NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Spalinowa Gama [nowe zdjęcia]

| jm, Rynek Kolejowy 31.07.2014 266

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-07-29 14:09:11 Autor: fixall
---.internetdsl.tpnet.pl
Wow!! Co za design!!! Niespotykany wcześniej.

Przepraszam ale przecież ta lokomotywa od Gamy elektrycznej różni się tylko brakiem pantografu i tymi obrzydliwymi wlotami powietrza.
2014-07-29 14:25:56 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@fixall
To nie samochodzik osobowy, żeby zasys powietrza chłodzącego można było schować pod zderzakiem. Na ocenę estetyki proponuję poczekać na lepsze zdjęcia lub kontakt organoleptyczny, myślę że wstydu nie będzie. Najważniejsze, żeby kontrakt zaczął się jak najszybciej, bo to będzie miało zasadniczy wpływ na jakość wykonania i niezawodność całej serii.
2014-07-29 14:27:27 Autor: redwan
---.static.ip.netia.com.pl
a czym ma się różnić? skrzydła mieli jej zrobić? spojlery? może dyfuzor? zaraz znawcy napiszą, że to przecież ta sama lokomotywa. a traxxy czym się różnią od siebie? chyba spalinówka od elektryka różni się tym co ma pod pudłem czy może się mylę?
2014-07-29 14:27:47 Autor: ggregg
---.internetdsl.tpnet.pl
To dobrze, że ludziska z Pesy wyrabiają się z robotą, no i że będą mieli asortyment poszerzony o spalinówki.
2014-07-29 14:33:07 Autor: turbo11
---.153.225.190
@fixall

nie popłacz się

a najśmiesniejszy jest tekst "pracownicy odjechali z dużą prędkością". RK coraz bardziej rozśmiesza, gdzie tam na bocznicy za halą uruchomień można odjechać z dużą prędkością i dokąd? RK zmienia się w super express poziomem retoryki
2014-07-29 14:44:58 Autor: Goofy
---.30.0.84
Dadzą malowanie i będzie ok. Maxima Voitha też ma paskudne wloty, a są sprytnie ukryte odpowiednim malowaniem
2014-07-29 14:50:03 Autor: celebryta
---.wro-com.net
Paparazzi przerzucili się na kolej?
2014-07-29 14:55:32 Autor: Czyt
---.nitka.net.pl
"a najśmiesniejszy jest tekst "pracownicy odjechali z dużą prędkością"."
To prawda - co boją się, że każdy podglądacz zbuduje zaraz taką sama w szopie?
2014-07-29 15:05:19 Autor: obrzydzenie
---.dynamic.chello.pl
Nie no z wyglądu ohyda podobnie jak elektryczne żeby chociaż była tak niezawodna jak to deklarują.Ale to chyba równie niemożliwe jak latanie parowozem ...
2014-07-29 15:13:42 Autor: #
---.adsl.inetia.pl
Miłośnik kolei zaatakował pracującą w polu pesę. Lokomotywa odpowiedziała celnym ogniem kilku dział rakietowych, po czym odleciała w kierunku hali ;)
2014-07-29 15:30:01 Autor: Rumin
---.prokonekt.pl
Tia... Szkoda, że to przedruk info z dnia 26.07 z forum Skyscrapercity...

Szanowna redakcjo. Nie popełnijcie błędu konkurencji, która takimi przedrukami doprowadziła do zaniku źródła bardzo fajnych informacji z wnętrza firmy.
2014-07-29 15:33:42 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dziwna ta maszyna. Wygląd to oczywiście kwestia gustu, ale nowoczesne lokomotywy całkiem inaczej się buduje. Tak jakby ją z klocków poskładali. Nie ma tej spójności i płynności, no i wszędzie dziury. Starsze konstrukcje takie jak SU były o wiele milsze dla oka.
Mimo wszystko i tak się cieszę że jest wreszcie nowy liniowy diesel. Oby było ich więcej bo potrzeba nowego taboru. Przydałby się też jakiś zastępca dla rumuna i gagarina. Czekamy
2014-07-29 15:35:31 Autor: turbo11
---.static.ip.netia.com.pl
trzeba zauważyć że RK na prawdę się stacza, skoro źródłem informacji dla nich stają się fora miłośników kolei. Żałość, po prostu żałość.

