Partnerzy serwisu:
Tabor

Testy Griffina w pierwszej połowie maja. Ale nie w PKP Cargo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
16-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Testy Griffina w pierwszej połowie maja. Ale nie w PKP Cargo
Opóźniło się rozpoczęcie testów eksploatacyjnych pierwszej czteroosiowej lokomotywy Newagu Gliwice. Griffin ma rozpocząć jazdy u przewoźników w pierwszej połowie maja. Jest też dobra wiadomość - wielosystemowa lokomotywa będzie jeździć pod siecią 25kV na południu Europy.

Najnowszy produkt Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych w Gliwicach został zaprezentowany w ubiegłym roku na Berlińskich targach InnoTrans – Od momentu, kiedy lokomotywa przyjechała z targów przechodzi kilkumiesięczny okres testów typu – mówił w lutym „Rynkowi Kolejowemu” wiceprezes ZNLE  Bartosz Krzemiński. Eksploatacja nadzorowana lokomotywy miała rozpocząć się w marcu lub kwietniu. Tak się jednak nie stało.

Pierwszym użytkownikiem Griffina miało być PKP Cargo. - PKP Cargo nie występowało z propozycją eksploatacji lokomotywy Griffin - mówi jednak rzecznik przewoźnika Mariusz Przybylski. Według niego, jedyne co przewoźnik przekazał Newagowi to informacja, że "będzie się bacznie przyglądać rozwojowi tej lokomotywy (bez ponoszenia kosztów, jak i bezpośredniego udziału w eksploatacji próbnej), jak i lokomotywy Dragon".

- Jednocześnie zastrzegliśmy, że  w  obecnej sytuacji spółka nasza nie wymaga „dozbrojenia” taborowego dotyczącego takich lokomotyw - dodał Przybylski. W drugiej połowie roku nowy produkt ma prowadzić pociągi pasażerskie PKP Intercity. - Jesteśmy po wstępnych rozmowach - mówi rzeczniczka PKP IC Beata Czemerajda.

- Wcześniej zobaczymy Griffina na testach na sieci 25 kV na południu Europy - zapowiada tymczasem Krzemiński. Griffin przeznaczony jest do prowadzania pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h oraz pociągów pasażerskich z prędkością do 190 km/h. Wersja wielosystemowa elektrowozu będzie pracować pod napięciem 3 kV DC, 15 kV AC 16 2/3 Hz oraz 25 kV AC 50 Hz.

Zobacz szczegółową prezentację lokomotywy Griffin.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Infrastruktura

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Michał Szymajda 02 marca 2023

Newag wygrał przetarg i dostarczy kolejne lokomotywy PKP Intercity

Tabor i technika

11 Griffinów z Newagu już w PKP Intercity [aktualizacja]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Infrastruktura

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Michał Szymajda 02 marca 2023

Newag wygrał przetarg i dostarczy kolejne lokomotywy PKP Intercity

Tabor i technika

11 Griffinów z Newagu już w PKP Intercity [aktualizacja]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5