Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szybciej z Jeleniej Góry do Wrocławia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Marszałkowski Województwa DolnoŚląskiego

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szybciej z Jeleniej Góry do Wrocławia
W 2014 roku pociągi pokonają trasę Jelenia Góra - Wrocław w czasie dwóch godzin. Kontynuację modernizacji linii kolejowej 274 zapowiedział wiceminister Transportu Andrzej Massel, który na zaproszenie wicemarszałka Jerzego Łużniaka przyjechał na Dolny Śląsk.

Podczas spotkania wiceministra Andrzeja Massela z parlamentarzystami i samorządowcami Regionu Jeleniogórskiego poruszono wiele tematów związanych z funkcjonowaniem kolei na Dolnym Śląsku. Wśród najważniejszych to postęp i dalsze plany modernizacyjne na linii kolejowej 274, biegnącej z Wrocławia, przez Wałbrzych i Jelenią Górę, do Zgorzelca. Dzięki nakładom idącym w setki milionów złotych udało się już znacząco skrócić czas przejazdu pociągu z Jeleniej Góry do Wrocławia – z 3,5 godziny do 2 godzin 20 minut w przyszłorocznym rozkładzie. Kolejne prace pozwolą na dalsze skrócenie czasu jazdy do 2 godzin już w 2014 roku. Po modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Warszawy na odcinku Opole – Częstochowa – Koniecpol - Centralna Magistrala Kolejowa możliwe będzie pokonanie trasy z Jeleniej Góry do Warszawy w czasie 5,5 - 6 godzin.

Kolejnymi tematami poruszonymi na spotkaniu były możliwości modernizacji linii 279 z Lubania Śląskiego do Węglińca, które to połączenie pozwoliłoby na wygodne skomunikowanie Jeleniej Góry z linią kolejową E30, czyli z międzynarodowym korytarzem transportowym. Przedstawiciele PKP PLK potwierdzili, że prowadzone są prace remontowe, które w przyszłym roku pozwolą pojechać pociągom na tej trasie z prędkością 60 km/h, a dalsze prace pozwoliłyby na zwiększenie prędkości do 80 km/h. To połączenie jest niezwykle ważne dla Regionu Jeleniogórskiego, bo umożliwiłoby połączenie Kotliny np. z Berlinem, co znacznie zwiększyłoby ruch turystyczny na tym obszarze.

Ostatnim tematem poruszonym były losy kolei aglomeracyjnych w Jeleniej Górze i Wałbrzychu. Ideą władz Jeleniej Góry i Wałbrzycha jest zbudowanie systemu komunikacyjnego spajającego miasta z okolicznymi gminami. Projekty te wymagają budowy dodatkowo nowych przystanków kolejowych – w Jeleniej Górze przy ul. Kubsza, a w Wałbrzychu przystanku Śródmieście, który zastąpiłby przystanek Wałbrzych Fabryczną. Minister potwierdził, że te projekty mają akceptację ministerstwa.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Energia z Impactu rozrusza pociągi

Biznes

Energia z Impactu rozrusza pociągi

inf. pras 16 grudnia 2020

Opoczno: powrót pociągów do Tomaszowa

Infrastruktura

Opoczno: powrót pociągów do Tomaszowa

Roman Czubiński 27 listopada 2012

Na trasie z Kołobrzegu do Gryfic pociąg jeździ pusty

Infrastruktura

Na trasie z Kołobrzegu do Gryfic pociąg jeździ pusty

Kołobrzeski Serwis Informacyjny 17 grudnia 2012

Szybciej z Wrocławia do Warszawy- za 18 lat

Infrastruktura

Szybciej z Wrocławia do Warszawy- za 18 lat

TVN24/Rynek Kolejowy 18 grudnia 2012

Zobacz również:

Energia z Impactu rozrusza pociągi

Biznes

Energia z Impactu rozrusza pociągi

inf. pras 16 grudnia 2020

Opoczno: powrót pociągów do Tomaszowa

Infrastruktura

Opoczno: powrót pociągów do Tomaszowa

Roman Czubiński 27 listopada 2012

Na trasie z Kołobrzegu do Gryfic pociąg jeździ pusty

Infrastruktura

Na trasie z Kołobrzegu do Gryfic pociąg jeździ pusty

Kołobrzeski Serwis Informacyjny 17 grudnia 2012

Szybciej z Wrocławia do Warszawy- za 18 lat

Infrastruktura

Szybciej z Wrocławia do Warszawy- za 18 lat

TVN24/Rynek Kolejowy 18 grudnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5