Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W Skarżysku-Kamiennej nowe przejście pod torami zastąpi kładkę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na budowę przejścia podziemnego w miejsce kładki na stacji Skarżysko-Kamienna. Koszt inwestycji wraz z przebudową peronu wyniesie ponad 44 mln zł netto. Inwestycja będzie dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą na projekt i budowę tunelu pod torami w Skarżysku-Kamiennej o wartości ok. 40 mln zł netto. PLK planują także zwiększenie zakresu umowy z wykonawcą o przebudowę peronu nr 1 o wartości ok. 4,3 mln zł netto. Inwestycja za ponad 44 mln zł zapewni wyższy komfort podróży i komunikacji w mieście.

– Krajowy Program Kolejowy zmienia kolej także w województwie świętokrzyskim. Budowa tunelu w Skarżysku-Kamiennej ma duże znaczenie dla mieszkańców miasta i regionu, którzy codziennie korzystają z kolei. Wzrost komfortu obsługi pasażerów na stacji, dzięki udogodnieniom w postaci wind przyczyni się do poprawy dostępności kolei dla wszystkich podróżnych. Dostosowanie stacji i przystanków do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się to jeden z oczekiwanych i sukcesywnie realizowanych trendów na polskiej kolei – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury cytowany w komunikacie,

– Wygodny dostęp do pociągów z nowych peronów na trasie Skarżysko-Kamienna – Starachowice oraz Kielce – Częstochowa i zwiększanie poziomu bezpieczeństwa na liniach kolejowych to efekty już realizowanych przez PLK inwestycji w regionie. Budowa tunelu w Skarżysku-Kamiennej to kolejny projekt z Krajowego Programu Kolejowego, który ułatwi korzystanie z kolei mieszkańcom województwa świętokrzyskiego – dodał Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Tunel dogodną drogą na peron

Pod 14 torami kolejowymi powstanie podziemny tunel połączony z budynkiem dworca. Przejście o długości 121 m będzie wyposażone w windy. Ułatwi to drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W tunelu znajdą się także ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. To także wygodniejsze rozwiązanie dla mieszkańców miasta – połączenie centrum z południowo-wschodnimi dzielnicami. Prace za 39, 8 mln zł netto zrealizuje Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o.

Nowe perony w Skarżysku-Kamiennej podnoszą komfort podróży

Wraz z budową tunelu zaplanowano kompleksową przebudowę peronu przy budynku dworca. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiatę, ławki i nowe gabloty z informacją o rozkładzie jazdy. Bezpieczne poruszanie się po peronie wszystkim podróżnym ułatwi antypoślizgowa nawierzchnia. PLK planują podpisanie umowy z wykonawcą na to zadanie dodatkowe.

W ramach komplementarnej inwestycji na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz, na stacji przebudowany został już peron nr 3. Służy on podróżnym od grudnia 2019 r. i zostanie skomunikowany z przejściem podziemnym. Przebudowane perony to poprawa komfortu podróży regionalnych m.in. w kierunku Kielc i Ostrowca Świętokrzyskiego oraz dalekobieżnych do Warszawy, Częstochowy, Krakowa czy Wrocławia. Komplementarną inwestycję dla wygodnych podróży – remont budynku dworca w Skarżysku-Kamiennej prowadzi PKP.

„Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna” będzie realizowana w formule „projektuj i buduj”. Wartość umowy na roboty budowalne (budowa tunelu i przebudowa peronu 1) wyniesie łącznie 44, 2 mln zł netto. Dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wyniesie 37,7 mln zł netto. Realizację inwestycji zaplanowano na lata 2020-2022.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5