Województwo Małopolskie otworzyło oferty w przetargu na dostawę 12 cztero- i pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Małopolskich. To największe zamówienie na ezt-y w tym roku. Jak nie trudno się domyślić, o zamówienie rywalizują Newag i Pesa. Tym razem jednak to bydgoski producent zaoferował niższą cenę.
Samorząd województwa małopolskiego chce kupić 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – osiem 4-członowych i cztery 5-członowe. Przetarg zawiera prawo opcji na kolejne dwa pięcioczłonowe składy i dwa czteroczłonowe. W skład zamówienia wchodzi również świadczenie obsługi serwisowo-utrzymanionowo-naprawczej, przeszkolenie pracowników oraz udzielenie licencji na ich oprogramowanie i dokumentację. Wszystkie pojazdy miałyby być dostarczone w 2016 r. lub na początku 2017 r.
Wczoraj minął termin składania ofert. Wpłynęły dwie – jak trudno się nie domyślić – złożone przez bydgoską Pesę i nowosądecki Newag. O wyborze zadecydują przede wszystkim cena (90%) i okres gwarancji (10%). Jak tym razem producenci wypadli w bezpośrednim starciu? Lepsze warunki zaoferowała Pesa, która jest gotowa dostarczyć pojazdy za blisko 293 mln zł, przedstawiając też dłuższy okres gwarancji. Newag złożył ofertę na kwotę ok. 374 mln zł. Obie podane ceny dotyczą wykorzystania opcji na dodatkowe pojazdy. Kosztorys zamawiającego został określony na poziomie 319 mln zł brutto. Obie oferty mieszczą się w nim w wersji podstawowej.
W tej sytuacji zwycięzca, o ile dopełnił wszelkich formalności i złożył ofertę zgodną z wymaganiami, wydaje się jasny. Tuż przed składaniem ofert Newag złożył odwołanie wobec zmiany treści SIWZ, dokonanej w odpowiedzi na pytania startujących. Newag zarzucał zamawiającemu niejednoznaczny opis zamówienia w postaci nieprecyzyjnych ilości miejsc siedzących. Nie miało to jednak wpływu na termin otwarcia ofert. – W dniu dzisiejszym to odwołanie zostanie cofnięte – informuje Urszula Makosz z Newagu.
Więcej na portalu MONITOR.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.