NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Stadler: Prawo zamówień w Polsce faworyzuje producentów tańszych, a nie lepszych

| lp, Rynek Kolejowy 28.05.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-05-28 15:48:21 Autor: gandalf_niebieski
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kogoś boli tyłek, że nie może opchnąć więcej pociągów. Jeszcze im mało? Bardzo dobrze, niech się rozwija Newag i Pesa.
Aczkolwiek z tym kryterium mają trochę racji.
2012-05-28 15:59:04 Autor:
---.opera-mini.net
A to kolega wyżej woli dostać flirta w wersji potaniemu?
2012-05-28 16:46:47 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Trochę demagogia, bo problemem nie jest sam w sobie duży udział ceny jako kryteruim oceny tylko trudność w określaniu wzajemnych relacji poszczególnych kryteriów. Przykład: \\\"wodooszczędna\\\" pralka, faktycznie zużywa mniej wody, ale jej cena jest tak wysoka że przekracza możliwe do osiągnięcia zyski z niższej ceny wody. Ekonomicznie nie ma więc uzasadnienia preferowanie takiej \\\"innowacyjności\\\" (i powiązanej z tym ceny). Przekładając to na przypadek Stadlera nie wiem czy warto wysoko cenić np. jego aluminiowe pudło które teoretycznie przyczynia się do mniejszej energochłonności, ale jeśli policzyć w naszych realiach ewentualne koszty i czasy napraw powypadkowych to może się okazać że \\\"gra nie warta świeczki\\\". Dlatego wcale nie dziwne że najczęściej wymaga się sztywnych konkretnych cech/rozwiązań a potem już naturalnie do oceny zostaje tylko kryterium ceny.

I wcale nie musi być prawdą (jak to próbuje przedstawić Stadler) że kryterium 100% ceny musi oznaczać najgorsze rozwiązania techniczne. To tylko najtańsze z koniecznie wymaganych przez zamawiającego, a to zasadnicza różnica.
2012-05-28 16:56:22 Autor: kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
Przecież Polacy są znani z taniego Badziewia, importerzy złomu, szczególnie niemieckiego. Nic z górnej półki nie kupią, dobrego, markowego, droższego, pachnącego nowością. Ostatnio spacerując po Krakowie, napotkałem piękny komputerowy sklep, a sprzedawczynie stały za ladą jak manekiny w miejscu. Minąłem go, bo myślałem ze jest zamknięty. Ale cos mnie tchnęło wrócić i pociągnąć za drzwi. Okazało się,ze jest czynny ale brak kupujących wypasionych komputerów. A pudełeczka z programami jak Photoshop, Premiere, MS Office lub inne, miały 2 centymetrowy kurz. Nie tykane od dawna, sklep pusty. Idąc dalej napotkałem ogonek przed sklepem z tanią używaną elektroniką. Tam tłum ludzi przebierał w komputerach z 10 letnim Windows XP.

2012-05-28 17:16:56 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po pierwsze, fajny to sklep z \"górnej półki\" i z 2-centymetrową warstwą kurzu.
Po drugie, XP \"do pasjansa\" w zupełności wystarczy, a zdecydowanej większości ludzi Photoshop jest zupełnie zbędny.
No ale to już całkowity OT.
2012-05-28 17:37:04 Autor: Mark
---.dynamic.chello.pl
Szczerze? To STADLER jest genialnym producentem.. Przykładem jest świetnie wyglądający i bardziej komfortowy od ELFów, FLIRT.. Składy te są naprawdę doskonałe.. W pełni popieram zażalenie Szwajcarskiego Producenta..

Więcej STADLERów na naszej kolei!!
2012-05-28 17:41:33 Autor: kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
@Autor:

Bzdury piszesz!. Gdzie później byłem u znajomych ,zdjęcia mi pokazywali, zrzucane już z nowego aparaciku kabelkiem wprost do Photoshop. Pytam się skąd masz Photoshop?,jak to skąd, z Internetu z polskiej strony Precyl. Czyli kradziony.
2012-05-28 18:38:27 Autor: wer
---.dip.t-dialin.net

wer
Ludzie, przezciez Stadler ma racje, otworcie wrescie oczy.

