Od dziś ze stacji Warszawa Gdańska korzysta więcej podróżnych. Stacja przyjęła dodatkowe pociągi z powodu rozpoczęcia kolejnego etapu przebudowy Warszawy Zachodniej - mimo że przygotowania do obsługi zwiększonego ruchu jeszcze się nie zakończyły.
Stacja Warszawa Gdańska od dziś, 26 marca obsługuje dodatkowo ponad 40 pociągów PKP Intercity, które dotychczas kursowały przez stację Warszawa Zachodnia do Warszawy Centralnej. Na Zachodniej wykonawca rozszerzył zakres prac o perony nr 6 i 7 oraz o obszar przejścia podziemnego od strony ul. Tunelowej.
Więcej na ten temat piszemy w tym miejscu.
Jak informuje PKP PLK, ze stacji Warszawa Gdańska skorzystają od dziś podróżni pociągów kursujących między stolicą a Łodzią Fabryczną m.in. IC, „Łodzianin”, IC „Boryna”, IC „Telimena”, IC „Rubinstein”, IC „Łęcka” i IC „Tuwim”, a także IC „Zamenhof” rel. Warszawa Gdańska – Zielona Góra, IC „Noteć” rel. Piła – Warszawa Gdańska – Piła, IC „Warta” rel. Poznań Główny – Warszawa Gdańska, IC „Daszyński” rel. Bielsko-Biała Główna/Zwardoń – Warszawa Gdańska. Warszawa Gdańska jest jedynym postojem w stolicy dla IC „Lubuszanin” rel. Zielona Góra – Chełm, TLK „Parsęta” rel. Łódź Fabryczna – Kołobrzeg, IC „Skarbek” rel. Olsztyn – Bielsko-Biała, IC „Pilecki” rel. Racibórz – Białystok.
Na stacji Warszawa Gdańska pociągi zatrzymują się przy 3 peronach. Na każdym są windy. Dodatkowo w zakresie przebudowy stacji przygotowane zostały schody ruchome. Od stycznia br. schody ruchome ułatwiły dostęp na peron nr 4, a w ostatnich dniach także na pozostałe dwa perony - podkreśla PKP PLK. I choć pomiędzy peronami jest przejście podziemne, to wciąż daleka od ukończenia jest budowa dwóch nowych kładek - od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza i od zachodniej strony stacji, od peronów do ul. Kłopot i ul. Felińskiego. Przejścia udostępnione będą w połowie roku - zapowiada PKP PLK.
Więcej o pracach na stacji Warszawa Gdańska piszemy tutaj.
Modernizacja stacji Warszawa Gdańska o wartości 63 mln zł jest realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie ze środków POIiŚ do 85% wydatków kwalifikowanych - podał inwestor