Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UTK stwierdza naruszenie przepisów bezpieczeństwa na linii nr 2

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UTK stwierdza naruszenie przepisów bezpieczeństwa na linii nr 2
Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził kontrolę w Zakładzie Linii Kolejowych w Siedlcach w zakresie nadzoru nad zasadnością stosowania sygnałów zastępczych i rozkazów pisemnych oraz nad stanem technicznym systemu zasilania urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Szczegółową kontrolą objęto stację Międzyrzec Podlaski oraz posterunek odgałęźny Sokule, zlokalizowane na linii kolejowej nr 2 Warszawa Centralna – Terespol.
Na podstawie ustaleń oraz zgromadzonych w trakcie kontroli dowodów, stwierdzono naruszenia obowiązujących przepisów w zakresie:

  • niezapewnienia ciągłości prawidłowej pracy urządzeń blokady liniowej na szlaku Szaniawy – Międzyrzec Podlaski,
  • niezabudowania urządzeń blokady liniowej na szlaku Sokule – Biała Podlaska oraz prowadzenie ruchu pociągów na stacji Biała Podlaska i p. odg. Sokule, po niezorganizowanych drogach przebiegu,
  • zabudowania na p. odg. Sokule tarcz ostrzegawczych, które wyświetlają wyłącznie sygnał Os1, niezależnie od sygnału wyświetlanego na odpowiadających im semaforach wjazdowych,
  • zabudowania na p. odg. Sokule nierozpruwalnych napędów zwrotnicowych, bez uzupełnienia ich kontrolerami położenia iglic,
  • nieprawidłowego sporządzenia Regulaminów technicznych stacji Międzyrzec Podlaski i p. odg. Sokule oraz brak dokonania weryfikacji i uzgodnienia treści Regulaminów przez właściwych naczelników działów eksploatacji, energetyki oraz automatyki i telekomunikacji.

Jak informuje UTK, rodzaj i charakter powyższych nieprawidłowości, świadczą o nieskutecznych działaniach wewnętrznego nadzoru i kontroli zarządcy infrastruktury kolejowej. Nieprawidłowości stanowiły naruszenie licznych przepisów dotyczących bezpieczeństwa na kolei.

W wyniku działań Prezes UTK nakazał zarządcy infrastruktury natychmiastowe usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, dokonanie weryfikacji i analizy ewentualnego występowania analogicznych nieprawidłowości w innych lokalizacjach i w przypadku ich potwierdzenia natychmiastowe usunięcie, podjęcie działań, przewidzianych przez System Zarządzania Bezpieczeństwem, mających na celu nadzór nad poziomem ryzyka związanego z zarządzaniem infrastrukturą kolejową, a także wszczął postępowanie administracyjne w zakresie stwierdzonych nieprawidłowości.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5