Nie cena jest wazna podzczas przetargu, a jakosc. Kupujcie sobie np. samochody Dacia lub Skoda.. Roznica jest kolosalna, po 3 latach Dacia jest w rozsypce, a Skoda jeszcze 15 lat pojezdzi.

Tak samo jest w kolejnictwie. PESA chciala budowac sklady KDP.... to najwiekszy kretynski zart jaki slyszalem. To tego potrzeba doswiadczenia, srodkow na badania techlologiczne etc..a nie ladny ksztalt zaplanowac , wyprodukowac i gotowe. Jak byloby to takie latwe, to dlaczego na swiecie jest kilku producentow, ktorzy sa w stanie wyprodukowac sklady KDP..?

Tak samo te jednostki, dobrze ze jest firma ktora buduje, sa miejsca pracy, ale nie sklady ponizej standardow. Bo inne kraje kupuja sklady EZT z pelnym wyposazeniem dla pasazera , aby ten mial wygode, a Pesa podukuje sklady poprostu bez wyposazenia, a tylko aby ludzie siedzieli, stali i koniec. Jak taki jest kierunek zamowien w PL to za kilka lat , bedzie znowu jeszcze wieksza roznica taborowa pomiedzy europa zachodnia a Polska, bo w PL tabor bedzie z wyposazemiem Daci, a w europie na miare BMW.
2012-05-28 19:22:06 Autor: frecciarossa
---.nixe.biz
Bo tanio nie znaczy oszczednie...tylko ze w Polsce nie wszyscy to rozumieja...

Jaki sens ma kupowanie tanszego, zarazem gorszych standardow, pociagu po czym placenie wiekszych rachunkow bo zjada wiecej energii.
Do tego szybciej sie zuzywa bo jest gorszych standardow, czyli wczesniej trzeba bedzie remontowac badz kupic nowy itd itp

Bez sensu

To samo tyczy sie budowy drog i innych rzeczy.
2012-05-28 19:36:14 Autor: Siemens
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mamy spierdzieloną ustawę o zamówieniach publicznych, której Tusk nie chciał zmieniać nawet na euro i nie dziwcie, że tak jest jak jest :-) Mamy źle zrobione drogo - bo najtaniej, źle położone tory - bo najtaniej, źle działającą sygnalizację na kolei - bo najtaniej, złe wyposażenie placówek państwowych - bo najtaniej. Efektem będzie to, że zapłacimy za wszystko w niedługim czasie dwa razy albo więcej. Brawo nasz rząd !!!
I kuźwa pomyśleć, że sam na was głosowałem.... Nigdy więcej.
SLD miało więcej ikry niż Wy - patałachy ( nie wszyscy) z PO.
2012-05-28 19:51:56 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pan Jenelten sam znalazł przyczynę problemu w swojej wypowiedzi:\"...Jeśli sporządzimy listę kryteriów przetargowych, to cena jest takim kryterium, przy którym jest najmniejsze prawdopodobieństwo popełnienia błędu przy wyborze najkorzystniejszej oferty...\"
W Polsce króluje 100% cenymiędzy innymi dlatego, że urzędnicy najlepiej potrafią liczyć pieniądze, chociaż patrząc na Koleje Mazowieckie mające swego czasu problemy ze stosowaniem ceny netto/brutto to i z liczeniem różnie bywa. Wiele prób wprowadzenia do SIWZu innych kryteriów niż cena kończy się fatalnie: Warmińsko-Mazurskie-gwarancja na kilkadziesiąt lat (ciekawe ile będzie kosztował litr płynu do spryskiwaczy niepowodujący utraty gwarancji na lakier ;-)), lubuskie-obsługa serwisowa za jeden grosz. Efekt \"przemyślanych\" SIWZów, do których można wpisać wszystko. Tylko kto i jak będzie później to egzekwował? Koleje Śląskie kiedyś zakwestionowały wagę pojazdu i musiały je ważyć na wadze...producenta pojazdu:-) Jakoś nie słyszałem, żeby ktoś sprawdził oficjalnie czy dany pociąg ma zużycie energii zadeklarowane w przetargu. Niektórym przewoźnikom można by wlać do przekładni wodę jako nowoczesny olej, a jak się zatrze to im wmówić, że to przez mechaników, bo źle jeżdżą.
2012-05-28 20:08:00 Autor: Kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
@Wer

Prędzej Amerykanie skolonizują Marsa, jak w Polsce będą dobre, wygodne, szybkie, jednakowej dobrej marki pociągi. Pasażer kupując bilet, będzie stawał na palcach na peronie, i patrzył co tez z oddali najeżdża?, na co dziś kupił dziś bilet. To już jest na podobnej zasadzie, jak stojąc na postoju TAXI, nie wiadomo jakie badziewie za chwilę nadjedzie. Oby tylko maszyniści się nie gubili, jak w tym dzisiejszym składzie wchodzi się do kabiny.

2012-05-28 20:39:57 Autor: fumarol
---.internetia.net.pl
@ Jatal

No ale bez przesady... Cena musi być kosztem czegoś. Jeśli ceny za prąd do maszyn są takie same i nawet stosujesz takie same maszyny do wyrobu jakieś części, to żeby obniżyć cenę musisz mieć gorszy materiał albo robić produkt cieńszy...
Z drugiej strony może jest tak, że firmy kolejowe mają patent jak salony samochodowe, tanio sprzedać produkt i potem drogo go serwisować - a wtedy może się okazać że całościowo wychodzi drożej.
2012-05-28 20:48:19 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
@ fumarol:
Kurs franka do złotego i płaca robotnika, inżyniera itd.
Sami Szwajcarzy kupują u innych pociągi i tramwaje bo w Szwajcarii za drogo
2012-05-28 21:01:29 Autor: :-o
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po co tak się gorączkujecie?
Usłyszałem dzisiaj rozmowę dwóch pań w markecie.
Chodziło o wyjazd na wakacje. Samochodem drogo, a pociągiem to tyle tych spółek i spółeczek narobili, że ręce opadają. Kto się w tym połapie?
2012-05-28 21:14:34 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ fumarol:
Cena nie musi być \"aż tak\" kosztem czegoś. Wystarczy że postawi się inne wymagania na wysokim poziomie. Przejaskrawiając ale obrazowo mówiąc, jeśli postawimy wymagania pod HST, to przecież nikt nie zaproponuje SA. Cieńsza blacha (czy wręcz papier) nie grozi jeśli wymagane będzie spełnienie określonych norm. Na ruchy cenowe pozwala zamawiający nie określając niektórych mniej istotnych dla niego parametrów i sytuacja producenta na rynku.
Z drugiej strony wytworzenie pędu do najlepszych rozwiązań szybko może się skończyć \"marmurami w urzędach\" i podgrzewanymi siedzeniami w samochodach byle jakich wicewicewiceprezydentów.

Zresztą generalnie to już Kopernik zauważył że \"gorsze wypiera lepsze\".
2012-05-28 21:33:19 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pewien starszy jegomośc swego czasu zadał mi pytanie:
Wiesz czemu Niemcy są bogatym krajem?
Bo ich nie stać aby dwa razy płacic za to samo.
A u nas stosuje sie jakośtobędzisizm :) robimy przetarg gdzie podstawowym kryterium jest cena a potem myslimy jak z tego wybrnąć.
PS ile lat temu została wprowadzona ustawa o zamówieniach publicznych? Chyba sporo? I co nikomu nie chciało sie jej zmienic? A może tak jak teraz jest wygodnie?
2012-05-28 21:39:59 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ nowy:
To takie \"teoretyczne gadanie\" nie idące w parze z praktyką.
Niemców zwyczajnie stać na więcej, a mimo to przecież wszyscy \"Bentleyami\" nie jeżdżą.
2012-05-28 21:57:05 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ kolejarz z USA:
Bzdurą jest patrzenie na świat \"przez pryzmat jednego znajomego\".

Jeżeli ktoś potrafi odpowiednio obsłużyć aparat, to nie potrzebuje wrzucać zdjęć do Photoshopa.
Jeżeli ktoś ma złudzenie że Photoshop uratuje źle zrobione zdjęcia to się myli.
Jeżeli ktoś nie potrafi obsłużyć aparatu to i z pewnością nie potrafi obsłużyć Photoshopa.
Jeżeli ktoś potrzebuje Photoshopa do rozjaśnienia czy wykadrowania to... tak jak pisałem Photoshop jest mu zbędny.
2012-05-28 21:59:13 Autor: mcls
---.sta.asta-net.com.pl
@nowy

Właśnie, Polski tak na prawdę nie stać na kupowanie tanich produktów, bo koszt ich utrzymania i napraw może łącznie wyjść większy niż zakupu, utrzymania i napraw droższego sprzętu, który rzadziej zawodzi.
2012-05-28 22:04:11 Autor: zmeczony polską
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale wy macie ludzie komunistycznie myślenie stąd żadna uczelnia z polski nigdy nie bedzie w pierwszej 100 światowych. No zryte myślenie totalnie czy Stadler bez polski utrzyma sie bez problemu a wy tu pierdoly opisujecie o polskiej Pesie i Newagu. Jak właściciel Newagu stwierdzi ze ma dosc problemów z firmą to ja sprzeda i newag bedzie chinski lub indyjski. Brałem udział w przetargach na wyposażenie statków w norwegi, szwecji i Wlk Brytanii nigdzie ale to nigdzie w europie cena nie jest kryterium numer jeden. Tylko w polskich zrytych umysłach cena jest kryterium jak bog ojciec. Bo wydaje sie kase z unii i budżetu czyli niczyją, wiec urzednik sie cieszy że wydał mało, ale nie wie nic o zużyciu energii, o żywotnośći, czy fotele maja materiał który ściera sie po 5 czy 10 latach czy oświetlenie jest ledowe , co ile jest przeglad techniczny za ktory trzeba płacic. Za decyzje urzedników placimy wszyscy w podatkach i mamy ciagle zepsute sklady jak dzisiejszy ELF w Gliwicach, zreszta świetna reklama nowy skład bez hamulców....Powinny być wprowadzone zmiany w ustawie o zamowieniach publicznych dot. transportu wszelkiej maści, ogólne kryteria dla wszystkich samorzadow i firm kolejowych.
2012-05-28 22:30:06 Autor:
---.183.149.154.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Najbardziej smutne w tym wszystkim jest to, będzie kolejny przetarg, kolejne warunki 100% cena, i nic się nie zmieni. A znajdzie się \"x\" osób, co będzie się cieszyć, że wygrała firma z Polski. Co jutro wcale nie musi być Polska.
2012-05-28 23:08:03 Autor: mxcx
---.play-internet.pl
jak widzę jakie szynobusy przeważnie jeżdżą po torach to trudno się z tym nie zgodzić, wygrywa tania bylejakość. zgroza
2012-05-28 23:09:18 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@Siemens
\"Mamy spierdzieloną ustawę o zamówieniach publicznych, której Tusk nie chciał zmieniać nawet na euro i nie dziwcie, że tak jest jak jest :-) Mamy źle zrobione drogo - bo najtaniej, źle położone tory - bo najtaniej, źle działającą sygnalizację na kolei - bo najtaniej, złe wyposażenie placówek państwowych - bo najtaniej. \"

Mamy spierdzielonych zamawiających bo PZP mimo, że idealne nie jest daje kilka możliwości wymuszenia wyższej jakości. Zamawiający z tego z własnej, nieprzymuszonej woli nie korzystają.

