Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W Zjednoczonych Emiratach Arabskich powstanie szybka kolej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W Zjednoczonych Emiratach Arabskich powstanie szybka kolej
Fot. etihadrail.ae
Szejk Dubaju, będący jednocześnie wiceprezydentem i premierem Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ogłosił projekt powstania szybkiej kolei łączącej 11 miast i emirackich regionów wewnątrz państwa. Pociągi dotrą też do graniczących z ZEA krajów. Do 2030 roku liczba pasażerów osiągnie 36,5 miliona rocznie. Inwestycja warta jest ponad 50 miliardów złotych.

Początkowy projekt budowy kolei przewożącej sam fracht uległ zmianie. W niedzielę 5 grudnia liderzy bliskowschodniego państwa, w emirackim pawilonie EXPO 2020 odbywającego się w Dubaju, ogłosili, że kolej będzie również przewozić pasażerów. Spółka Etihad Rail szacuje, że powstała kolej wniesie do budżetu ponad 200 miliardów złotych rocznie. Program jest największym projektem integrującym transport ludzi i dóbr w historii ZEA.

Podróż z Dubaju do Abu Zabi w 50 minut

– Etihad Rail jest największym projektem pokazującym jedność i siłę ZEA na kolejne 50 lat. [2 grudnia ZEA obchodziły 50. rocznicę powstania kraju − od red.] w jego ramach dojdzie do połączenia 11 kluczowych miast i regionów na terenie naszego kraju. Projekt jest wypadkową polityki ekologicznej Emiratów, pozwoli zredukować ślad węglowy o 80% – powiedział szejk Dubaju, Mohammed bin Rashid al-Maktoum.

140-kilometrowy odcinek z Dubaju do Abu Zabi pociąg pokona w zaledwie 50 minut, a ze stolicy do Fudżajry w równe 100 minut. Pociągi pojadą z maksymalną prędkością 200 km/h. Cały odcinek od granicy z Arabią Saudyjską do Fudżajry będzie mieć 1 200 km. Spółka Etihad Rail poinformowała, że 21 listopada w górach Hadżar zakończył się proces drążenia dziewięciu tunelów o łącznej długości 9 kilometrów.

Trzy fazy budowy

Pierwsza faza budowy jest już zakończona. Na 264-kilometrowym odcinku z Shah do Ruwais transportowana jest siarka.

Faza druga projektu zakłada połączenie Arabii z Emiratami. Pociąg będzie wyjeżdżał z Portu w Fudżajrze do Ghuweifat, gdzie znajduje się przejście graniczne z Arabią. Pociąg zatrzyma się w Porcie Jebel Ali w Dubaju oraz Mussaffah Port i Porcie Chalifa w Abu Zabi. Ta część projektu pozwoli na utworzenie 9 tysięcy nowych miejsc pracy. W pełni ukończona linia kolejowa pozwoli na usunięcie z dróg ponad 5 tysięcy dziennie ciężarówek transportujących towary.

W trzeciej fazie budowy wprowadzony zostanie zintegrowany system transportu. Transport kolejowy będzie połączony z miejskimi systemami komunikacji publicznej. Stworzy inteligentną sieć transportu w całym kraju.

Wpływ ekonomiczny inwestycji

Inwestycja kolejowa pozwoli zaoszczędzić 21 miliardów złotych na emisji dwutlenku węgla do atmosfery i 8 miliardów wydawanych rocznie na utrzymanie dróg. Przemieszczanie się wewnątrz kraju przez turystów spowoduje wpływ do budżetu aż 23 miliardów zł.

Podczas briefingu prasowego nie została podana dokładna data oficjalnego otwarcia sieci połączeń kolejowych, lecz zaznaczono, że do 2030 roku pociągi obsłużą ponad 36,5 miliona pasażerów rocznie. Na podstawie słów władz Emiratów o liczbie pasażerów w 2030 roku można domniemać, że, przy założeniu szybkiego czasu realizacji inwestycji w Emiratach Arabskich, kolej zostanie otwarta w ciągu najbliższych kilku lat.

Dyrektor Generalny Century Financial, Bal Kirshen, powiedział, że plan stworzenia sieci kolejowej w Emiratach Arabskich jest częścią większego planu, który dzięki systemowi nowoczesnych, zeroemisyjnych pociągów połączy ze sobą kraje z Zatoki Perskiej. W dłuższej perspektywie pociągi z ZEA dojadą do Arabii Saudyjskiej, Omanu, Kataru, Bahrajnu i Kuwejtu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich

Fotorelacje

Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich

Przemysław Farsewicz 05 lutego 2022

Zobacz również:

Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich

Fotorelacje

Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich

Przemysław Farsewicz 05 lutego 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5