Partnerzy serwisu:
Prawo

Testy Pendolino planowo zakończą się w styczniu 2014 roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
12-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ak, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
Testy Pendolino planowo zakończą się w styczniu 2014 roku
Wszystkie badania związane z dopuszczeniem pociągu Pendolino dla PKP Intercity prowadzić będą specjaliści Instytutu Kolejnictwa z Warszawy. Pierwsze testy dynamiczne, czyli w ruchu, odbędą się na torze doświadczalnym. Zakończenie badań przewidywane jest na koniec stycznia przyszłego roku.

Czy homologacja Pendolino jest niezbędna?

Andrzej Zbieć, Insytut Kolejnictwa: - Pytanie bardziej do UTK, niż do IK. Ale odpowiadając w skrócie: tak. Każdy typ pojazdu szynowego musi być przebadany i dopuszczony do ruchu. Tak samo jest z pojazdami samochodowymi. Pojazd EMU 250 ma certyfikat weryfikacji WE z wymaganiami TSI RS High Speed ale zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym oraz związanymi z nią Rozporządzeniami należy przebadań jego zgodność techniczną z wymaganiami polskiej infrastruktury. Jest to jeden z warunków koniecznych aby pojazd otrzymał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji wydawane przez Prezesa UTK.

Jak długo będzie trwał ten proces?

- Zakończenie części wykonywanej przez IK (czyli badania oraz opracowanie wyników badań i przygotowanie dokumentów dla UTK) przewidywane jest na koniec stycznia przyszłego roku. Dalsza część procesu to wydanie odpowiednich dokumentów przez UTK.

Czy jakimś problemem jest to, że jeszcze nie certyfikowano pojazdów, które mogą osiągać takie prędkości?

- Problemem może okazać się brak infrastruktury kolejowej przygotowanej na osiąganie takich prędkości, jaką może rozwijać ten pociąg (tj. 250 km/h), a w sferze badań może przełożyć się to na niemożność przebadania pojazdu dla jego prędkości maksymalnej (np. wymagana prędkość badań dynamicznych to Vmax + 10%, a więc 275 km/h).

Jaki jest harmonogram homologacji?

- Etap I: badania na Torze Doświadczalnym IK w Żmigrodzie (wrzesień i początek października). Po pozytywnym zakończeniu tego etapu IK wystąpi do UTK z wnioskiem o wydanie zgody na jazdy w stanie czynnym po sieci PKP PLK. Po otrzymaniu takiej zgody zostanie przeprowadzony II etap badań mający na celu przebadanie pojazdu przy prędkości maksymalnej - sprawdzenie wzajemnych oddziaływań pomiędzy pojazdem a polską infrastrukturą kolejową. Zakończenie tego etapu nastąpi ok. połowy grudnia br. Dalsza część to przygotowanie odpowiednich dokumentów i złożenie ich przez producenta pojazdu w UTK pod koniec stycznia przyszłego roku.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5