PKP PLK buduje dwa nowe perony na stacji we Wrzeszczu. Jeden z nich posłuży powstającej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Trwa także budowa i modernizacja przejść podziemnych.
Nowe tory i nowe wiaty
Pasażerowie będą mieli do dyspozycji po modernizacji trzy perony. W miejscu jednego, służącego do tej pory połączeniom dalekobieżnym, powstają dwa. Trzeci służy pasażerom trójmiejskiej SKM. PKP PLK zapewniają, że wszystkie wiaty i perony będą w jednolitym stylu, zatem modernizacja stacji nie pogorszy estetyki. Na stacji Gdańsk Wrzeszcz zaplanowana została budowa 11 km nowych torów, już 1/5 prac została wykonana.
Odświeżone przejścia podziemne
Do oddanego w czerwcu do użytku nowego tunelu łączącego halę dworca z obecnym peronem dalekobieżnym i peronem SKM dołączyło przejście podziemne łączące Wrzeszcz dolny z górnym. To tunel prowadzący od ulicy Dmowskiego do Kilińskiego wydłużony w taki sposób, by nad nim przechodziły nowe tory i budowany peron 1 (m.in. dla linii PKM). W trzecim przejściu podziemnym (łączącym ulice Waryńskiego z Białą) trwa wzmacnianie konstrukcji.
PKP PLK planują ukończyć wszystkie prace związane z modernizacją stacji Gdańsk Wrzeszcz w połowie 2015 r.