@Rumin

tam chyba była mowa o przedruku na konkurencyjny portal ale faktem jest że poziomem i merytoryką wyprzedza RK.

[Admin: Proszę mi nie zarzucać kłamstwa. Zdjęcia od Pana Piotra dostaliśmy 25 lipca. Jako dowód - udostępniałem je na naszym Facebooku:
https://www.facebook.com/RynekKolejowy/photos/pb.252189791486953.-2207520000.1406643111./753200604719200/?type=3&theater
Jest tam data]. Jeśli korzystam z informacji z SSC, to zaznaczam to w tekście]
2014-07-29 15:37:57 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jakie są jej parametry ?
2014-07-29 16:33:49 Autor: kaka
---.play-internet.pl
Wizualnie straszna kaka. Ładny dziób, środek nie wiadomo skąd może z innej lokomotywy, z innej epoki. Ogólnie wygląda jak projektowane przez studenta zaocznego na stażu...zaraz zaraz...
2014-07-29 18:24:30 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Wyglada na nie dokonczona.
2014-07-29 18:31:59 Autor: czytelnik z głową
---.147.237.213.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
K. Wach (swoja droga ciekawa zbieżność nazwisk z pewna zasluzona dla kolei osobistoscia) to nakwyzej RK wyprzedza arogancja.
2014-07-29 18:34:22 Autor: Czyt
---.nitka.net.pl
A chętnie przeczytałbym artykuł fachowy - co wspólnego ma Gama elektryczna z spalinową? czy tylko przód (design) czy coś więcej?

Mało kto ma ochotę napisać, że Gama to klapa (nie z winy producenta) ale sytuacji na kolei. Poważne serie robi się w setkach sztuk.
Kto pamięta, że ET22 wyprod. w Ilości 1183 szt.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_Gama#Drugi_egzemplarz_Gamy_.E2.80.93_wersja_spalinowa
http://www.rynek-kolejowy.pl/aktualnosci/20265/Gama-spalinowa-jest-gotowa-w-sierpniu-badania.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/aktualnosci/18415/PKP-Intercity-kupuje-10-lokomotyw-Gama-111Db.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/53034/co_z_gamami_dla_pkp_intercity.htm
2014-07-29 20:25:56 Autor: Wrasz
---.dynamic.chello.pl
W pierwszej chwili myślałem że pracownicy podjechali z dużą szybkością do fotografa i nakazali mu zniszczenie zdjęć pod groźbą śmierci ; )
2014-07-29 21:30:53 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post fixall:
"Wow!! Co za design!!! Niespotykany wcześniej.

Przepraszam ale przecież ta lokomotywa od Gamy elektrycznej różni się tylko brakiem pantografu i tymi obrzydliwymi wlotami powietrza."
@fixall

Przeważnie w świecie lokomotywy buduje się z przeznaczeniem do prowadzenia pociągów, na minimum 30-40 lat. W USA lokomotywy spalinowe są jeszcze brzydsze, dla nie których mikoli kolejowych, a w środku maszynista ma luksus. Jakiego nie ma żaden europejski maszynista.

Ładny design!!!, powinna mieć modelka, byle nie za chuda i bez płaskich piersi.
2014-07-29 21:41:14 Autor: ED-Win
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Roztrząsany tu temat wlotów czy redakcyjnego kunsztu. Mnie przykuło coś innego, zupełnie na poważnie temat nadzorowania powstawania produktu dość złożonego jakim jest lok. przez... no właśnie kogo?? czy są jeszcz e w tym kraju prawdziwe służby, mogące dyskutować, być partnerem merytorycznym w budowie lokomotywy, spawalnictwie, użytych materiałach, technologiach?? Przecież know-how ejst w szufladzie producenta....
Oby nie było powtórki z Pendolino, gdzie ktoś napisał, że stwierdzono zamontowanie używanych /w podtekście staro-użytecznych*/ podzespołów. Później nieodszczekano tego. A tak na prawdę, niewiele osób mogło podyskutować merytorycznie na temat stanu faktycznego, dalszej przydatności, bo... bo ciekaw czy osoby bedące tam z ramienia zamawiącego miały wiedze i np. nr rys i info z niego o stanie powierzchni, jej obrobieniu, chropowatości gotowego podzespołu, aby zarzucać ze zestaw czy cokolwiek jest używane, lub jest niezgodne z dokumentacją to NIEZGODNE czyli? ZŁE, niepełnowartościowe, niezgodne z zamówieniem. A tu jak będzie?







