Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UTK: PKP PLK znów naruszyły przepisy na linii 91

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

ms, UTK

Data publikacji:
11-02-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, UTK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UTK: PKP PLK znów naruszyły przepisy na linii 91
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego ponownie stwierdził naruszenie przepisów podczas prowadzonych na zlecenie PKP PLK prac modernizacyjnych na fragmencie linii nr 91. Tym razem pomiędzy Bochnią a Biadolinami.

Tym razem, według UTK, naruszenie przepisów przez zarządcę infrastruktury polegało m.in. na:

• występowaniu licznych usterek urządzeń sterowania ruchem kolejowym, spowodowanych niewłaściwie prowadzonymi pracami budowlanymi np. uszkodzeniami przez podwykonawców infrastruktury kablowej,

• długim czasem potrzebnym na zlokalizowanie powstałych usterek oraz długim czasem ich usuwania, co bezpośrednio wpływało na bezpieczeństwo i punktualność prowadzenia ruchu kolejowego,

• niespełnianiu warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego w czasie prowadzonych prac inwestycyjnych, tj. stosowaniu w czasie prowadzonych prac awaryjnych procedur sterowania ruchem kolejowym zamiast zasad ustalonych przez „Regulamin tymczasowy prowadzenia ruchu w czasie wykonywania robót”,

• przebywaniu na terenie infrastruktury PKP PLK pracowników podwykonawców nieposiadających upoważnień uprawniających do wykonywania czynności na obszarze infrastruktury kolejowej,

• braku zapoznania pracowników przez podwykonawców z „Planem bezpieczeństwa i ochrony zdrowia na budowie”.

Jak poinformował urząd, naruszona została ustawa o transporcie kolejowym, rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji oraz przepisy wewnętrzne zarządcy – System Zarządzania Bezpieczeństwem i dokumenty dotyczące warunków technicznych utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych Id-1(D-1).

Prezes UTK nakazał zarządcy infrastruktury natychmiastowe usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, nakazał też podjęcie przez PKP PLK odpowiednich działań, zgodnych z posiadanym Systemem  Zarządzania Bezpieczeństwem.

W połowie stycznia UTK informował już o naruszeniach przepisów przez wykonawcę modernizacji magistrali E30. Wtedy doszło do naruszenia przepisów na odcinku pomiędzy Bochnią a Krakowem.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5