NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Testy pociągu Dart w Żmigrodzie (fotorelacja)

| ms, PKP Intercity 20.06.2015 242

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-20 14:34:22 Autor: rabi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Domyślam się, że Darty od nowego rozkładu będą śmigać nie tylko do Jeleniej Góry, ale dalej do Szklarskiej Poręby (tak jak w obecnym rozkładzie jazdy, gdy wszystkie IC z Wawy do JG kończą bieg w Szklarskiej Porębie). Ale one są chyba dłuższe niż lok + 4-5 wagonów. W związku z tym czy zmieszczą się w peronach na linii JG - Szklarska P.G.?
2015-06-20 15:31:33 Autor: ffff
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
one sa bardziej wypasione od EIP kupiło IC Włoski szajs i oile tańsze i jest internet hahahaha
2015-06-20 15:39:27 Autor: matt
---.dynamic.chello.pl
@ffff

Ktoś kto zna się choć odrobinę na budowie taboru wie, ze Dart do Pendolino technicznie ma się NIJAK.
2015-06-20 15:49:09 Autor: Hipokryta
---.netfala.pl
Ładne niemieckie fotele przykręcone w polskim pociągu. Jak dobrze, że te pozostałe 70% zostało zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce. I za połowę ceny jeździ 250 km/h. Tylko klient nie chciał.
2015-06-20 16:10:49 Autor: df
---.adsl.inetia.pl
"Podwozie pojazdu nie jest zakryte, co okazało się rozwiązaniem tańszym i lżejszym – masa jest bowiem tym parametrem, na który Pesa musiała położyć największy nacisk. "

Moje ulubione zdanie, z dotychczasowych publikacji na temat Darta. Aż dziw, że nie użyli sformułowania " rozwiązaniem tańszym, lżejszym i lepszym" :]

Ciekawe co wymontują z wnętrza, jak będzie oficjalne ważnenia składu (o ile takie będzie). Niemcy ociężałe linki odrzucili i się nie pierniczyli w tańcu. U nas się dogadają, choćby ważył 200 ton więcej.
2015-06-20 16:15:47 Autor: Andrzej S.
---.adsl.inetia.pl
Dziwne, ze Flirt 3 nie ma tak aktywnego PR i ze strony RK jak i PKP IC, jakoś doświadczenie mi podpowiada, ze tam gdzie dominuje "gadana" to brak treści... Ze zdjęć to raczej Super Turbo Kibel niż to czego doświadczyłem w ED 250, szczególnie zdjęcie dwóch foteli koło WC wydało mi się dziwnie znajome z EN57AKM na linii do Łowicza... jeno kolor obić inny... Porównywanie tego pojazdu z Pendolino to jakaś aberracja intelektualna.
2015-06-20 16:41:33 Autor: kaol
---.97.25.244
Pesa ma wtyki w rządzie i pewnie IC łyknie wszystko co im dają mimo to że jest nie do końca zgodne z zamówieniem ale tak już bywa w naszym pięknym kraju. Polskie pendolino hahaha to jeszcze duuużo pracy
2015-06-20 17:02:44 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
I niebawem będzie to samo co z ED74 - krzakoterapia...

A propos ED74 - najwyższy czas przedłużyć je o 2 człony, dodać gniazdka, wifi i choć automat z kanapkami, batonami i napojami oraz automat z kawą. Przy okazji można wywalić nieco drzwi i zrobić np. miejsca na rowery czy w/w aumaty o zwykłych miejscach nie wspomnę.
2015-06-20 17:11:07 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"I niebawem będzie to samo co z ED74 - krzakoterapia...

