Koleje Francuskie opublikowały strategię, w ramach której chcą poprawić poziom zadowolenia pasażerów z usług oferowanych w ramach szybkich połączeń TGV. Wszystko po to, by kolej stała się ulubionym środkiem transportu dla Francuzów oraz by poprawić wyniki finansowe SNCF.
Od około pięciu lat pogarszają się wyniki pociągów TGV, Marża operacyjna w usługach szybkich połączeń systematycznie spada - z 29% w roku 2008 do 10,4% w roku 2014. Jednocześnie w tym samym okresie diametralnie zwiększyły się koszty dostępu do infrastruktury - z 1,3 do 2,1 mld euro. Najprawdopodobniej w przeciągu pięciu najbliższych lat wzrosną one jeszcze bardziej - nawet do 3 mld euro. Znacząco zwiększa się też konkurencja ze strony innych środków transportu, w tym tanich linii lotniczych i tzw. systemów car-pooling (np. BlaBlaCar), które mają realny związek z odchodzeniem pasażerów od kolei.
Nowa dyrektor zarządzająca SNCF Voyages Rachel Picard zapowiedziała ożywnienie szybkich połączeń w ciągu dwóch kolejnych lat. Wśród zaplanowanych działań mających przyczynić się do poprawy wyników tej formy działalności SNCF, znajdują się m. in.: podwyższenie jakości i komfortu podróży, więcej specjalnych taryf, a także obniżenie kosztów i wzmocnienie rentowności przewozów.
W proponowane działania wpisują się również inwestycje w tabor. We wrześniu zostaną zaprezentowane projekty nowych foteli, które zostaną zamontowane przy okazji modernizacji pociągów TGV Duplex. Między rokiem 2016 a 2018 flota TGV wzbogaci się o 40 nowych pociągów piętrowych. Każdy nowy TGV Duplex będzie w stanie pomieścić do 556 pasażerów - o 100 więcej niż tradycyjne pociągi. Pasażerowie będą też mieli dostęp do sieci Wi-Fi.
W ostatnich latach Koleje Francuskie systematycznie zwiększają liczbę promocyjnych biletów. W roku 2013 było ich 15,9%. W tej chwili jest to około 18,5% ogółu, a liczba ta sięgnie docelowo 25% wszystkich sprzedawanych przez SNCF biletów na pociągi TGV, by chętnych do korzystania z połączeń przybywało.
Kolejarze planują również rozwijać markę Ouigo - tanie i szybkie połączenia. Jeszcze w tym roku pojawią się kolejne trasy w tej kategorii, a kolejne w roku 2017. Systematycznie ma przybywać pociągów Ouigo do roku 2020, kiedy z Paryża będą dojeżdżały także do północnej i wschodniej części Francji.