Urząd Transportu Kolejowego przeanalizował dane dotyczące punktualności pociągów pasażerskich w III kwartale 2015 r. Względem II kwartału liczba opóźnień wzrosła.
Kolejowe przewozy pasażerskie były punktualne w 89,94%. Dla porównania: w II kwartale 2015 roku do stacji przeznaczenia o czasie dojechało 93,30% pociągów.
W III kwartale licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 404,4 tys. pociągów. To o około 17,5 tys. więcej niż w II kwartale 2015 roku. Wzrost liczby pociągów ma związek z sezonem letnim.
– Średni czas opóźnień pociągów w chwili przybycia do celu, wraz z opóźnieniami do 5 minut, wyniósł 9 minut 38 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione w momencie przybycia do 5 minut – 60,9% (63,3 tysiąca), natomiast pociągi opóźnione w momencie przybycia od 5 do 60 minut stanowiły 37,2% (38,7 tysiąca) wszystkich opóźnionych pociągów – informuje Urząd Transportu Kolejowego.
Wzrost opóźnień zanotowali wszyscy krajowi przewoźnicy pasażerscy. Stosunkowo najmniejszą różnicę w stosunku do wyników z poprzednich kwartałów zanotowało PKP SKM Trójmiasto oraz WKD. Od początku roku spada natomiast punktualność pociągów uruchamianych przez PKP Intercity (I kw. 85,52%, II kw. 82,57%, III kw. 75,86%). Niską punktualność pociągów notowały także Koleje Mazowieckie (I kw. 92,60%, II kw. 91,03%, III kw. 85,67%) oraz Koleje Śląskie (I kw. 92,62%, II kw. 91,02%, III kw. 86,40%). Najmniej opóźnień w III kwartale zanotowały Koleje Małopolskie, jednak skala wykonywanej pracy przewozowej tego przewoźnika jest stosunkowo niewielka.
Licencjonowani przewoźnicy kolejowi w III kwartale odwołali 866 pociągów.
Więcej danych dotyczących opóźnień pociągów znajdziesz na portalu MONITOR