Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Strajk w metrze?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-08-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Życie Warszawy, 15 sierpnia 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Strajk w metrze?
Robotnicy drążący tunele warszawskiego metra grożą strajkiem - donosi \"Życie Warszawy\". W tym miesiącu dostali o 15 proc. niższe pensje niż poprzednio.

Budujący oflagowali budowę przy Włościańskiej na Żoliborzu i ostrzegają, że wstrzymają prace. Pod znakiem zapytania staje kontynuacja ciągnącej się już od ponad 25 lat budowy stołecznego metra.

– Protestujemy, bo dostaliśmy wypłaty niższe o ok. 15 proc. niż zwykle – mówi Krzysztof Mróz, przewodniczący Solidarności w Przedsiębiorstwie Robót Górniczych Metro, które prowadzi budowę. Jak mówią robotnicy, dyrekcja zakładu nie uzgodniła z nimi obniżki. Dowiedzieli się o niej na dzień przed wypłatą. - Dostali wynagrodzenia mniejsze o ok. 600 zł. – skarży się Mróz. - To dla nas dużo. Wielu z nas prowadzi dwa domy, jeden w Warszawie, drugi w rodzinnych miastach – dodaje. Według niego za część pensji, którą mu obcięli, jest w stanie utrzymać się przez miesiąc w stolicy.

Dyrekcja PRG Metro tłumaczy, że nie zapłaciła, ponieważ nie ma pieniędzy. – Budujemy za własne pieniądze, bo tych od miasta nie wystarcza. Teraz kończą się nasze możliwości - mówi Wojciech Słomski, rzecznik firmy.

Wstrzymanie prac przekłada się w sposób oczywisty na opóźnienie budowy metra. Może się więc zdarzyć, że strajk górników posłuży PRG za kartę przetargową w rozmowach z miastem w sprawie podwyższenia kwoty kontraktu za wykonywane roboty. 3 miesiące temu firmy budujące odcinek pod Żoliborzem zażądały podwyższenia wysokości kontraktu o 70 mln złotych. Powodem takiego wniosku był wzrost kosztów materiałów i robocizny. Metro jest dla miasta jedną z kluczowych inwestycji i władze Warszawy nie mogą sobie pozwolić na żadne opóźnienia. – Kontrakt musi być realizowany – mówi Tomasz Andryszczyk, rzecznik prezydent stolicy. – Problemy z pracownikami przedsiębiorstwo musi rozwiązać samo - podkreśla.

Władze miasta zobowiązały PRG do przedstawienia analizy pokazującej wzrost kosztów. Następnie dokumenty zostaną ocenione przez zespół złożony z przedstawicieli Zarządu Transportu Miejskiego, Metra Warszawskiego i biura rozwoju miasta. Andryszczyk zapowiada, że decyzja zostanie podjęta, kiedy miasto zapozna się z materiałem.

Aby połączyć istniejącą już stację Marymont z następną na linii stacją Słodowiec, brakuje 20 metrów tunelu. W zaistniałej sytuacji nie wiadomo jednak, czy i kiedy uda się je połączyć.

\
* Stacja Marymont (fot. Metro Warszawskie).
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5