Wczoraj (20 listopada) prezes UTK wszczął postępowanie po kilkudniowej awarii systemu sprzedaży biletów. Jak informuje Urząd, naruszenie przez spółkę zakazu stosowania bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów polegało na niezapewnieniu należytej obsługi w zakresie systemu sprzedaży biletów i rezerwacji miejsc na oferowane przez spółkę połączenia
Utrudnienia w sprzedaży biletów PKP Intercity trwały od niedzieli 16 listopada, kiedy ruszyć miała sprzedaż biletów na nowy rozkład, w tym na przejazdy Pendolino w ramach dynamicznej taryfy. W pierwszej kolejności ustabilizowano sprzedaż biletów w kasach, wczoraj (20 listopada) udało się wznowić sprzedaż przez internet. Więcej o całym zamieszaniu piszemy tutaj.
Prezes UTK wszczął postępowanie administracyjne z urzędu. Na podstawie analizy zgromadzonych dokumentów dopatrzył się możliwości naruszenia zbiorowego interesu pasażerów. Zgodnie z Prawem przewozowym (art. 14, ust. 1) przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi. W ramach „należytej obsługi”, o której mowa w przepisie Prawa przewozowego, wymienia się także prawidłowe działanie systemu sprzedaży biletów i rezerwacji miejsc.
Prezes UTK uprawniony będzie do nałożenia na przewoźnika kary pieniężnej w wysokości do 2% rocznego przychodu przedsiębiorcy, osiągniętego w poprzednim roku kalendarzowym.