Bydgoska Pesa zaprezentowała zdjęcia z produkcji pierwszego z dwóch aktualnie realizowanych pojazdów Link. Spalinowy zespół trakcyjny to eksportowy produkt Pesy. 31 pociągów kupili już Czesi, a kolejnych 12 - Niemcy.
Nowy pociag Pesy dla Czech prezentuje się bardzo efektownie. Wkrótce ma rozpocząć testy na torach czeskiej firmy Výzkumný Ústav Železniční, a.s. (VUZ), Linki to spalinowe pojazdy dwuczłonowe. W Czechach będą znane jako DMU 120. Będą wyposażone w ekonomiczny spalinowy silnik nowej generacji o niskim zużyciu paliwa, system klimatyzacji w części pasażerskiej i w kabinie maszynisty oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.
Pojazdy będą przystosowane do peronów o wysokości od 230 do 760 mm od poziomu główki szyny. Łączna wartość kontraktu to 1 987 850 932 koron czeskich (tj. za sztukę 64 124 224 koron). W grudniu bawarski przewoźnik Regentalbahn AG należący do grupy Netinera (dawniej Arriva Deutschland) kupił kolejnych 12 Linków.
Niektóre dane techniczne:
Układ osi: Bo'Bo'
Prędkość eksploatacyjna: 120 km/h
Długość całkowita: 43 730 mm
Szerokość pojazdu: 2 900 mm
Wysokość pojazdu: 4 185 mm
Wysokość podłogi w strefie wejścia: 600 mm
Prześwit drzwi: 1 300 mm
Ilość miejsc siedzących: 120 (w tym uchylnych - 15)
Łączna pojemność pojazdu: 240