Rusza modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego. Wykonawca wszedł już na plac budowy na Dworcu Gdańskim, gdzie powstanie dodatkowy peron. Za kilka lat zostanie tutaj przekierowana większość ruchu z Warszawy Centralnej. To pierwszy projekt kolejowy realizowany w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.
Prace na Warszawie Gdańskiej rozpoczynają spory projekt modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego (WWK).– Przebudowa Warszawy Gdańskiej i dobudowa nowego peronu to pierwszy etap prac przygotowawczych, ale też realnych prac budowlanych, które zakończą się modernizacją linii średnicowej i całkowitą przebudową stacji Warszawa Zachodnia, przebudowami wszystkich obiektów inżynieryjnych leżących na linii średnicowej, linii obwodowej łączącej Warszawę Gdańską z Warszawą Zachodnią, odcinka wylotowego w kierunku Lublina przez Falenicę i Otwock oraz w kierunku Grodziska Mazowieckiego – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PKP SA.
Prace przy Warszawie Gdańskiej zakończą się w tym roku. Inwestycja, wyceniona na 53 mln zł, obejmuje odcinek od mostu Gdańskiego do wiaduktu w ciągu Popiełuszki. Oprócz dodatkowego peronu, który będzie połączony z istniejącym przejściem podziemnym, przebudowanych zostanie także 8 km torów w północnej części stacji, używanych głównie przez pociągi towarowe, 19 rozjazdów oraz 10 km sieci trakcyjnej. Projekt obejmuje również przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Prace realizuje Trakcja PRKiI. – Od ponad dwóch tygodni jesteśmy na placu budowy. W tej chwili mamy ponad 60-osobową załogę, a w szczycie będzie to ponad 80. Już dziś pracujemy z wydłużonym czasie pracy – 12-godzinnym, łącznie z sobotami i niedzielami. W trakcie przełączania ruchu będziemy pracować w systemie trzyzmianowym – mówi Jarosław Tomaszewski, prezes Trakcji. Planowany termin zakończenia prac to 21 grudnia br.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl