Do tragicznego w skutkach wypadku doszło 4 czerwca pomiędzy stacjami Września i Kostrzyn Wielkopolski, gdzie obecnie trwa modernizacja magistrali kolejowej E20. Zginęła osoba zatrudniona przez wykonawcę modernizacji.
Do tragedii doszło 4 czerwca, o godzinie 13 w okolicy Podstolic. Pod pociągiem Kolei Wielkopolskich, relacji Września - Poznań znalazł się pracownik podwykonawcy firmy Torpol. Niestety, zginął na miejscu.
Trwa dochodzenie
– Specjalna komisja oraz prokuratura wyjaśnią, dlaczego pracownik wykonawcy, związany z robotami, znajdował się na torze w momencie przejazdu pociągu. Od wykonawców oczekujemy właściwego przygotowania i przeszkolenia personelu oraz wymaganych uprawnień. Bez tego pracownicy nie mogą rozpoczynać robót – poinformował rzecznik prasowy PKP PLK Zbigniew Wolny.
Wypadek skutkował przerwą w ruchu (tylko jeden tor jest czynny i to właśnie na nim doszło do wypadku). Koleje Wielkopolskie wprowadziły zastępczą komunikacje autobusową na odcinku Września - Kostrzyn Wlkp. O godz. 16:35 przywrócono rozkładową organizację ruchu pociągów.
Wypadków jest za dużoTragedia w Podstolicach to niestety zwieńczenie całego szeregu niebezpiecznych zdarzeń na torach, do których dochodziło w ostatnich miesiącach na modernizowanych odcinkach torów.
W marcu 2018 na linii 271 na szlaku Stare Bojanowo – Przysieka Stara pociąg pasażerski relacji Leszno – Poznań uderzył w ciągnik znajdujący się w skrajni na nieczynnym przejeździe kolejowym. W wyniku zdarzenia jedna osoba została ciężko ranna, a 8 pociągów pasażerskich spóźniło się łącznie prawie 15 godzin.
16 listopada 2017 na linii kolejowej Warszawa – Poznań w miejscowości Rgielew pomiędzy stacjami Kłodawa – Krzewie doszło do otarcia pociągu Berlin – Warszawa o burtę ciężarówki. Samochód pracował na przebudowywanym, wyłączonym z ruchu, sąsiednim torze.
Na początku maja UTK zanotował 42 zdarzenia w ciągu 24 miesięcy mające związek z prowadzeniem robót przy czynnych torach kolejowych. O uwagach UTK dotyczących problemu piszemy
tutaj.