Partnerzy serwisu:

Stadler dostarczy Brazylii 7 lokomotyw z systemem koła zębatego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Stadler/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Stadler dostarczy Brazylii 7 lokomotyw z systemem koła zębatego
Firma Stadler Rail wyprodukuje dla brazylijskiej firmy MRS Logística najsilniejszą do tej pory lokomotywę dla kolei zębatej. MRS zamówił 7 takich lokomotyw o łącznej wartości prawie 50 mln euro. Lokomotywy będą obsługiwały przewozy towarowe między São Paulo oraz portem Santos nad Oceanem Atlantyckim.

Siedem lokomotyw będzie wykorzystywanych przez dużą brazylijską firmę zajmującą się przewozami towarowymi - MRS Logística do przewozów rudy żelaza. Linia, po której będą kursowały lokomotywy, ma rozstaw szyn 1600 mm.

Moc lokomotywy to 5000 kW, a siła pociągowa - 760 kN. Pojazd ma długość 19 metrów. Wszystkie parametry stanowią o tym, że jest to największy i najsilniejszy pojazd dedykowany kolei zębatej, jaki kiedykolwiek zbudowano. Dwie lokomotywy w podwójnej trakcji będą mogły pociągnąć o 50 proc. więcej ładunków od lokomotyw w podwójnej trakcji, będących aktualnie w użyciu.

- Jesteśmy dumni z tego, że udało się nam zbudować największe i najsilniejsze lokomotywy dla kolei zębatej. Wszystko dzięki naszej doświadczonej ekipie inżynierów i projektantów - powiedział właściciel grupy Stadler Rail Peter Spuhler.

W każdym wózku czteroosiowej lokomotywy znajdują się dwa systemy koła zębatego zazębione z potrójną listwą zębatą w torze. Wsparcie pochodzące z napędu normalnych zestawów kołowych sięga około 25 proc. całkowitej siły pociągowej.

Linia z São Paulo do portu Santos to fragment brazylijskiej sieci kolejowej, na którym występują odcinki zębate z zastosowanym systemem Abta. Nachylenie linii wynosi 8 proc.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5