@fumarol
\"Jeśli ceny za prąd do maszyn są takie same i nawet stosujesz takie same maszyny do wyrobu jakieś części, to żeby obniżyć cenę musisz mieć gorszy materiał albo robić produkt cieńszy...\"

Albo mieć tańszą siłę roboczą. Albo składać pojazdy z aluminium - drogim w zakupie i w obróbce. Stosować więcej zagranicznych podzespołów (które jak pokazuje praktyka niekoniecznie są lepsze).

@wer
\"Bo inne kraje kupuja sklady EZT z pelnym wyposazeniem dla pasazera , aby ten mial wygode, a Pesa podukuje sklady poprostu bez wyposazenia, a tylko aby ludzie siedzieli, stali i koniec.\"

Dlaczego winisz Pesę za wymagania zamawiającego? Jak zamawiający będzie chciał to i Pesa zbuduje pociąg w pełni wyposażony, jak nie będzie chciał to Stadler podstawi golasa.

Problemem nie jest 100% cena, ale łagodne zapisy SIWZ, łatwe do spełnienia nawet przez gorsze produkty. Przykładem jak to może wyglądać jest przetarg na składy dla ŁKA, gdzie kryterium ceny stanowi łącznie 80% punktów, ale zapisy SIWZ wymuszają na wykonawcach produkt wysokiej jakości i niezawodności, w przeciwnym razie płacić będą oni bardzo wysokie kary umowne.
2012-05-29 00:16:07 Autor: Perek
---.meskonet.pl
@Autor:
@ kolejarz z USA:
Bzdurą jest patrzenie na świat \"przez pryzmat jednego znajomego\".


Kolejarz z USA ma całkowitą racje!. Bez Photoshop bądź innego podobnego programu, ani rusz ze zdjęciami cyfrowymi z obecnych aparatów cyfrowych. Chodzi o to ze dobre aparaty robią już zdjęcia w rozdzielczości nawet do 5 tysięcy pikseli, i często 2MB –nawet do 15 MB. Nie chodzi o jakość zdjęcia by go poprawić, ale o zmianę rozdzielczości i na zapis najlepiej w JPEG. Gdzie zdjęcie można zmniejszyć do odpowiednich rozmiarów i wysłać przez email. Przecież nie będziesz wysyłał komuś zdjęcia 5-10 tysięcy pikseli, z taka rozdzielczością na pól pokoju. Gdzie zajmuje od 2MB do 15MB jedno zdjęcie.


2012-05-29 01:09:29 Autor: tp
---.play-internet.pl
Dzień bez komentarzy \'kolejarza z USA\' to dzień bezcenny...
2012-05-29 06:54:55 Autor: Y
---.adsl.inetia.pl
Kwestię ceny i jakości dobrze widać na przykładzie Pesy. Czy to moderny kibli wyjeżdżające z Mińska, czy też Elfy = złom. Elfy do tej pory potrafią bez powodu zdechnąć na szlaku sypiąc bezsensownymi błędami (np. przekroczony czas załączenia WS -> średnio co godzinę).