A propos ED74 - najwyższy czas przedłużyć je o 2 człony, dodać gniazdka, wifi i choć automat z kanapkami, batonami i napojami oraz automat z kawą. Przy okazji można wywalić nieco drzwi i zrobić np. miejsca na rowery czy w/w aumaty o zwykłych miejscach nie wspomnę."
Darty mają utrzymanie na okres 15 lat.
2015-06-20 17:49:38 Autor: lolek
---.itcomp.pl
W odpowiedzi na post Hipokryta:
"Ładne niemieckie fotele przykręcone w polskim pociągu. Jak dobrze, że te pozostałe 70% zostało zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce. I za połowę ceny jeździ 250 km/h. Tylko klient nie chciał."
Ty taki głupi czy partyjny? To PRODUCENT nie chciał bo nie przystąpił do przetargu...
2015-06-20 18:24:25 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post kaol:
"Pesa ma wtyki w rządzie i pewnie IC łyknie wszystko co im dają mimo to że jest nie do końca zgodne z zamówieniem ale tak już bywa w naszym pięknym kraju. Polskie pendolino hahaha to jeszcze duuużo pracy"
Pociąg "Pendolino II" do Szczecina, jest przetarg
http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121204/SZCZECIN/121209857
Dodano: 4 grudnia 2012, 13:15 Autor: Marek Jaszczyński
"(...) Informację o tym - nietypowo, bo na portalu społecznościowym zamieścił Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity:
"Ten projekt to nasze Pendolino II. Pociągi pojadą na trasy: Warszawa - Olsztyn, Bydgoszcz, Szczecin, Katowice - Łódź - Trójmiasto" - napisał.(...)"
2015-06-20 18:37:52 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post matt:
"@ffff

Ktoś kto zna się choć odrobinę na budowie taboru wie, ze Dart do Pendolino technicznie ma się NIJAK."
Że co mu brakuje? Wykładziny na podłodze nie ma? ;) Pesa nie mogła zaproponować dowolnej konstrukcji. Pendolino II miało być: lekkie, zwarte, krótkie, pojemne... I takie jest :)
Stąd wspólne wózki, pojedyncze drzwi itp. ED250 waży w stanie próżnym 414 ton. Z kompletem pasażerów przewidywana masa może wynosić 445 ton. Najlżejszy wagon waży 56 ton i jest taki jeden w składzie. Reszta waży po 58 i 59 ton a skrajne po 62. W Wikipedii natomiast do dziś dnia jest napisane, że ED250 waży w stanie służbowym 395,5 t :)Wot rzetelne źródła informowania ;)
2015-06-20 19:33:41 Autor: Y
---.multimetro.pl
@zeus04
Myślę, że z tym ciężarem to trochę przesadziłeś. Jednostka ma 8 wagonów. A więc policzmy ciężar wg twoich danych: 1x56 + 2x62 + 5x58 =470 ton. Przy 18 osiach daje to nacisk na oś: 470:18=26,1 tony.
Znając chociaż trochę przepisy wiesz co to oznacza. Tak więc nie rób ludziom wody z mózgu.
2015-06-20 20:35:21 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Ja w ostatnich zdaniach napomniałem o ED250, czyli włoskim pendolino :) 7 wagonów, a każdy wsparty na 4 osiach tyle waży. Cały internet łacznie z oficjalną stroną PKP-IC, do dziś podaje 395,5 tony, a na burtach prawdziwy pociąg ma jak byk 414t. Kolega do którego się odnosułem ma rację. ED250 i ED161 bardzo się różnią ;) Jeden ciężki jak smok i utyło mu się jeszcze ok. 20 ton jest OK. W drugim nie można się przejżeć jak w lusterku lub witrynie sklepowej :)
2015-06-21 08:12:19 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Drobna uwaga - na YT jest filmik gdzie pokazano zbliżenie DART'a z kartką w oknie: "masa brutto 244t masa hamowania 386"
Zapewne był to wymóg UTK. Prosty rachunek pokazuje że pojazd PESY jest lekki 244/350 daje ok 700 kg masy na jednego pasażera. W ED250 na pasażera przypada nieco więcej niż 1t. wynika z tego, że DART będzie oszczędniejszy w eksploatacji.
2015-06-21 12:07:44 Autor: asdasdsadddd
---.dynamic.chello.pl
Bieda pociąg co bez osłon będzie jeździł........... ale wstyd na cały świat takie rżnięcie dziada...
2015-06-21 15:20:40 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Widać jak pokutuje wpływ mediów na umysły obywateli. Ludzie myślą, że Dart dorównuje Pendo gdy każdy trochę ogarnięty wie jakie są różnice w konstrukcji tych pociągów, jak istotnie się różnią. Istotne jest żeby założoną rolę pociągu na prędkość 160km/h Dart dobrze spełniał, na szczęście słyszy się dobre opinie, że jest komfortowo przy tej prędkości. Dart nie dorównuje Pendolino. Pendolino to wyższa klasa. Inna sprawa, że my na chwilę obecną nie potrzebujemy pociągu klasy Pendolino. Zamiast 20 Pendo i 40 EZT Vmax 160 powinno być kupionych 80 EZT Vmax 160 jak Flirt czy Dart.
2015-06-21 17:27:42 Autor: emigrant
---.111.17.205.ntlworld.ie

