Centralne Koleje Japońskie JRC ogłosiły w zeszłym tygodniu rozpoczęcie w marcu 2011 roku produkcji pociągów typu maglev (poruszających się na poduszce magnetycznej) przeznaczonych do użytku na liniach komercyjnych. Pociągi od 2027 roku mają obsługiwać połączenia Tokio - Osaka z prędkością 500 km/h.
Pierwszą partią nowego modelu pociągów Maglev L0 (od: Liniowy, Zero emisji) będzie 10 wagonów środkowych i cztery czołowe, przeznaczone do testów na linii Tsuru w prefekturze Yamanashi. Próby rozpoczną się w 2013 roku. 14 lat później ma zostać uruchomiano nowa linia kolejowa z Tokio do Nagoi i Osaki. Prędkość komunikacyjna L0 sięgająca 500 km/h ma pozwolić na skrócenie czasu podróży między Tokio a Osaką z 2 h 25 min do 67 minut. Planowana trasa w 60% ma przebiegać w tunelu.
Z powodu dużego hałasu powstającego przy wjeżdżaniu szybkiego pociągu do tunelu, nos nowego modelu został wydłużony do 15 metrów, co pozwoli aerodynamicznie zmniejszyć poziom głośności. Z tego powodu w 28-metrowym wagonie czołowym znajdą się tylko 24 miejsca dla pasażerów. W pozostałych wagonach będzie można usiąść na 68 miejscach.
Początkowo pociągi będą jeździć w zestawach: 2 wagony czołowe + 3 środkowe, a po dostarczeniu wszystkich wagonów serii w 2015 roku zostaną przeprowadzone próby składów 2 + 5 i 2 + 10. Ten ostatni zestaw pociągu przewidziany jest do użytku na przyszłych liniach komercyjnych.