11 lutego wypracowano porozumienie kończące spór zbiorowy w PKP Cargo. Spotkanie było dwunastym, na którym dyskutowano o postulatach strony związkowej.
Podczas negocjacji strony skupiły się na sześciu głównych kwestiach, m.in. wypłaty dodatku motywacyjnego dla maszynistów-instruktorów czy dodatku alokacyjnego dla pracowników, którzy w następstwie dostosowywania struktury zatrudnienia do bieżących potrzeb spółki pracują poza miejscem zamieszkania. Ustalono min., że:
-
Dodatek alokacyjny będzie wypłacany pracownikom, którzy w związku z dostosowywaniem struktur zatrudniania do bieżących potrzeb PKP CARGO przebywają u dotychczasowego pracodawcy na urlopie bezpłatnym w celu wykonania pracy w innym zakładzie PKP CARGO przez okres nie krótszy niż miesiąc. Dodatek alokacyjny będzie wynosić 500 zł na miesiąc.
-
Maszyniści szkolących stażystów otrzymają dodatkowe środki finansowe w wysokości 2,5 zł za każdą godzinę szkolenia.
-
Podniesienie dodatku związanego ze Świętem Kolejarza będzie uzależniona od wyników finansowych PKP CARGO.
W przypadku posiłków regeneracyjnych strony rozeszły się bez ustaleń.
Sposób realizacji pozostałych postulatów zostanie określony w gronie wspólnych grup roboczych, które zostaną powołanych przez Spółkę i organizacje związkowe lub też w ramach propozycji konkretnych regulacji prawnych przedstawianych przez Spółkę
– Wspólnie ze stroną społeczną udowodniliśmy, że możemy dojść do porozumienia w ważnych dla pracowników naszej spółki kwestiach merytorycznych. Kończymy spór i wspólnie realizujemy strategię rozwoju naszej firmy – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo.
Jak informuje biuro prasowe PKP Cargo, w ostatnich miesiącach PKP Cargo przeszło szereg zmian zwiększających efektywność działania.
– W 2014 r. przeprowadzono łączenie zakładów, pionizację struktury oraz konsolidację spółek zależnych odpowiedzialnych za naprawę taboru. Na przełomie 2014 i 2015 r. w PKP Cargo przeprowadzony został Program Dobrowolnych Odejść, w wyniku którego 1 lutego firmę opuściło ponad 3 tysiące osób. Oszczędności z tego tytułu wyniosą min. 100 mln zł rocznie. Na mocy tego porozumienia 95%. pracowników PKP Cargo obejmują wieloletnie gwarancje zatrudnienia – informuje rzecznik PKP CARGO Mirosław Kuk.
Groźba strajku na sieci PKP wciąż realna
11 lutego liderzy związkowi ogłosili pogotowie strajkowe na całej sieci PKP. Nie zmieniło tego wypracowane w PKP Cargo porozumienie. O przyczynach przygotowań do strajku i odpowiedzi Grupy PKP przeczytasz TUTAJ.