Od 13 kwietnia w wybranych pociągach PKP Intercity uruchomiona zostanie testowa usługa, która da pasażerom dostęp do specjalnie wyselekcjonowanej oferty video na żądanie. Treści multimedialne na pokładach pociągów miały pojawić się w zeszłym roku.
W styczniu 2014 roku spółka PKP Intercity podpisała z T-Mobile umowę na dostawę Internetu i multimediów dla pasażerów. Nie obyło się bez problemów. Pierwsze składy z bezprzewodowym Internetem miały zostać uruchomione w trzy miesiące, ale dopiero w lipcu pierwszy skład z Wi-Fi wyruszył na tory. Pasażerowie wciąż narzekają na problemy techniczne w uzyskaniu dostępu do sieci.
W rok od podpisania umowy, udało się uruchomić Internet we wszystkich pociągach EIC. Wciąż nie podawano jednak nawet terminu uruchomienia zapowiadanej usługi dostępu do treści multimedialnych dla pasażerów – a to właśnie ten aspekt miał być w opinii prezesa Celejewskiego „wyznacznikiem nowej jakości w przewozach".
Treści bez reklam, ale docelowo płatne
W końcu doczekaliśmy się jednak uruchomienia usługi. Jak informuje PKP IC, każdy posiadacz laptopa, tabletu, czy smartfona będzie mógł w podróży korzystać z atrakcyjnej oferty filmów, seriali, bajek czy gier udostępnionych w specjalnej Strefie PKP Intercity w serwisie player.pl. Treści video dostępne będą bez reklam, a korzystanie z usługi nie będzie wiązało się ze zużywaniem pakietu transferu danych. Wystarczy połączyć się z Hot Spot T-Mobile, wejść na player.pl lub zainstalować aplikację mobilną, zarejestrować się i oglądać bez ograniczeń. W okresie testowym usługa będzie bezpłatna.
Docelowo, planowany koszt 24-godzinnego dostępu to 4,99 zł. Subskrypcja po zakończeniu podróży nie zostanie wyłączona, ale korzystanie z niej będzie możliwe już za pośrednictwem własnego połączenia sieciowego użytkownika.
Seriale, filmy i bajki
Player.pl w Strefie PKP Intercity udostępni szeroką tematycznie ofertę video, dzięki której każdy podróżny znajdzie coś dla siebie. Na fanów seriali czekają m.in.: „Odwróceni”, „Lekarze”, „Prawo Agaty”, „Demony da Vinci” czy „Gran Hotel 2”, a także najnowsze produkcje TVN: „Nie rób scen” oraz „Mąż czy nie mąż” udostępniane na bieżąco.
Oprócz seriali, proponuje nam się również znane tytuły filmowe. Wśród nich „Iluzjonista” z Jessicą Biel i Edwardem Nortonem, „Idy Marcowe” z Ryanem Goslingiem, „Atlas chmur” z Tomem Hanksem, „TAXI” 3 i 4, „Coco Chanel” z Audrey Tautou w roli głównej, czy komedia romantyczna Woody’ego Allena „O północy w Paryżu”. Na dzieci czeka specjalna oferta bajek, z takimi tytułami jak „Baranek Shaun”, „Świnka Peppa”, „Chuck i Przyjaciele” czy „My Little Pony”.
Czym to się różni?
Na pierwszy rzut oka, sytuacja nie różni się od dotychczasowej możliwości korzystania z player.pl poprzez pokładowy Internet. Czym więc się chwalić? Zadzwoniliśmy na infolinię player.pl i tam poinformowano nas, że strona wykrywa wejścia z pokładu pociągu i prezentuje inne treści, niż dostępne w tradycyjnej sieci. Jak usłyszeliśmy, ilościowo jest ich mniej, za to są dostępne filmy i seriale, których zwykli" użytkownicy nie obejrzą. No i nie ma reklam. Przy okazji – zdecydowanie na plus projektu można zaliczyć odpowiednie przygotowanie pracowników obsługi platformy vod. Rozmowa była uprzejma i rzeczowa. Trzeba jednak zaznaczyć też duży minus – brak jakiejkolwiek informacji na stronie player.pl o wspólnej promocji z PKP IC.
Nowych materiałów na player.pl nie obejrzą niestety pasażerowie Pendolino. Przewoźnik zapowiadał wprawdzie wprowadzenie pokładowego Internetu do połowy roku, jednak – tak jak pisaliśmy – trudno liczyć na to, że uda się dotrzymać tej obietnicy. Według naszych informacji, prace instalacyjne nawet się nie zaczęły.