*każdy kto w w branży zna te określenie starouzyteczne, co oznacza :(
2014-07-29 21:58:31 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
ED-Win


W dzisiejszej dobie, przy produkcji lokomotyw powinno się patrzeć pod wzgląd maszynistów. Ludzi, którzy ciężko pracują wiele godzin. Dziś standardem w USA, niemal na większości lokomotyw, jest kibel. Nikt z maszynistów nie leje w czasie jazdy do butelki czy termosu. Nawet w 40 letnich lokomotywach jest kibel!!!. A jakiego maszynistę interesują wloty???. Lokomotywa powinna być rodzimej produkcji, jak najbardziej zunifikowana, prosta w budowie i tania w obsłudze!!!.

A jeśli już się buduje lokomotywy?, to obecnie tylko elektryczno-spalinowe. Na dwa napędy. Gdzie może jeździć wszędzie!!!. I skończyłoby się w Polsce, czekanie kilkanaście godzin na podesłanie zastępczej lokomotywy, która złamała pantograf!!!.



http://www.youtube.com/watch?v=rbzgz2NCO9k


http://www.youtube.com/watch?v=N5lP7GPLBAo
2014-07-29 22:32:06 Autor: dżejsek
---.adsl.inetia.pl
@Czyt
Klapą jest jak dotychczas Griffin, którego nikt nie kupił, niestety, bo to piękny sprzęt. Gama - oprócz tej jeżdżącej w wersji 11Ed-001 Marathon, powstanie w wersji spalinowej w 11 egzemplarzach (łącznie z tym na zdjęciach) i w 2 elektrycznych dla KM. Na początek wystarczy, żeby zwróciły się koszty R&D, a firma będzie miała w ofercie już nie jedną, a 3 wersje sprawdzonego, przetestowanego produktu. Najtrudniej jest zacząć i dojść do punktu, z którego można rozglądać sie za dużymi kontraktami. Pesa jest właśnie w tym punkcie.
2014-07-29 22:34:02 Autor: ED-Win
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zgoda, ergonomia, ekologia, ekonomia. To wszystko ważne, ale wszystko jest miło jeśli pachnie nowością a po roku dwóch w naszych krajowych warunkach mija gwarancja i wychodzą prawdziwe kwiatki. Począwszy od małych braków, źle -niestarannie ze wzg na pospiech zbudowanych pudeł, brakujących lub niewłaściwych elementów pudła, niepoprawnej malatury, falistości pudłą, mnóstwa różnych mankamentów a skończywszy na użytych materiałach czy podzespołach od zewn producentów jak wózki i całe podzespoły biegowe jakie się zużywają lub maja wpływ na właściwą prace ale dłuższym okresie użytkowania. można wyposażyć nawet w mała saune ale co z tego jeśli wibracje czy hałas nie pozwolą tam wejść??
Dawniej produkujący wyrób był nadzorowany, dziś przedstawia faktury za części, co jest różnie. Maszynę jak już wspomniano kupuje się na kilkadziesiąt lat, są przewoźnicy w Europie którzy maja bardzo rozbudowane służby w tym obszarze w PL to wszystko jakby puszczono samopas, że niewidzialna ręka rynku to ureguluje, z czym nie zawsze się zgadzam. później wyjeżdża pojazd w którym np. co drugie drzwi nie otwierają się we właściwych czasach, po latach pękają szyby bo konstrukcja niestabilna, przekroczone naciski na oś, czy nade szybko zużywają się zestawy, bo ponoć szlak górski. Dla dobra ogółu to musi wyjechać i wyjeżdża... bo ludziska na peronie już
2014-07-29 22:37:00 Autor: dżejsek
---.adsl.inetia.pl
@Głos z USA
U nas, na kolei w dalekiej Polonii, kibel też jest standardem.
2014-07-29 23:02:24 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post dżejsek:
"@Głos z USA
U nas, na kolei w dalekiej Polonii, kibel też jest standardem."
@dżejsek

