Partnerzy serwisu:
Prawo

UTK pod nadzorem Europejskiej Agencji Kolejowej?

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
29-02-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wŚ, Rynek Kolejowy/Railway Gazette

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
UTK pod nadzorem Europejskiej Agencji Kolejowej?
Europejska Agencja Kolejowa powinna zostać przekształcona w jedyną w Europie instytucję ds. wydawania autoryzacji bezpieczeństwa i certyfikacji pojazdów kolejowych – uważają przedstawiciele Stowarzyszenia Kolei Europejskich i Firm Infrastrukturalnych (CER) oraz Zrzeszenia Europejskiego Przemysłu Kolejowego (UNIFE). 

Taka propozycja została złożona 28 lutego w ramach konsultacji prowadzonych przez Dyrekcję Generalną ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej dotyczących wprowadzenia tzw. czwartego pakietu kolejowego.

Zgodnie z wizją CER i UNIFE Europejska Agencja Kolejowa składałaby się z dyrekcji centralnej wspieranej przez oddziały narodowe oraz międzynarodowe. Tak działająca instytucja oferowałaby wszystkim zainteresowanym tzw. punkt kompleksowej obsługi (ang. one-stop shop) w zakresie certyfikacji pojazdów operujących w więcej niż jednym kraju członkowskim UE, jak rówinież wydawania świadectw bezpieczeństwa przedsiębiorstwom kolejowym. Ponadto, ERA w nowym kształcie miałaby nadzorować proces wydawania certyfikatów bezpieczeństwa przez narodowe urzędy ds. bezpieczeństwa kolejowego (w Polsce jest Urząd Transportu Kolejowego) oraz dysponowałaby głosem decydującym w sprawach spornych.

– Kierownictwo jednej instytucji w Europie, w ramach czwartego pakietu kolejowego będzie wymagać harmonizacji technicznej, usprawnienia procedur administracyjnych, a także usuwania zbędnych przepisów krajowych - powiedział dyrektor wykonawczy CER Libor Lochman. "To w końcu doprowadzi do powstania konkurencyjnego i przejrzystego europejskiego rynku kolejowego wspieranego i nadzorowanego przez kompetentną i skuteczną administrację europejską – dodał. 

Czwarty pakiet kolejowy, który Komisja Europejska ma zamiar przedstawić pod koniec 2012 r., ma być kluczowy dla przyszłości kolei w całej Europie. Jest traktowany przez Brukselę jako kolejny krok w kierunku liberalizacji europejskiego rynku kolejowego. Pakiet ma otwierać szerzej konkurencję w krajowych przewozach kolejowych (w przewozach pasażerskich), zwiększyć przejrzystość finansową kolei oraz przyśpieszyć system homologacji pociągów.

Partner działu

Hanton

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5