Partnerzy serwisu:
Pasażer

W całym 2020 roku europejska kolej pasażerska może stracić 40% klientów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
W całym 2020 roku europejska kolej pasażerska może stracić 40% klientów
fot. M. SzymajdaZdjęcie ilustracyjne
Niemiecka grupa analityczna SCI Verehr opublikowała raport, w którym oceniła możliwy spadek przewozów pasażerskich w Europie, ze względu na epidemię, na 30 do 50% w 2020. Według analityków rynek będzie odbudowywał się powoli.

W opublikowany raporcie „Wpływ wirusa Covid-19 na sektor kolejowy w Europie” SCI, jako jedna z pierwszych grup analityków w branży, pokusiła się o prognozę strat, które poniesie branża w sektorze przewozów pasażerskich. Wzięto pod uwagę trzy scenariusze: szybką odbudowę, załamanie rynku i gospodarek oraz, co jest najbardziej prawdopodobne, powolny odwrót od części ograniczeń w przemieszczaniu się i ostrych zasad społecznego dystansu, ale zachowanie większości z nich przez wiele miesięcy.

W prawdopodobnej sytuacji rozluźnienia zasad pandemicznych w okresie letnim i ponownego zaostrzenia ich latem SCI wieści, że kolej przewiezie w 2020 roku około 40% mniej pasażerów. Zmiana przyzwyczajeń w przemieszczeniu się pasażerów i ponawianie obostrzeń zdaniem analityków sprawi, że do podobnego poziomu przewozów wrócimy dopiero w 2024–2025 roku. Pandemia w dużo mniejszych stopniu, co widać już teraz, dotknie kolei towarowej, która globalnie, w 2020 roku obniży przewozy o około 10%, ale w dwa lata później wróci do podobnego poziomu przewozów jak w roku 2019. Istnieje też, jak zaznaczyliśmy na początku, prognoza optymistyczna i katastroficzna.

– Prognoza optymistyczna zakłada, że ruch pasażerski spadnie w 2020 roku o 30% w korzystnym scenariuszu i powróci do normy do końca 2021 r. W pesymistycznym wariancie zakłóceń pasażerów w całym roku 2020 będzie mniej o 50% niż w 2019 i nie osiągniemy poziomu sprzed kryzysu do 2025 r. Pasażerowie poszukują nowych sposobów przemieszczania się, przestawiają się na samochody lub rowery, podróże służbowe nie mają miejsca, a dzięki konferencjom w internecie ruch dojeżdżających do pracy spada – powiedział Alexander Herbermann z SCI Verkehr na łamach Rail Journal.

O tym jak wyglądały przewozy pasażerskie przed kwietnie 2020 piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koronawirus ogranicza ofertę kolejową we Włoszech

Pasażer

Koronawirus ogranicza ofertę kolejową we Włoszech

Michał Szymajda 11 stycznia 2022

Niemcy: Transport tylko z paszportem covidowym bądź testem

Zintegrowany transport

Niemcy rozważają dalsze ograniczenia. Podróże tylko z certyfikatem?

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koronawirus ogranicza ofertę kolejową we Włoszech

Pasażer

Koronawirus ogranicza ofertę kolejową we Włoszech

Michał Szymajda 11 stycznia 2022

Niemcy: Transport tylko z paszportem covidowym bądź testem

Zintegrowany transport

Niemcy rozważają dalsze ograniczenia. Podróże tylko z certyfikatem?

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5