Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Trójmiasta nie stać na większą integrację komunikacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Trójmiasta nie stać na większą integrację komunikacji
W aglomeracji trójmiejskiej wciąż kuleje integracja komunikacji miejskiej i kolei. – Bardzo bym życzył, żeby po pierwsze znalazły się większe pieniądze na jej dofinansowanie, a po drugie zostały zlikwidowane bariery prawne – mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.


Integracja komunikacji w Trójmieście kuleje. Oddzielne bilety obowiązują w gdyńskiej komunikacji, w Gdańsku, a także na przejazdy SKM. Nie wiadomo, jak będzie z budowaną Pomorską Koleją Metropolitalną, gdyż nie wiadomo, kto będzie ją obsługiwał. – Mamy wspólny bilet metropolitalny i w związku z tym nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że nie ma integracji – podkreśla Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Bilet metropolitalny, uzupełniający skomplikowaną strukturę taryfową, jest jednak droższy. Problemem jest też ich dostępność. – Nawet gdyby przestali funkcjonować organizatorzy lokalni i wszystko organizowałby metropolitalny związek, to też trudno sobie wyobrazić, że nie byłoby tańszych biletów na krótsze odległości, podobnych do tych dzisiejszych lokalnych – zauważa Wyszomirski. Podkreśla zarazem, że ceny można byłoby obniżyć, ale wpierw samorządy musiałyby podjąć decyzję o zwiększeniu środków na dofinansowanie tych biletów.

Zdaniem Wyszomirskiego największy problem jest w dobrym zintegrowaniu kolei – SKM i PKM – z komunikacją autobusową, trolejbusową i tramwajową. – Nie ma dobrego prawa. Tu gdzie jest ono potrzebne, to go nie ma, natomiast doregulowuje się to, co jest najłatwiej doregulować, co nie wymaga podjęcia trudnych politycznych decyzji i jednocześnie uruchomienia w ślad za tym środków z budżetu państwa – ubolewa Olgierd Wyszomirski. Przeszkodą są przede wszystkim różne przepisy taryfowe, zwłaszcza w kwestii uprawień do przejazdów ulgowych i bezpłatnych. Ma to konsekwencje finansowe. – Proszę zobaczyć: komunikacja lokalna (autobusy, trolejbusy i tramwaje) jest dofinansowana wyłącznie z budżetu lokalnego, a do kolei można dostać pieniądze w postaci dopłat budżetowych [centralnych]. Dlaczego z tego rezygnować? – pyta Wyszomirski.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Kraków z kolejną propozycją protezy wspólnego biletu

Zintegrowany transport

Koleje Dolnośląskie w końcu w ofercie Wspólny Bilet

Pasażer

Koleje Dolnośląskie w końcu w ofercie Wspólny Bilet

inf. pras oprac. JM 01 czerwca 2023

Kraków bez wspólnego biletu na kolej. Będzie za to droższy bilet metropolitalny

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Kraków z kolejną propozycją protezy wspólnego biletu

Zintegrowany transport

Koleje Dolnośląskie w końcu w ofercie Wspólny Bilet

Pasażer

Koleje Dolnośląskie w końcu w ofercie Wspólny Bilet

inf. pras oprac. JM 01 czerwca 2023

Kraków bez wspólnego biletu na kolej. Będzie za to droższy bilet metropolitalny

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5