To ja mam chyba pecha. Na ten standard nie mogę trafić. Lata przejeździłem ze swoim wiaderkiem, stojący przy drzwiach w korytarzu.A ile razy jechałem w ostatnich latach na jakiejkolwiek lokomotywie, lałem do wiaderka. Raz o mało nie opróżniłem wiaderka, na dróżnika na przejeździe. Przy okazji gdzie było zwolnienie.
2014-07-30 01:00:07 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
@rosjanin

Nie można polegać na Polakach, bo mają mózgi przeorane religijnością. Tylko człowiek jak Ateista, jest bardziej inteligentny od wierzącego.




http://odkrywcy.pl/kat,1037741,title,Ateisci-sa-bardziej-inteligentni-od-wierzacych,wid,15898346,wiadomosc.html?smg4sticaid=6132c0
2014-07-30 06:55:02 Autor: Eurotram
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post turbo11:
"@fixall

nie popłacz się

a najśmiesniejszy jest tekst "pracownicy odjechali z dużą prędkością". RK coraz bardziej rozśmiesza, gdzie tam na bocznicy za halą uruchomień można odjechać z dużą prędkością i dokąd? RK zmienia się w super express poziomem retoryki"
Ale tekst humorystyczny też się przyda. Tak BTW: jeśli gostek robił foty zza płotu,to mogą go co najwyżej cmoknąć,a że był we właściwym miejscu o właściwej porze,to jego zysk ;)
2014-07-30 07:14:48 Autor: GUS
---.71.0.11
Najważniejsze że jest o czym pogadać. Ludzi którzy tylko mówią jak powinno być spotykam codziennie, a tych którzy działają jest zbyt mało i często odbiera im się chęci do działania przez takie mielenie jęzorem o nieistotnych szczegółach. Najważniejsze w lokomotywie to charakterystyka trakcyjna, która wpływa na osiągi i spalanie i komfort pracy maszynisty.
2014-07-30 07:36:08 Autor: Górnik
---.remontowa.com.pl
Śmieszą mnie fanboye PESY na każdym forum gdzie o niej piszą. PESA wam płaci za posty czy jak? Jednemu kolesiowi się nie spodobały wloty powietrza to już znalazły się ciołki skaczące do gardła! Jego sprawa, że mu nie podobają i koniec gadki - specjaliści zasmarkani! Pozdrawiam Zasmarkańców! :D
2014-07-30 08:26:17 Autor: Goofy
---.30.0.84
Żeby tylko PIC nie próbował takich gierek z PESĄ jak było z Alstomem i Pendo. Najpierw chcą nadzorować produkcję każdego egzemplarza, potem zwlekają z decyzją i blokują produkcję, a jak będzie się zbliżał termin dostarczenia to pewnie odblokują i zaczną naliczać kary umowne...
2014-07-30 08:48:21 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
ależ zapłon RK - zdjęcia dostępne na forach internetowych od jakiegoś 1,5 tygodnia
2014-07-30 09:37:42 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Głos z USA:
I to mają być mądre i inteligentne komentarze?