Photoshop do zmiany rozdzielczości? Pogięło Was, ludziska... ;)
2012-05-29 07:16:22 Autor: Weteran
---.200.50.90
Powinno preferować się POLSKIE firmy. Gdy mają produkcję, mają środki na rozwój. Dlaczego mamy nabijać kabzę obcym, a sami tylko cieszyć się, że mamy pracę. Gdy w 1918 roku Polska odzyskała niepodległość przez 21 lat zbudowała wiele. Mimo wojny z Rosją, mimo kryzysu. I niemieckiemu kanclerzowi to przeszkadzało. Obecnie niemieckiej kanclerz też przeszkadza, że Polska miałaby byc silna gospodarczo.
2012-05-29 08:21:57 Autor: Wanadoo
---.internetdsl.tpnet.pl
Jechałem kiedyś Pesą Elf a zaraz potem Stadler Flirt (Koleje Śląskie), lepsze wrażenie zrobił na mnie Stadler, w szczególności we wnętrzu nie ma wrażenia natłoku, więcej przestrzeni. Tak na chwile obecna Stadler jest lepszy, ale ile lat dochodził do takiej pozycji. Dlatego jestem gorącym zwolennikiem preferencji (wszelakich mozliwych) dla producentów krajowych, może sie w przyszłości czegoś dochowamy, a w zasadzie juz się dochowaliśmy, wielu nam tu zazdrości że mamy co pokazać. Powinniśmy robić tak jak Korea Płd kupować własne choć niedoskonałe, a nie obce bo na wieki pozostaniemy dziadami. A do jakości dojdziemy, spokojnie.
2012-05-29 08:57:50 Autor: grzegorz
---.ifpilm.waw.pl
Perek powiedział: \"Kolejarz z USA ma całkowitą racje!. Bez Photoshop bądź innego podobnego programu, ani rusz ze zdjęciami cyfrowymi z obecnych aparatów cyfrowych. Chodzi o to ze dobre aparaty robią już zdjęcia w rozdzielczości nawet do 5 tysięcy pikseli, i często 2MB –nawet do 15 MB. Nie chodzi o jakość zdjęcia by go poprawić, ale o zmianę rozdzielczości i na zapis najlepiej w JPEG. Gdzie zdjęcie można zmniejszyć do odpowiednich rozmiarów i wysłać przez email. Przecież nie będziesz wysyłał komuś zdjęcia 5-10 tysięcy pikseli, z taka rozdzielczością na pól pokoju. Gdzie zajmuje od 2MB do 15MB jedno zdjęcie.\"

Błędy językowe pominę milczeniem, ale komputerowo jesteś ,,100 lat za Murzynami\'\'. Zmniejszanie rozdzielczości i zapisywanie jako jpeg to są _absolutnie trywialne_ operacje i mnóstwo legalnych i darmowych programów, które to robią. Do bardziej zaawansowanych operacji jest darmowy GIMP. Słabszy od Photoshopa, ale poza i tak zbyt potężny dla 99,9% użytkowników.

Do rzeczy: kto jeździ wyłącznie nowymi pociągami? Nikt, nawet SKM Warszawa, bo 14WE to jednak odstawione kible. Za bardzo ,,postawić na jakość\'\' się nie da, bo trzeba wysłać pod palnik kilkaset EN57. Niech te ,,nowe graty\'\' pojeżdżą ze 30-40 lat, to będzie czas wymienić ja na coś porządnego. Niektórzy tu chyba zapominają jak ma się nasze PKB na głowę do szwajcarskiego. Jak nie zarabimy, to figę, a nie luksusy będziemy mieli. Dobrze, że choć klimę i ładne kible montują. Teraz za to trzeba je _utrzymać w czystości_, chronić przed wandalami...
2012-05-29 10:39:36 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
@ zmeczony polską:
ELF był zepsuty? ZTCW to komisja powypadkowa stwierdziła iż
hamulce są w porządku. Dużo bardziej martwi mnie grafik pracy tamtejszych maszynistów, gdzie noc po nocy to norma
(zgodnie z kodeksem pracy, ale chyba nie ze zdrowym rozsądkiem).
2012-05-29 11:07:58 Autor: przewoz
---.opera-mini.net
Ale tak szczerze... z 40km/h (w stację Gliwice), przerżnąć 300 metrowy chyba peron, to trzeba potrafić :)
2012-05-29 15:31:21 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
\"- Według naszych szacunków, w przetargach w Polsce cena powinna stanowić kryterium na poziomie mniej więcej 17-19 procent\"

