Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śmierć pracownika podczas modernizacji linii E20

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śmierć pracownika podczas modernizacji linii E20
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Do tragicznego w skutkach wypadku doszło 4 czerwca pomiędzy stacjami Września i Kostrzyn Wielkopolski, gdzie obecnie trwa modernizacja magistrali kolejowej E20. Zginęła osoba zatrudniona przez wykonawcę modernizacji.

Do tragedii doszło 4 czerwca, o godzinie 13 w okolicy Podstolic. Pod pociągiem Kolei Wielkopolskich, relacji Września - Poznań znalazł się pracownik podwykonawcy firmy Torpol. Niestety, zginął na miejscu.

Trwa dochodzenie

– Specjalna komisja oraz prokuratura wyjaśnią, dlaczego pracownik wykonawcy, związany z robotami, znajdował się na torze w momencie przejazdu pociągu. Od wykonawców oczekujemy właściwego przygotowania i przeszkolenia personelu oraz wymaganych uprawnień. Bez tego pracownicy nie mogą rozpoczynać robót – poinformował rzecznik prasowy PKP PLK Zbigniew Wolny.

Wypadek skutkował przerwą w ruchu (tylko jeden tor jest czynny i to właśnie na nim doszło do wypadku). Koleje Wielkopolskie wprowadziły zastępczą komunikacje autobusową na odcinku Września - Kostrzyn Wlkp. O godz. 16:35 przywrócono rozkładową organizację ruchu pociągów.

Wypadków jest za dużo

Tragedia w Podstolicach to niestety zwieńczenie całego szeregu niebezpiecznych zdarzeń na torach, do których dochodziło w ostatnich miesiącach na modernizowanych odcinkach torów.

W marcu 2018 na linii 271 na szlaku Stare Bojanowo – Przysieka Stara pociąg pasażerski relacji Leszno – Poznań uderzył w ciągnik znajdujący się w skrajni na nieczynnym przejeździe kolejowym. W wyniku zdarzenia jedna osoba została ciężko ranna, a 8 pociągów pasażerskich spóźniło się łącznie prawie 15 godzin.

16 listopada 2017 na linii kolejowej Warszawa – Poznań w miejscowości Rgielew pomiędzy stacjami Kłodawa – Krzewie doszło do otarcia pociągu Berlin – Warszawa o burtę ciężarówki. Samochód pracował na przebudowywanym, wyłączonym z ruchu, sąsiednim torze.

Na początku maja UTK zanotował 42 zdarzenia w ciągu 24 miesięcy mające związek z prowadzeniem robót przy czynnych torach kolejowych. O uwagach UTK dotyczących problemu piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5