No nie mam więcej pytań ;)
2014-07-30 10:06:15 Autor: podejrzliwy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A może ten bok z tymi wlotami , faktycznie nie za ciekawy to po prostu kamuflaż? A w rzeczywistości ma to wyglądać inaczej może :)
2014-07-30 16:56:52 Autor: tubylec
---.subscribers.sferia.net
Podglądać niekompletnie zmontowaną i niepomalowaną lokomotywę to tak jak oceniać urodę kobiety w szlafroku i bez makijażu.
2014-07-30 18:57:54 Autor: maniek74
---.dynamic.chello.pl
smutne ględzenie piekne czy szpetne a co tu się czepiać,ten sprzęt ma jeździć i ludziom służyć a wy tylko ble ble!!! Życzę konstruktorom i monterom tej maszyny dużo zdrowia i satysfakcji z dobrze wykonanej roboty ,maszynistom zielonej drogi,a maleństwu bez awaryjnej pracy!!!
Pozdrawiam wszystkie marudy!
2014-07-31 09:21:04 Autor: zgrzyt
---.tktelekom.pl
Wszyscy się zgodzą, ze dla lokomotywy najwazniejsze są osiągi trakcyjne. Jednak dużym wyzwaniem dla lokomotywy spalinowej, jest jej utrzymanie. To jest łatwy dostep do wszystkich zespołów w maszynowni, bo to jest elektrownia plus elektrowóz i awaryjnośc jest o wiele większa niż na elektrowozie. Przy jeżdzie w pojedynkę, praktycznie nie ma mozliwości naprawy drobnych usterek przez maszynistę. Latwość uzupełniania w materiały eksploatacyjne, tzn: paliwo, wode, oleje, piasek. Sprawna instalacja ppoz., bo paliwo, olej, wysoka temperatura,wysokie napięcie i silne prądy, to bomba. Opływowe kształty, ułatwiaja utrzymanie czystości, bo na wlotach powietrza i tak zawsze jest syf. No i próbna eksploatacja na wszystkich liniach na których ma pracować, przynajmniej przez rok lub dwa. Wygodny fotel dla maszynisty nie jest potrzebny, bo w pojedynke, bedzie spał podczas jazdy - wystarczy taki zydel bez oparcia, kibelek też. Reszte mozna powiedziec, po dwóch latach eksploatacji, i wtedy mozna zdecydować o produkcji większej lub seryjnej.
2014-07-31 15:01:52 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ zgrzyt:
Czyli wszystko jak w normalnym samochodzie. Może być autobusie...
2014-07-31 18:03:52 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Co za malkontenci.
Mój kolega z technikum powiedział kiedyś: "To nie ma wyglądać, to ma działać". Jak będzie działało, to wtedy pomarudzicie na kolorki.
2014-07-31 18:38:49 Autor: foto
---.adsl.inetia.pl
podobna do Ardiana i Szreka razem wziętych
2014-08-01 07:01:50 Autor: zeus04
---.133.22.13
Robi wrażenie :) Najładniejsza lokomotywa jaką widziałem :) Dużo ciekawsza od austriackiej 1822.
2014-08-01 08:04:41 Autor: orety
---.static.ip.netia.com.pl
@tubylec