No tutaj to już pan Jenelten chyba zbytnio pofolgował swojej fantazji (by nie rzec: bezczelności),chce niższego udziału ceny niż w bogatej Szwajcarii!Facetowi się chyba marzy wygranie z tak bezczelną ofertą jak ta słynna dla Tramwajów Warszawskich (kiedy za 30-metrowego Variobahna zaśpiewali 20 mln złotych!).I zamiast pokajać się za tamtą bezczelną zagrywkę to jeszcze publicznie wylewa żale że nasze PZP mu takiego złodziejstwa nie umożliwia!
Może czas nabrać trochę elastyczności i dostosować ofertę do rynku,a nie starać się na chama dostosować rynek do oferty? Poza tym pan Jenelten zapomina jeszcze o jednym \"drobnym\" szczególe: polskie koleje są tak w placy z taborem i potrzeby są tak wielkie,że nie stać nas na zastąpienie wszystkich wyeksploatowanych kibli np. Flirtami,zwłaszcza w cenie w jakiej Stadler chciałby je nam sprzedawać. Jak się Szwajcarzy dalej będą tak wysoko cenić,to ich udział w naszym rynku pozostanie marginalny.
2012-05-29 20:13:57 Autor: lca
---.legnica.vectranet.pl
Stadler jest drogą firmą. Jak chcą konkurować , to niech robią tańsze pociągi . Maja w końcu tanią siłę roboczą ... w Polsce. Za nazwę Stadler płacić ?? Po co ???
2012-05-29 20:50:12 Autor: max
---.play-internet.pl
typowo polski dialog ! nie chwalimy tego co mamy, nie dostrzegamy, że doganiamy świat tylko tradycyjnie co obce to super a co nasze to beeeee! skoro tak bardzo opłaca się kupowac to co drogie to jak słusznie ktoś zauważył ilu uczestników tej dyskusji jeździ Bentleyami, Jaguarami , Merolami?
2012-05-29 21:19:05 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@sphinx1:\"Mamy spierdzielonych zamawiających bo PZP mimo, że idealne nie jest daje kilka możliwości wymuszenia wyższej jakości. Zamawiający z tego z własnej, nieprzymuszonej woli nie korzystają.\"

Do sphinx1 i wielu innych piszących źle o zamawiających. Czytaliście ich SIWZ, że tak dobrze wiecie czego zamawiający wymagał? Spójrzcie np. na SIWZ Intercity na wagony piętrowe. To, czego tam wymagają, spisać można na kilku tysiącach stron (http://intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/30%20wag%20pietrowych%20%2807.10.2011%29/SIWZ%20do%20przetargu%20na%2030%20wagon%C3%B3w%20pi%C4%99trowych.pdf i http://intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/30%20wag%20pietrowych%20%2807.10.2011%29/za%C5%82%C4%85cznik%20nr%201%20do%20SIWZ.pdf). Pamiętać trzeba bowiem, że oprócz literalnie wymienionych własnych, szczególnych wymagań IC wymaga spełnienia postanowień mnóstwa innych unormowań (Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności, kart UIC, Norm Europejskich, itd. itd) To jest oczywiście nic??!!
2012-05-29 23:32:57 Autor: Kamil26
---.ssp.dialog.net.pl

Kamil26
@wer
Coś nie trafiłeś z porównaniem Dacii i Skody. Wybrałeś dwie marki które są na podobnym poziomie. Jakbyś porównał Toyotę z Dacia to tak. Dobra ale nie o samochodach ta wypowiedź. Jakościowo Stadler prowadzi, nie ma konkurencji chyba, że cenowej. U nas się nie patrzy na jakość a kto da najmniejszą cenę. Tak jak słynny Elf dla KŚ, który był za ciężki i nagle około 20t z niego zniknęło...
2012-05-30 10:09:38 Autor: NIEZNAJĄCY SIĘ NA NICZYM
---.lukman.pl
Wielu opowiada tutaj bajki.
Zacznijmy od błahych zakupów.
Problem jest właśnie tutaj kupujmy swoje-krajowe wyroby z rynków lokalnych.
Niemieckie DOBRE-to zaczyna być mitem.
Blacha ,podkład ,lakier na Dacii i Passacie jest od jednego producenta(od 2010 roku).
Szyna UIC w całym Eurolandzie jest od jednego producenta.
Silniki trakcyjne \"GOŁE\" są od jednego producenta,szyby od jednego producenta,elektronika od jednego producenta.
Gdzie różnica.?
Różnica w formie pytania -testu:
Kto zamiecie lepiej hale produkcyjną .
A)pracownik na etacie za 2500 netto
B)pracownik na etacie za 1900 netto
C)pracownik na etacie za 1300 netto
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS