
Na wykonanie opracowania pn. "Koncepcja przeprowadzenia linii tramwajowej w ciągu Głębocka - Trasa Olszynki Grochowskiej do Trasy Mostu Północnego z przekroczeniem Trasy Toruńskiej" miasto przeznaczyło 280 tysięcy złotych. W postępowaniu na wybór wykonawcy opracowania wpłynęły trzy oferty, a najkorzystniejszą złożyła spółka DHV Polska z Warszawy - na kwotę niecałych 115 tys. złotych. Najdroższa z siedmiu złożonych ofert warta była prawie 390 tysięcy złotych.
Wykonane w 2010 r. Studium obsługi komunikacyjnej wschodniej części obszaru dzielnicy Białołęka wskazało na kluczową rolę linii tramwajowej w ulicy Św. Wincentego, Głębockiej i Trasie Olszynki Grochowskiej dla obsługi intensywnie rozwijającej się wschodniej części dzielnicy. - Podstawowym celem tego zamówienia jest określenie możliwości i sposobu przeprowadzenia linii tramwajowej przez węzeł drogi ekspresowej S-8 z ulicą Głębocką - poinformował "Rynek Kolejowy" Mieczysław Reksnis, dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji, które zamówiło opracowanie. - Termin realizacji linii tramwajowej w ulicy Głębockiej nie jest ustalony, w szczególności linia ta nie jest uwzględniona w Wieloletniej prognozie finansowej miasta Warszawy na lata 2012-2033. Nie jest ona również uwzględniona w Wieloletniej umowie wykonawczej na świadczenie usług przewozowych przez Tramwaje Warszawskie - stwierdził Reksnis.
Warto w tym miejscu naświetlić tło planowanej trasy. Ma ona prowadzić od cm. Bródnowskiego aż na Białołękę. 9 grudnia Radni Targówka zadecydowali, że w przyszłości tramwaje nie powinny jeździć ulicami Wincentego oraz Głębocką (Więcej: Warszawa: Targówek nie chce tramwaju na Derby). Jest to położony bliżej centrum Warszawy etap trasy. Decyzją oburzeni byli radni położonej dalej dzielnicy Białołęka. W rewanżu postulują odebranie Targówkowi części II linii metra i skierowanie jej na Białołękę (Więcej: Radni chcą analizy w sprawie metra na Zieloną Białołękę).
Zamówione w tym gorącym momencie studium dotyczy dalszej części trasy tramwajowej - od końcowej części ulicy Głębockiej. DHV będzie musiało ułożyć rozwiązania sytuacyjno-wysokościowe na planowanej trasie tramwaju, zaproponować rozwiązania dla pętli tramwajowej i węzła przesiadkowego przy Trasie Mostu Północnego, oraz dostarczyć danych dla sporządzania planów miejscowych i dalszych planów wykonawczych, w tym dla studium wykonalności.