emigrant
odsyłam do linku który jest w tym artykule o wrażeniach z jazdy. Tam wszystko się wyjaśnia. Dart NIe jest KDP nawet konstrukcyjnie. To zwykły dalekobierzny EZT I tyle. Cała ta nagonka medialna że porównują z Pendo to czysta propaganda i głupi z wypranym mózgiem to łyka.
2015-06-21 21:40:03 Autor: Tomeks
---.ssp.dialog.net.pl
Dart wyglądałby bardzo w porządku gdyby miał te osłony maskujące graty pod podłogą. Bez nich to jest niestety kicha i wygląda to tak, jakby pociąg nie był skończony i fakt, że sprzęgi są zabudowane niewiele tu pomaga.
2015-06-21 22:13:54 Autor: emigrant
---.111.17.205.ntlworld.ie

emigrant
to nie wszystko, okna wyraźnie nie trzymają jednej linii, wagony też jakby miały ten sam problem, takie jakieś pozapadane ( może tu jest pies pogrzebany) dlatego nie ma tych osłona nie o masę tu chodzi. Czy one muszą być stalowe?

Mam nadzieję że to pierwszy pociąg tak zrobiony rzemieślniczo na szybko, ale powinni trzymać się jakiegoś szablonu albo robić to laserowo. Jest XIX wiek a wagony robione metodą z połowy ubiegłego wieku
2015-06-21 22:25:49 Autor: emigrant
---.111.17.205.ntlworld.ie

emigrant
Gołym okiem widać że poszycie nadwozia w starych fiatowskich ETR460 lepiej wyglądało. Na pewno nie jest to pociąg dostosowany do wyższych prędkości. Napchanie więcej "steropianu czy waty" nie rozwiąże problemu. Pudło musi być solidne, wytrzymałe na większe ciśnienia panujące na zewnątrz podczas szybkiej jazdy. Albo niech zaczną pracować nad lepszą technologią albo ją kupią lub zlecają to innym podwykonawcą. Jestem pewny że Flirt będzie bił Darta lepszą technologią konstrukcji nadwozia w codziennej eksploatacji. Napędową zapewnie też, ale to się zobaczy.
2015-06-22 09:07:14 Autor: zgred
---.tktelekom.pl
"Dart do Pendolino technicznie ma się NIJAK."

Tak samo jak "polskie pendolino" do Pendolino.

"I za połowę ceny jeździ 250 km/h."

