Koleje Ukraińskie, które w ostatnim czasie rozwijają sieć swoich połączeń międzynarodowych, głównie do krajów UE, chwalą się dużą popularnością kursów na Słowację, Białoruś, Litwę i Łotwę. W sierpniu w „Pociągu czterech stolic” wyprzedano ponad 85 proc. miejsc, a latem z połączenia Mukaczewo – Koszyce skorzystali nie tylko Ukraińcy i Słowacy, ale także Koreańczycy czy Argentyńczycy.
Jak poinformowały Koleje Ukraińskie, większość podróżnych korzystających z nowego połączenia kolejowego Mukaczewo – Koszyce to obywatele państw innych niż Ukraina. Pociągi uruchamiane we współpracy z Kolejami Słowackimi (ZSSK)
ruszyły na tę trasę w czerwcu. Realizowane są taborem słowackim po torze o standardowej szerokości 1435 mm i uzupełniają ofertę na przejściu granicznym Czerna nad Cisą – Czop tworzoną dotychczas przez pociągi regionalne.
Mukaczewo ważnym międzynarodowym centrum przesiadkowym – Wśród pasażerów podróżujących pociągami Koszyce – Mukaczewo Słowacy stanowią 34 proc., Czesi – 12 proc., a Węgrzy – 4 proc. Ponadto z pociagów tych skorzystali obywatele m.in. Argentyny, Paragwaju i Korei Południowej, w sumie 39 krajów – czytamy w komunikacie prasowym Kolei Ukraińskich (Ukrzaliznycia, UZ). – Takie statystyki świadczą o sukcesie tego projektu i o znaczeniu stacji Mukaczewo jako międzynarodowego centrum przesiadkowego – ocenia przewoźnilk. Dodaje on, że ma nadzieję na dalszy rozwój turystyki na Ukrainie dzięki dogodnemu połączeniu ze Słowacją.
Koleje Ukraińskie chwalą się także dobrymi wynikami sprzedażowymi „
Pociągu czterech stolic”, kursu Kijów – Mińsk – Wilno – Ryga. – W sierpniu sprzedano bilety na ponad 85 proc. miejsc – informuje Ukrzaliznycia. – Od maja 2019 r. liczba pasażerów rośnie. W maju wyprzedano 64 proc. miejsc 8-wagonowego składu, a w sierpniu pociąg zestawiano już z 10 wagonów przy większej zajętości miejsc – czytamy w komunikacie prasowym.
Odprawa graniczna prowadzona jest w KijowieW okresie od końca września 2018 r. do początku września tego roku średnia zajętość miejsc wyniosłą 57 proc. – W tym czasie pociąg nr 31/32 przewiózł 25,4 tys. pasażerów – podsumowuje UZ. Koleje Ukraińskie podkreślają przy tym, że podróżni wybierają kurs nie tylko ze względu na atrakcyjną cenę biletu, ale także z uwagi na korzystne godziny odjazdu i przyjazdu do Wilna czy Rygi. Zdaniem przewoźnika ważne jest także wykorzystywanie zmodernizowanych wagonów pasażerskich oraz prowadzenie odprawy granicznej już na stacji Kijów Pasażerski, co ma znacznie podnosić komfort, bo ogranicza konieczność budzenia podróżujących.
W opinii UZ dobrym pomysłem było włączenie do składu „Pociągu czterech stolic” wagonów klasy plackart. Każdy z trzech wagonów tego typu zapełniony jest na ogół w 95 – 100 proc.