haha, dobre. ale Twoje babka musi mieć przej...ane
2014-08-01 08:29:52 Autor: zgrzyt
---.tktelekom.pl
Dla miłośnika kolei, tak jak w samochodzie. Dla rasowego maszynisty nowoczesna lokomotywa spalinowa z przekładnia elektryczna, to samochód x1000.
2014-08-01 09:15:33 Autor: Gorzzzz
---.254.196.149
Pudło z boku faktycznie wygląda paskudnie. Czoło ładne, boki - koszmarek stylistyczny. Nie rozumiem "wizji designera" tego stylistycznego chaosu.
2014-08-01 09:19:12 Autor: inzynier
---.9.243.246
Wszystkim polaczkom-cwaniaczkom odreagowujacym tutaj swoj kompleks nizszosci (zwlaszcza tym bialym czarnuchom zasuwajacym zagranica na zmywaku) polecam obejrzec jakie badziewie designerskie robia np. Amerykanie:

http://www.getransportation.com/locomotives/locomotives/power-haul
2014-08-01 09:20:48 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post zgrzyt:
"Dla miłośnika kolei, tak jak w samochodzie. Dla rasowego maszynisty nowoczesna lokomotywa spalinowa z przekładnia elektryczna, to samochód x1000."
Nie bardzo rozumiem. W samochodach występują paliwa bardziej niebezpieczne od oleju napędowego. W układach zapłonowych występują napięcia wyższe niż na lokomotywie. Prądy też są duże np. rozruchowy.
2014-08-01 10:31:26 Autor: SAS
---.internetdsl.tpnet.pl
Oby wreszcie pojawiła się na szlaku z pociągami w Bieszczady. Od 4 lat żaden pociąg dalekobieżny nie dociera do Jasła, Krosna, Sanoka, Zagórza a także do Biecza i Gorlic... Region ten jest komunikacyjnie wykluczony. WSTYD!
2014-08-01 10:54:06 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Ponieważ Gama jest nową konstrukcją, która musi zwrócić na siebie uwagę i zdobyć ich zainteresowanie i zaufanie na tyle duże, by rozważyli jej zakup, wygląd lokomotywy jest ważny.

Stylizacja kabiny może się podobać lub nie, ale nie sposób odmówić jej oryginalności i wyrazu. Gamy nie sposób pomylić z żadną inną lokomotywą na świecie.

Szare malowanie jest dość ponure, ale w tak samo malowany Marathon wyglądał (przynajmniej jak dla mnie) świetnie, a do tego gwarantował klientom, że w dobrze pomyślanym malowaniu przewoźnika będzie wyglądał lepiej, a nie gorzej od prototypu.

Gama w dizlu ma rzeczywiście optyczny problem ze ścianami bocznymi. Kratki na wysokości silnika i chłodnic zbytnio różnią się wyglądem, a wrażenie pogłębia jeszcze niekonsekwentny układ zastrzałów. Zmiana (ujednolicenie) wszystkich kratek nie powinna stanowić żadnego problemu, co do zastrzałów, to zależy jak bardzo są potrzebne wytrzymałościowo właśnie w takiej formie. Patrząc na zdjęcie z artykułu http://www.rynek-kolejowy.pl/51882/pierwsza_gama_nie_dla_pkp_intercity.htm wydaje się pewne, że zachowując sztywność i funkcje tych zastrzałów, można je ujednolicić i przy okazji poprawić, ale niech sobie nad tym pomyślą ci, którym za to płacą.
2014-08-01 14:17:56 Autor: Goofy
---.30.0.84
Inżyniery, "fachofcy" - czy ktoś z was załapał, że to jest farba podkładowa? Pierniczycie jak potłuczeni udając znawców na podstawie kilku niewyraźnych zdjęć a tak naprawdę nic nie wiecie...
2014-08-01 14:39:18 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@Goofy
Marathon w takim malowaniu był na InnoTransie. Widocznie fachofcy nie zdążyli perłowym lakierem prysnąć.
2014-08-01 21:49:04 Autor: MKozol
---.free.aero2.net.pl
http://www.siemens.com/press/pool/de/pressebilder/2011/mobility/072dpi/SOIMO201109-01_072dpi.jpg



Dla tych którym wloty sie nie podobają przykład bardzo zbliżony do designu tych w Gamie.
2014-08-08 14:39:14 Autor: ziomzbydzi
---.dynamic.chello.pl
1. Dizajn nie jest ukończony - więc spokojnie proszę poczekać do targów.
2. Nie, "na widok Pana odjechali z dużą prędkością" tylko testowane były parametry przyspieszeń na krótkich odcinkach, wiem bo testowałem :)
3. Rynek Kolejowy powinien sobie darować tego typu hasła, które bardziej przystają do Faktu...
4. Pozdrawiam wszystkich, którzy przyglądają się rozwojowi Naszej produkcji ale bez zgryźliwości bo Polski przemysł kolejowy się odradza - mamy wieloletnie zaległości - ale gonimy!!! Trzymajcie kciuki!!!
2014-10-02 17:10:09 Autor: krzyś
---.play-internet.pl
To jest cudo!
Nasze koleje powinny jeździć tylko na polskim sprzęcie. I jest to bez znaczenia czy będzie to PESA czy NEWAG. Obaj producenci robią śliczny i dobry sprzęt. No i cena rozsądna. a te wszystkie pendolino to można sobie wsadzić, ale tak to jest jak za przetarg przytula się dużą kasę.
Tak trzymać i kupować takich maszyn jak najwięcej!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5