Tia.... Oczywiście...
A mój rower śmiga 330 km/h....
Papier wszystko zniesie.
2015-06-22 10:14:33 Autor: vandamm
---.centertel.pl
O matko, a wy tu dalej dyskutujecie o Dart-Pendolino. Czy wy widzieliście, żeby kiedykolwiek Rynek Kolejowy napisał o Darcie, że to "polskie pendolino"? Ja nigdy. Nawet w komentarzach takich takich określeń nie widziałem. To, że was denerwuje to, że na jakichś onetach tak się piszę to nie powód, żeby tutaj na forum po raz milionowy pisać o tym samym. W necie jest nawet wypowiedź rzecznika Pesy, który mówi, że "my się z Pendolino nie porównujemy". Ja do Darta nie mam zastrzeżeń, bo jest taki jak go zamówiono. Na tym polega produkcja, że zamawiający dostaje to co chciał. Produkt spełnia wymagania.
2015-06-22 11:54:04 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
A tu dalej biadolenie że nie ma osłon. Co jest nieprawdziwego w stwierdzeniu że to rozwiązanie "tańsze i lżejsze"? Musieli pilnować masy,to nie ma osłon; jak zamawiający będzie chciał osłony PRZY CAŁKOWITEJ AKCEPTACJI FAKTU ŻE TO ZWIĘKSZY MASĘ POCIĄGU,to pewnie je się dołoży.
Żeby dołożyć osłony i zmieścić się w limicie masy,to pudło musiałoby być z alu; czyli żeby DOŁOŻYĆ (czyli dorzucić najpewniej bez dodatkowej opłaty) osłony Pesa musiałaby dać DROŻSZE pudło z alu (i to też bez dodatkowej opłaty). Jaka w tym logika dla producenta by dawać jeden (w sumie gratis) tylko po to by można było dać drugi gratis?Żadna...

A za Pendolino II NIKT (nawet hejterzy którzy uparcie odgrywają jak starą płytę tę głupotę rzuconą w media X czasu temu) tego tutaj nigdy nie uważał...
2015-06-22 12:44:11 Autor: Gdynianin
---.static.ip.hexaoperator.pl
Dart wygląda solidnie
2015-06-22 12:57:08 Autor: rad
---.tktelekom.pl
To na ile systemów zasilania jest przewidziany Dart? Pod 25kV też pojedzie?
2015-06-22 16:14:19 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Przewidziane jest tylko 3kV DC
2015-06-23 15:14:32 Autor: Podróżny TLK
---.static.ip.netia.com.pl
DART pokaże swoją klasę.
Otworzy oczy że jest znacznie lepszy, szybszy, wygodniejszy, pojemniejszy, niż pożal się boże pendolino i cały ten szwajcarski flirt III czy jak go tam zwą.
PESA pokazała że potrafi zbudowac znacznie taniej i znacznie ciekawiej niż włosi.
DART to milowy krok w polskiej kolei.
Juz widze jak DART wyprzedza Pendolino, które będzie padało jak muchy, jeśli spadnie tylko kilka cm śniegu.
2015-06-23 17:31:36 Autor: PK
---.warszawa.vectranet.pl
Nie wiadomo kto gorszy... hejterzy czy fanboje doznający orgazmu na dźwięk nazwy Pesa a podwójnego na dźwięk wycia falowników pojazdów z Pesy.. te drugie słyszalne już z kilku kilometrów mieszkam z 4 kilometry od linii do Legionowa i dobrze je słuchać w tym Pesa mistrz świata!!!
2015-06-23 21:27:00 Autor: zeus04
---.133.22.13
Wszystkim się musi podobać Pendolino ze słonecznej Itali? Na pewno zachwycał się nim na łamach portalu nieodżałowany Robert Wyszyński (ktoś wie, co Pan Robert porabia dziś?). Rewolucją na torach były pewnie TGV i ICE. Nie wiem czym się tu zachwycać w 2015 roku w przypadku ED250? Zwykły przyrząd do jeżdżenia. Zdecydowanie za drogi. Dwa razy droższy od ED161.
2015-06-24 10:48:19 Autor: Rysiekakustyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Święte słowa...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5